10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef02-05-2024 -- Ivo DE SCHEPPER -- 1042,2 puntenDatabase gegevens:
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Luchtruim opgevolgd EDR op route waren actief.
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 02/05/2024 Piloot: IVO DE SCHEPPER Zweefvliegtuig: D-KJNU Toestel type: DISCUS 2 Klasse: STANDARD Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: esn Logger file: 2024-05-02-LXV-ESN-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 04:32:43 Duurvlucht : 03:37:37 Vrije vlucht : 281.4 km Fasttrack : 108.5 kmh Driehoek : 117.1 km Hoogtewinst : 1480.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek ZZZZ -Onbekend- BeNeLux: NEE Vertrekpunt pos.: 52°08.537'N 12°39.972'E tijd: 11:13:11 UTC alti: 146 m Ontkoppelpunt pos.: 52°08.767'N 12°40.666'E = 62° 0.9 km van vertrek tijd: 11:13:52 UTC alti: 533 m Landingspunt pos.: 52°08.469'N 12°39.853'E = 227° 0.2 km van vertrek tijd: 15:45:54 UTC alti: 155 m Afstand take-off tot landing: 0.2 Totale vluchtduur: 04:32:43 Motorgebruik aantal keren: 2 totale motortijd: 7.5 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 52°08.275'N 12°36.782'E @ 11:28:46 UTC, 1324 m punt 1: 51°48.644'N 12°51.926'E @ 12:09:14 UTC, 1094 m punt 2: 51°48.209'N 13°38.681'E @ 13:08:46 UTC, 1570 m punt 3: 51°56.928'N 13°24.665'E @ 13:17:43 UTC, 2030 m punt 4: 52°04.703'N 12°08.809'E @ 13:55:41 UTC, 1838 m punt 5: 52°23.729'N 11°44.290'E @ 14:11:38 UTC, 1344 m Finish: 52°16.421'N 12°09.345'E @ 14:53:59 UTC, 419 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 40.3 km 154° @ 59.8 km/h been 2: 53.8 km 91° @ 54.2 km/h been 3: 22.8 km 315° @ 152.9 km/h been 4: 88.0 km 280° @ 139.1 km/h been 5: 45.0 km 322° @ 169.2 km/h been 6: 31.5 km 115° @ 44.7 km/h Afgelegde afstand: 281.4 km Duur: 03:25:13 Gemiddelde snelheid: 82.3 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.7 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 37.8 km Starthoogte: 574.0 m Finishhoogte: 419.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 155 m Totale score afstand: 281.4 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°48.752'N 12°53.219'E = 158° 39.7 km van vertrek tijd: 12:18:22 UTC alti: 1551 m Finishpunt pos.: 52°21.951'N 11°51.571'E = 295° 60.4 km van vertrek tijd: 14:18:22 UTC alti: 1134 m Grootste afstand in 2 uur: 217.0 km Beste snelheid in 2 uur: 108.5 km/h Hoogteverlies: 417 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 300.8 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: 009SPLUESSE_SUED 52°07.916'N 12°40.466'E punt 1: 037BAD LIEBENWERDA 51°31.100'N 13°24.200'E 84.8 km 143° punt 2: 442TANGERMUENDE 52°32.767'N 11°58.267'E 150.8 km 320° finish: 001SPLUESSE 52°08.650'N 12°40.100'E 65.3 km 133° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: 009SPLUESSE_SUED @ 11:38:01 UTC, 1191 m punt 1: 037BAD LIEBENWERDA niet gerond afbreekpunt: 51°45.853'N 13°34.369'E @ 13:05:44 UTC, 1697 m : 55.0 km 37.6 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 55.0 km Duur van de proef: 01:27:43 Gemiddelde snelheid: 37.6 km/h Start hoogte: 574 m Hoogte passeren start: 1191 m Hoogte aan break-punt: 1697 m Hoogteverlies over proef: -1123 m Totale score afstand: 55.0 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 51.5 km Been 1: 32.8 km Been 2: 32.8 km Totaal: 117.1 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:16:22 UTC einde: 14:53:59 UTC duur: 03:37:37 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 574 m @ 11:16:25 UTC hoog punt: 2054 m @ 13:00:52 UTC hoogtewinst: 1480 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 3127 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||