10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef09-05-2024 -- Tom SEGERS -- 612,3 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt, m.u.v. paradrop zone zwartberg. (op dat moment geen paradrop actief, uitgeluisterd 120.405)
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 09/05/2024 Piloot: TOM SEGERS Zweefvliegtuig: OO-ZPM Toestel type: LS 4 Klasse: STANDARD Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 98z Logger file: 2024-05-09-NAV-98Z-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 04:16:18 Duurvlucht : 04:12:58 Vrije vlucht : 159.2 km Fasttrack : 58.6 kmh Hoogtewinst : 1287.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBZH Hasselt BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°58.236'N 5°22.213'E tijd: 11:37:39 UTC alti: -85 m Ontkoppelpunt pos.: 50°59.307'N 5°25.445'E = 62° 4.3 km van vertrek tijd: 11:40:59 UTC alti: 581 m Landingspunt pos.: 50°58.235'N 5°22.691'E = 90° 0.6 km van vertrek tijd: 15:53:57 UTC alti: -67 m Afstand take-off tot landing: 0.6 Totale vluchtduur: 04:16:18 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6 Start : 51°04.348'N 5°42.732'E @ 12:09:07 UTC, 1045 m punt 1: 50°53.207'N 5°13.481'E @ 13:09:03 UTC, 852 m punt 2: 51°05.685'N 5°11.475'E @ 13:37:01 UTC, 1000 m punt 3: 50°52.096'N 5°37.753'E @ 14:27:09 UTC, 1160 m punt 4: 51°02.151'N 5°14.892'E @ 14:58:57 UTC, 788 m Finish: 50°49.837'N 5°20.051'E @ 15:41:45 UTC, 994 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 40.0 km 239° @ 40.0 km/h been 2: 23.3 km 354° @ 49.9 km/h been 3: 39.8 km 129° @ 47.6 km/h been 4: 32.6 km 305° @ 61.6 km/h been 5: 23.6 km 165° @ 33.1 km/h Afgelegde afstand: 159.2 km Duur: 03:32:38 Gemiddelde snelheid: 44.9 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 26.5 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 15.8 km Starthoogte: 436.0 m Finishhoogte: 994.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -558 m Totale score afstand: 159.2 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 50°57.412'N 5°20.352'E = 235° 2.7 km van vertrek tijd: 13:03:43 UTC alti: 1137 m Finishpunt pos.: 50°58.444'N 5°21.590'E = 298° 0.8 km van vertrek tijd: 15:03:43 UTC alti: 436 m Grootste afstand in 2 uur: 117.3 km Beste snelheid in 2 uur: 58.6 km/h Hoogteverlies: 701 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 86.7 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: HASSELT BRUG 50°56.650'N 5°20.350'E punt 1: LEOPOLDSBURG STN 51°07.120'N 5°15.280'E 20.3 km 343° punt 2: ALKEN 50°52.370'N 5°18.256'E 27.6 km 173° punt 3: AS 51°00.326'N 5°34.576'E 24.1 km 52° finish: HASSELT / KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 14.7 km 254° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: HASSELT BRUG @ 15:46:59 UTC, 505 m punt 1: LEOPOLDSBURG STN niet gerond afbreekpunt: 50°58.496'N 5°21.594'E @ 15:52:47 UTC, 83 m : 2.7 km 27.8 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 2.7 km Duur van de proef: 00:05:48 Gemiddelde snelheid: 27.8 km/h Start hoogte: 113 m Hoogte passeren start: 505 m Hoogte aan break-punt: 83 m Hoogteverlies over proef: 30 m Totale score afstand: 2.7 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 23.2 km Been 1: 35.4 km Been 2: 24.3 km Totaal: 83.0 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:40:59 UTC einde: 15:53:57 UTC duur: 04:12:58 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 113 m @ 12:27:57 UTC hoog punt: 1400 m @ 14:16:09 UTC hoogtewinst: 1287 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 13:37:01 bearing 66.2° Tweede punt: 15:41:43 bearing 97.2° Totale hoek: 31.0° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 3019 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||