BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

25-04-2024 -- Dries VAN GESTEL -- 1709,1 punten

Database gegevens:

Datum: 25-04-2024 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 517 km Score: 1709,1 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Vandaag werd aangekondigt als een goed en beste dag van het hele verlof. In tegenstelling tot de vorige dagen ging nu wel iedereen en alle toestellen vliegen. Mezelf dus vrij vooraan gezet om niet te laat te vertrekken (in barcelonnette vertrekken ze sowieso typische wat later door de dal inversie). Dan de "eeuwige" dilemma vertrekken richting noorden of zuiden. Vandaag dit laten afhangen van het moment dat ik boven de grand berard uit kwam. Daar zag ik dat de basis in het noorden op dat moment duidelijk nog een stuk lager zat en dus maar vertrokken richting het zuiden. Het parcour droeg goed en in een steek tot bij de chiran. Dacht daar wel een bel te vinden maar niet dus. Even rond via de serre de montenier waar ik wel hoogte kon nemen. Het teken om toch nog verder door te gaan tot aan de onderkant van het meer. Het alternatief parcour (meer oost dan het normale parcours) wil ik al zo lang beter leren kennen maar telken houd me iet teken, zoals ook vorige vlucht. Vandaag voor mezelf als volgende opdracht om via die weg naar het noorden te gaan. Eens terug bij barcelonnette leek het in het noorden iets hoger en de oversteek gemaakt. Opneieuw daar 2 keer een omweg moeten nemen omdat de bel die ik verwachten niet kwam. Iets voorbij plaminet nog even de neus in de puur blauwe hemel gezet richting lac bisort maar daar kwam niet en dus maar omgedraaid. Volgende plan de oversteek over de ecrins en eindelijk pic de bure nog eens te zien. Vaak laat ik die links liggen omdat die tussen de wat lagere bergen ligt. Gevolg is dan wel dat je een jojo doet. Vandaag dus bewust gekozen om dat niet te doen en eens richting westen te vliegen. De vercors zag er ook goed uit en dat had misschien eerder op de dag nog de betere opties geweest, Eens aan de het begin van de vercours toch maar teurg gedraaid omdat het er echt donker begon te worden en zon niet meer aan de grond kon. Tenslotten via de lure terug naar barcelo waar de koude voeten ondertussen hadden belist om toch maar te gaan laten. Fijne voorjaarsvlucht, jammer genoeg mogelijk wel laatste van het verlof.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

proberen franse luchtruim te volgen

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/381352
Igc-file: 2024-04-25-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 25-04-2024
Weerkaart: Weerkaart van 25-04-2024



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   25/04/2024
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2024-04-25-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:54:32
Duurvlucht     : 05:47:40
Vrije vlucht   :  517.0 km
Fasttrack      :  112.7 kmh
Driehoek       :  351.7 km
Hoogtewinst    : 1931.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.215'N   6°36.823'E
    tijd: 10:40:55 UTC
    alti: 1175 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°25.047'N   6°39.007'E =  40° 4.5 km van vertrek
    tijd: 10:47:47 UTC
    alti: 2373 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.231'N   6°36.643'E = 277° 0.2 km van vertrek
    tijd: 16:35:27 UTC
    alti: 1185 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 05:54:32
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°26.068'N   6°40.990'E  @ 10:56:44 UTC,  3051 m
    punt 1:  43°44.128'N   6°06.748'E  @ 11:52:10 UTC,  2248 m
    punt 2:  45°05.973'N   6°37.624'E  @ 13:49:31 UTC,  3442 m
    punt 3:  44°36.042'N   6°24.588'E  @ 14:25:52 UTC,  3229 m
    punt 4:  44°42.548'N   5°34.589'E  @ 15:00:33 UTC,  2647 m
    punt 5:  44°08.141'N   5°51.280'E  @ 15:36:10 UTC,  2642 m
    Finish:  44°25.938'N   6°43.766'E  @ 16:21:25 UTC,  2439 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   90.1 km 211° @  97.5 km/h
    been 2:  157.0 km  15° @  80.3 km/h
    been 3:   58.0 km 197° @  95.8 km/h
    been 4:   67.2 km 281° @ 116.2 km/h
    been 5:   67.5 km 161° @ 113.6 km/h
    been 6:   77.2 km  64° @ 102.4 km/h
Afgelegde afstand:                   517.0 km
Duur:                                05:24:41
Gemiddelde snelheid:                 95.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 7.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 10.5 km
Starthoogte:                         2373.0 m
Finishhoogte:                        2439.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -66 m
Totale score afstand:                517.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    44°59.137'N   6°42.725'E =   7° 67.0 km van vertrek
    tijd:    13:43:47 UTC
    alti:    3704 m
Finishpunt
    pos.:    44°09.712'N   6°04.866'E = 240° 49.3 km van vertrek
    tijd:    15:43:47 UTC
    alti:    2402 m
Grootste afstand in 2 uur: 225.4 km
Beste snelheid in 2 uur:   112.7 km/h
Hoogteverlies:             1302 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  141.6 km
Been 1:   98.5 km
Been 2:  111.6 km
Totaal:  351.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:47:47 UTC
    einde: 16:35:27 UTC
    duur:  05:47:40

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1778 m @ 11:31:08 UTC
    hoog punt:    3709 m @ 13:43:45 UTC
    hoogtewinst:  1931 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4804

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs