10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef09-05-2024 -- Johan VANHOYLAND -- 1047,1 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt waar aanmelden verplicht is
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 09/05/2024 Piloot: JOHAN VANHOYLAND Zweefvliegtuig: D-KDOS Toestel type: DISCUS Klasse: STANDARD Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: qde Logger file: 2024-05-09-LXV-QDE-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 04:36:26 Duurvlucht : 04:33:22 Vrije vlucht : 280.1 km Fasttrack : 66.4 kmh Driehoek : 129.7 km Hoogtewinst : 1517.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek ZZZZ -Onbekend- BeNeLux: NEE Vertrekpunt pos.: 52°35.654'N 10°13.869'E tijd: 11:10:01 UTC alti: -66 m Ontkoppelpunt pos.: 52°35.712'N 10°13.070'E = 277° 0.9 km van vertrek tijd: 11:10:36 UTC alti: 323 m Landingspunt pos.: 52°35.696'N 10°13.755'E = 301° 0.2 km van vertrek tijd: 15:46:27 UTC alti: -46 m Afstand take-off tot landing: 0.2 Totale vluchtduur: 04:36:26 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 1.5 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 52°35.668'N 10°14.809'E @ 11:13:08 UTC, 353 m punt 1: 51°47.326'N 10°35.239'E @ 12:45:04 UTC, 1715 m punt 2: 52°03.499'N 10°32.546'E @ 13:12:05 UTC, 1566 m punt 3: 52°12.027'N 10°44.438'E @ 13:35:54 UTC, 1727 m punt 4: 52°39.478'N 10°23.691'E @ 14:39:21 UTC, 1391 m punt 5: 52°57.166'N 10°33.724'E @ 15:07:41 UTC, 1539 m Finish: 52°35.696'N 10°13.755'E @ 15:46:27 UTC, -46 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 92.6 km 165° @ 60.5 km/h been 2: 30.2 km 354° @ 67.0 km/h been 3: 20.8 km 40° @ 52.5 km/h been 4: 56.1 km 335° @ 53.0 km/h been 5: 34.7 km 19° @ 73.5 km/h been 6: 45.7 km 209° @ 70.8 km/h Afgelegde afstand: 280.1 km Duur: 04:33:19 Gemiddelde snelheid: 61.5 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.1 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.2 km Starthoogte: 357.0 m Finishhoogte: -46.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 403 m Totale score afstand: 280.1 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 52°34.518'N 10°14.726'E = 155° 2.3 km van vertrek tijd: 11:21:56 UTC alti: 563 m Finishpunt pos.: 52°09.083'N 10°38.173'E = 151° 56.5 km van vertrek tijd: 13:21:56 UTC alti: 1316 m Grootste afstand in 2 uur: 132.9 km Beste snelheid in 2 uur: 66.4 km/h Hoogteverlies: -753 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 218.1 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: OPPERSHAUSEN 52°35.733'N 10°13.383'E punt 1: 103ELBBRUECKE MAGDEBURG 52°13.217'N 11°42.217'E 109.1 km 112° finish: OPPERSHAUSEN 52°35.733'N 10°13.383'E 109.1 km 293° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: OPPERSHAUSEN @ 11:11:21 UTC, 264 m punt 1: 103ELBBRUECKE MAGDEBURG niet gerond afbreekpunt: 52°35.888'N 10°13.892'E @ 11:11:34 UTC, 217 m : 0.4 km 117.6 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 0.4 km Duur van de proef: 00:00:13 Gemiddelde snelheid: 117.6 km/h Start hoogte: 264 m Hoogte passeren start: 264 m Hoogte aan break-punt: 217 m Hoogteverlies over proef: 47 m Totale score afstand: 0.4 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 57.1 km Been 1: 36.3 km Been 2: 36.3 km Totaal: 129.7 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:13:05 UTC einde: 15:46:27 UTC duur: 04:33:22 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 315 m @ 11:13:34 UTC hoog punt: 1832 m @ 14:43:52 UTC hoogtewinst: 1517 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 3451 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||