10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef03-05-2024 -- Ivo DE SCHEPPER -- 783,8 puntenDatabase gegevens:
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: luchtruim EDR 73 A actief till 12.00 UTC HX west Berlijn was niet actief, basis was ook maar 850 meter
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 03/05/2024 Piloot: IVO DE SCHEPPER Zweefvliegtuig: D-KJNU Toestel type: DISCUS 2 Klasse: STANDARD Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: esn Logger file: 2024-05-03-LXV-ESN-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 02:51:12 Duurvlucht : 02:45:21 Vrije vlucht : 176.2 km Fasttrack : 73.6 kmh Opgegeven proef: 169.3 km Driehoek : 172.1 km VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek ZZZZ -Onbekend- BeNeLux: NEE Vertrekpunt pos.: 52°08.683'N 12°40.494'E tijd: 09:34:20 UTC alti: 93 m Ontkoppelpunt pos.: 52°08.396'N 12°39.690'E = 240° 1.1 km van vertrek tijd: 09:35:02 UTC alti: 492 m Landingspunt pos.: 52°08.638'N 12°40.573'E = 133° 0.1 km van vertrek tijd: 12:25:32 UTC alti: 85 m Afstand take-off tot landing: 0.1 Totale vluchtduur: 02:51:12 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 4.4 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6 Start : 52°05.623'N 12°38.727'E @ 09:48:16 UTC, 697 m punt 1: 52°18.176'N 12°30.742'E @ 10:19:09 UTC, 907 m punt 2: 52°34.658'N 12°08.849'E @ 10:43:47 UTC, 894 m punt 3: 52°03.593'N 11°56.914'E @ 11:38:44 UTC, 772 m punt 4: 52°08.682'N 12°23.329'E @ 12:13:56 UTC, 1007 m Finish: 52°08.631'N 12°41.784'E @ 12:24:32 UTC, 220 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 25.0 km 339° @ 48.6 km/h been 2: 39.4 km 321° @ 95.9 km/h been 3: 59.2 km 193° @ 64.6 km/h been 4: 31.6 km 72° @ 53.9 km/h been 5: 21.1 km 90° @ 119.2 km/h Afgelegde afstand: 176.2 km Duur: 02:36:16 Gemiddelde snelheid: 67.7 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 6.0 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.5 km Starthoogte: 620.0 m Finishhoogte: 220.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 400 m Totale score afstand: 176.2 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 52°08.809'N 12°39.590'E = 283° 1.1 km van vertrek tijd: 10:06:15 UTC alti: 929 m Finishpunt pos.: 52°07.055'N 12°21.290'E = 262° 22.1 km van vertrek tijd: 12:06:15 UTC alti: 650 m Grootste afstand in 2 uur: 147.2 km Beste snelheid in 2 uur: 73.6 km/h Hoogteverlies: 279 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 169.3 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: 009SPLUESSE_SUED 52°07.916'N 12°40.466'E punt 1: 502WUSTER DAMM 52°34.361'N 12°09.051'E 60.6 km 324° punt 2: 259LEITZ 52°03.750'N 11°56.983'E 58.4 km 194° finish: 009SPLUESSE_SUED 52°07.916'N 12°40.466'E 50.3 km 81° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: 009SPLUESSE_SUED @ 10:04:57 UTC, 974 m punt 1: 502WUSTER DAMM @ 10:43:53 UTC, 877 m : 60.6 km 93.5 km/h punt 2: 259LEITZ @ 11:38:38 UTC, 760 m : 58.4 km 64.0 km/h finish: 009SPLUESSE_SUED @ 12:22:22 UTC, 446 m : 50.3 km 69.0 km/h Proef GELUKT Afgelegde afstand: 169.3 km Duur van de proef: 02:17:25 Gemiddelde snelheid: 73.9 km/h Start hoogte: 620 m Hoogte passeren start: 974 m Hoogte passeren finish: 446 m Hoogteverlies over proef: 174 m Totale score afstand: 169.3 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 61.1 km Been 1: 59.1 km Been 2: 51.9 km Totaal: 172.1 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 09:40:11 UTC einde: 12:25:32 UTC duur: 02:45:21 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 439 m @ 11:44:14 UTC hoog punt: 1013 m @ 12:14:07 UTC hoogtewinst: 574 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 3075 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||