10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef05-05-2024 -- Geert DE PALMENAER -- 1032,0 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: EBZR climax out active
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 05/05/2024 Piloot: GEERT DE PALMENAER Zweefvliegtuig: OO-ZLE Toestel type: VENTUS 2CM Klasse: 18-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: qgl Logger file: 2024-05-05-LXV-QGL-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 05:11:37 Duurvlucht : 05:06:54 Vrije vlucht : 309.6 km Fasttrack : 72.5 kmh Driehoek : 109.4 km VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBZR Zoersel BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°15.962'N 4°45.323'E tijd: 11:18:28 UTC alti: 37 m Ontkoppelpunt pos.: 51°16.373'N 4°44.418'E = 306° 1.3 km van vertrek tijd: 11:23:11 UTC alti: 672 m Landingspunt pos.: 51°15.944'N 4°45.278'E = 237° 0.1 km van vertrek tijd: 16:30:05 UTC alti: 46 m Afstand take-off tot landing: 0.1 Totale vluchtduur: 05:11:37 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 4.4 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 51°16.487'N 4°44.221'E @ 11:23:27 UTC, 667 m punt 1: 50°57.325'N 5°40.728'E @ 12:36:25 UTC, 1246 m punt 2: 51°27.299'N 4°48.672'E @ 13:47:47 UTC, 1039 m punt 3: 51°11.789'N 5°17.785'E @ 14:52:31 UTC, 1323 m punt 4: 51°22.300'N 4°31.105'E @ 15:48:59 UTC, 1132 m punt 5: 51°24.022'N 4°56.746'E @ 16:20:37 UTC, 1222 m Finish: 51°15.882'N 4°44.815'E @ 16:27:59 UTC, 215 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 74.9 km 118° @ 61.6 km/h been 2: 82.3 km 313° @ 69.2 km/h been 3: 44.4 km 130° @ 41.1 km/h been 4: 57.7 km 290° @ 61.3 km/h been 5: 29.9 km 84° @ 56.7 km/h been 6: 20.5 km 223° @ 166.9 km/h Afgelegde afstand: 309.6 km Duur: 05:04:32 Gemiddelde snelheid: 61.0 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.6 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.6 km Starthoogte: 672.0 m Finishhoogte: 215.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 457 m Totale score afstand: 309.6 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°16.771'N 4°49.363'E = 72° 4.9 km van vertrek tijd: 11:37:29 UTC alti: 1003 m Finishpunt pos.: 51°25.433'N 4°54.268'E = 30° 20.4 km van vertrek tijd: 13:37:29 UTC alti: 862 m Grootste afstand in 2 uur: 145.1 km Beste snelheid in 2 uur: 72.5 km/h Hoogteverlies: 141 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 238.9 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: RONSE N48 X SPOO 50°45.133'N 3°37.433'E punt 1: VALENCIENNES GAR 50°21.800'N 3°31.000'E 43.9 km 190° punt 2: CAMBRAI NIER GLD 50°08.550'N 3°15.900'E 30.4 km 216° punt 3: MAUBEUGE GARE 50°16.333'N 3°58.000'E 52.1 km 74° punt 4: WAREGEM STATION 50°53.550'N 3°25.533'E 78.9 km 331° finish: OVERBOELARE 50°45.457'N 3°51.004'E 33.5 km 117° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: NIET GEROND Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 0.0 km Duur van de proef: 00:00:00 Gemiddelde snelheid: 0.0 km/h Start hoogte: 0 m Hoogte passeren start: 672 m Hoogte aan break-punt: 0 m Hoogteverlies over proef: 0 m Totale score afstand: 0.0 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 30.6 km Been 1: 48.1 km Been 2: 30.7 km Totaal: 109.4 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:23:11 UTC einde: 16:30:05 UTC duur: 05:06:54 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 538 m @ 14:08:47 UTC hoog punt: 1524 m @ 15:56:39 UTC hoogtewinst: 986 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 12:32:23 bearing 87.6° Tweede punt: 15:49:01 bearing 2.6° Totale hoek: -85.0° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 4607 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||