BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

07-05-2024 -- Tom CONINGS -- 1101,5 punten

Database gegevens:

Datum: 07-05-2024 Type proef: VV
Toestel: LS 8 Immatriculatie: D-7930
Handicapfactor: 108 Klasse: Standaard
Piloot: Tom CONINGS Club: ALB
Afstand: 297.4 km Score: 1101,5 pt
Vertrekpunt: EHZZ (buitenland) Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Eindelijk eens op afstand, al was het vertrouwen er nog lang niet zoals vorig jaar. Voor het eerste keerpunt veel gesukkeld en om niet onder de grijze afscherming te komen besloten om 10km ervoor al om te draaien. De rest van de proef wel afgevlogen. Het ging beter naarmate de vlucht volgde. Wel nog even lastig om op final glide te komen.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim volgens briefing NK, xpdr 7000

Blog/fotos:
Igc-file: 2024-05-07-LXV-8I2-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 07-05-2024
Weerkaart: Weerkaart van 07-05-2024



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   07/05/2024
Piloot:         TOM CONINGS
Zweefvliegtuig: D-7940
Toestel type:   LS 8    Klasse: STANDARD
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 8i2
Logger file:    2024-05-07-LXV-8I2-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:44:15
Duurvlucht     : 04:41:20
Vrije vlucht   :  297.4 km
Fasttrack      :   87.5 kmh
Driehoek       :  237.5 km
Hoogtewinst    : 1029.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EHZZ  Terlet        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 52°03.437'N   5°54.891'E
    tijd: 10:28:33 UTC
    alti: 17 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 52°02.268'N   5°56.961'E = 133° 3.2 km van vertrek
    tijd: 10:31:28 UTC
    alti: 569 m
Landingspunt 
    pos.: 52°03.594'N   5°55.064'E =  34° 0.4 km van vertrek
    tijd: 15:12:48 UTC
    alti: 7 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 04:44:15
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  52°03.449'N   5°55.861'E  @ 10:37:49 UTC,   708 m
    punt 1:  51°47.152'N   7°02.455'E  @ 12:42:31 UTC,  1151 m
    punt 2:  51°49.265'N   6°39.656'E  @ 12:57:22 UTC,  1126 m
    punt 3:  51°46.218'N   6°18.195'E  @ 13:15:14 UTC,  1198 m
    punt 4:  52°27.382'N   6°49.593'E  @ 14:17:28 UTC,  1098 m
    punt 5:  52°15.283'N   6°32.254'E  @ 14:42:53 UTC,  1430 m
    Finish:  52°03.180'N   5°53.829'E  @ 15:11:34 UTC,   197 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   82.1 km 111° @  39.5 km/h
    been 2:   26.5 km 279° @ 107.1 km/h
    been 3:   25.3 km 257° @  85.0 km/h
    been 4:   84.3 km  25° @  81.3 km/h
    been 5:   29.9 km 221° @  70.5 km/h
    been 6:   49.2 km 243° @ 103.0 km/h
Afgelegde afstand:                   297.4 km
Duur:                                04:33:45
Gemiddelde snelheid:                 65.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.3 km
Starthoogte:                         566.0 m
Finishhoogte:                        197.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          369 m
Totale score afstand:                297.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°53.114'N   6°39.132'E = 110° 54.2 km van vertrek
    tijd:    12:26:04 UTC
    alti:    1284 m
Finishpunt
    pos.:    52°23.985'N   6°42.974'E =  55° 66.7 km van vertrek
    tijd:    14:26:04 UTC
    alti:    1194 m
Grootste afstand in 2 uur: 174.9 km
Beste snelheid in 2 uur:    87.5 km/h
Hoogteverlies:             90 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 323.3 km  GELDIG
    vertrek:                 0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   TLSP-D         52°04.000'N   5°60.000'E
    punt 1:  BORKENBERGE    51°46.717'N   7°17.117'E    94.0 km 109°
    punt 2:  KLEVE WISSEL   51°46.167'N   6°17.950'E    68.1 km 270°
    punt 3:  MANDER         52°27.500'N   6°49.900'E    84.9 km  25°
    finish:  TERLET GLD     52°03.717'N   5°55.183'E    76.3 km 235°
    landing:                 0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   TLSP-D         @ 11:41:57 UTC,  1092 m
    punt 1:  BORKENBERGE    niet gerond
    afbreekpunt: 51°47.175'N   7°02.462'E  @ 12:42:30 UTC, 1154 m : 77.2 km 76.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        77.2 km
Duur van de proef:        01:00:33
Gemiddelde snelheid:      76.5 km/h
Start hoogte:             566 m
Hoogte passeren start:    1092 m
Hoogte aan break-punt:    1154 m
Hoogteverlies over proef: -588 m
Totale score afstand:     77.2 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   83.9 km
Been 1:   76.1 km
Been 2:   77.5 km
Totaal:  237.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:31:28 UTC
    einde: 15:12:48 UTC
    duur:  04:41:20

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     566 m @ 10:31:31 UTC
    hoog punt:    1595 m @ 14:31:57 UTC
    hoogtewinst:  1029 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3024

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs