BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

27-04-2024 -- Dries VAN GESTEL -- 677,0 punten

Database gegevens:

Datum: 27-04-2024 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 204.8 km Score: 677,0 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Ik had me er eigenlijk gisteren al bij neer gelegt dat de laatste vliegdag van het verlof reeds gevlogen was en mijn hoofd stond eigenlijk/was al geswitched naar fiets-modes. Toch nog even vlug mee naar de briefing om te gaan luisteren. Helemaal niet veel intresse en in tegenstelling tot de vorige dagen heel weinig volk op de briefing, 4 belgen (Robin, Jonas, Rudi en ik) en enkel franse. De voorspelling was zuidewind met kans op golf. Jonas was al van gisteren enthausist over de golf, en dat werkte aanstekelijk. De eerste barten in het fietsplan waren een feit. Na de briefing stond er een mooie golfbar onder hoge bewoling boven het veld. Overland in golf catalogeer ik als best moeilijk en niet iest wat je zo maar kan. Dat betekend dus eigenlijk dat je het moet oefenen. Met andere woorden moet je de golfdagen benutten om in alle condities aan die skill te oefenen, en niet op je fiets zitten. Zuid-golf is niet het typische situatie, maar het ging altijd een goede oefening zijn. Plan dus maar snel veranderd en even langs het appartement en vlieger toch maar terug opgebouwd (stak in de remorque na het slechte weer van vrijdag). Me hoog genoeg laten slepen om me niet te mispakken, en na even wat zoeken in de rotor vrij snel in de eigenlijk golf geraakt. HEt initiele stuk was heel goed met stukken van 4.8m/s stijgen. Daarna zwakte het was af en bij 4700m was ik het kwijt. Nog wat verleggen en andere hoeken zoek maar hoger geraakt ik niet. Er terug wat uit gezakt, en ondertussen begon het fohngat ook wat dicht te trekken. Eigenlijk golf toch terug te pakken maar bij 4200m belist dat ik beter kon stoppen want het fohngat ging nu echt snel dicht. Met volle klepen al draaiend terug onder de wolken terug gekomen. Daarna de helling nog wat op en af zitten jo-jo. De zuide wind maken het een fijn parcour of af te crossen. Op tijd landen om af nog af te bouwen en met de hoop pizza te gaan eten. Tot in de zomer.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

poging frans luchtruim te volgen

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/382530
Igc-file: 2024-04-27-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 27-04-2024
Weerkaart: Weerkaart van 27-04-2024



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   27/04/2024
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2024-04-27-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:28:38
Duurvlucht     : 04:20:29
Vrije vlucht   :  204.8 km
Fasttrack      :   99.3 kmh
Hoogtewinst    : 2757.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.234'N   6°36.255'E
    tijd: 11:23:54 UTC
    alti: 1124 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°22.883'N   6°41.621'E =  95° 7.1 km van vertrek
    tijd: 11:32:03 UTC
    alti: 2191 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.229'N   6°36.523'E =  91° 0.4 km van vertrek
    tijd: 15:52:32 UTC
    alti: 1125 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 04:28:38
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°24.197'N   6°49.119'E  @ 12:27:38 UTC,  4285 m
    punt 1:  44°24.650'N   6°22.684'E  @ 14:16:05 UTC,  2696 m
    punt 2:  44°24.316'N   6°50.615'E  @ 14:33:26 UTC,  2816 m
    punt 3:  44°24.366'N   6°22.458'E  @ 14:47:58 UTC,  2677 m
    punt 4:  44°24.172'N   6°50.846'E  @ 15:05:01 UTC,  2897 m
    punt 5:  44°24.404'N   6°22.729'E  @ 15:37:34 UTC,  2591 m
    Finish:  44°23.938'N   6°37.924'E  @ 15:45:43 UTC,  1896 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   35.1 km 272° @  19.4 km/h
    been 2:   37.1 km  91° @ 128.2 km/h
    been 3:   37.4 km 270° @ 154.3 km/h
    been 4:   37.7 km  90° @ 132.6 km/h
    been 5:   37.3 km 271° @  68.8 km/h
    been 6:   20.2 km  92° @ 148.7 km/h
Afgelegde afstand:                   204.8 km
Duur:                                03:18:05
Gemiddelde snelheid:                 62.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 17.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.6 km
Starthoogte:                         2047.0 m
Finishhoogte:                        1896.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          151 m
Totale score afstand:                204.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    44°25.118'N   6°43.173'E =  69° 9.8 km van vertrek
    tijd:    13:46:11 UTC
    alti:    2614 m
Finishpunt
    pos.:    44°24.376'N   6°36.843'E =  20° 2.3 km van vertrek
    tijd:    15:46:11 UTC
    alti:    1889 m
Grootste afstand in 2 uur: 198.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    99.3 km/h
Hoogteverlies:             725 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   24.7 km
Been 1:   17.8 km
Been 2:   21.0 km
Totaal:   63.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:32:03 UTC
    einde: 15:52:32 UTC
    duur:  04:20:29

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    2047 m @ 11:33:39 UTC
    hoog punt:    4804 m @ 12:14:28 UTC
    hoogtewinst:  2757 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 2987

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs