10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef29-04-2024 -- Geert DE PALMENAER -- 733,0 puntenDatabase gegevens:
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 29/04/2024 Piloot: GEERT DE PALMENAER Zweefvliegtuig: OO-ZLE Toestel type: VENTUS 2CM Klasse: 18-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: qgl Logger file: 2024-04-29-LXV-QGL-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 348 SAMENVATTING Vluchttijd : 04:34:48 Duurvlucht : 04:29:53 Vrije vlucht : 219.9 km Fasttrack : 61.1 kmh Driehoek : 139.3 km VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBGG Geraardsbergen BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°45.432'N 3°51.925'E tijd: 10:17:51 UTC alti: -36 m Ontkoppelpunt pos.: 50°46.195'N 3°52.912'E = 39° 1.8 km van vertrek tijd: 10:22:46 UTC alti: 557 m Landingspunt pos.: 50°45.269'N 3°51.774'E = 210° 0.4 km van vertrek tijd: 14:52:39 UTC alti: -29 m Afstand take-off tot landing: 0.4 Totale vluchtduur: 04:34:48 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 4.9 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 50°46.658'N 3°53.339'E @ 10:23:21 UTC, 478 m punt 1: 50°43.330'N 3°35.136'E @ 10:58:01 UTC, 555 m punt 2: 50°28.784'N 3°36.208'E @ 11:52:03 UTC, 716 m punt 3: 50°58.264'N 3°10.046'E @ 12:51:51 UTC, 1097 m punt 4: 50°58.678'N 2°52.906'E @ 13:09:37 UTC, 929 m punt 5: 50°44.038'N 3°03.228'E @ 13:43:57 UTC, 832 m Finish: 50°46.443'N 3°52.439'E @ 14:46:19 UTC, 443 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 22.3 km 254° @ 38.6 km/h been 2: 27.0 km 177° @ 30.0 km/h been 3: 62.7 km 331° @ 62.9 km/h been 4: 20.1 km 272° @ 67.8 km/h been 5: 29.7 km 156° @ 51.9 km/h been 6: 58.0 km 85° @ 55.8 km/h Afgelegde afstand: 219.9 km Duur: 04:22:58 Gemiddelde snelheid: 50.2 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.8 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.0 km Starthoogte: 511.0 m Finishhoogte: 443.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 68 m Totale score afstand: 219.9 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 50°51.288'N 3°16.011'E = 285° 43.6 km van vertrek tijd: 12:41:27 UTC alti: 1150 m Finishpunt pos.: 50°45.426'N 3°52.299'E = 91° 0.4 km van vertrek tijd: 14:41:27 UTC alti: 309 m Grootste afstand in 2 uur: 122.2 km Beste snelheid in 2 uur: 61.1 km/h Hoogteverlies: 841 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 238.9 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: RONSE N48 X SPOO 50°45.133'N 3°37.433'E punt 1: VALENCIENNES GAR 50°21.800'N 3°31.000'E 43.9 km 190° punt 2: CAMBRAI NIER GLD 50°08.550'N 3°15.900'E 30.4 km 216° punt 3: MAUBEUGE GARE 50°16.333'N 3°58.000'E 52.1 km 74° punt 4: WAREGEM STATION 50°53.550'N 3°25.533'E 78.9 km 331° finish: OVERBOELARE 50°45.457'N 3°51.004'E 33.5 km 117° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: NIET GEROND Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 0.0 km Duur van de proef: 00:00:00 Gemiddelde snelheid: 0.0 km/h Start hoogte: 0 m Hoogte passeren start: 557 m Hoogte aan break-punt: 0 m Hoogteverlies over proef: 0 m Totale score afstand: 0.0 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 45.6 km Been 1: 54.6 km Been 2: 39.0 km Totaal: 139.3 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 10:22:46 UTC einde: 14:52:39 UTC duur: 04:29:53 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 355 m @ 10:25:22 UTC hoog punt: 1316 m @ 13:26:47 UTC hoogtewinst: 961 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 11:52:03 bearing 233.3° Tweede punt: 12:59:11 bearing 279.3° Totale hoek: 46.0° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 2929 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||