10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef11-05-2024 -- Ivo DE SCHEPPER -- 343,8 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Luchtruim opgevolgd
IGC File gegevens: 200 Driehoek: geen gesloten segment gevonden Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 11/05/2024 Piloot: IVO DE SCHEPPER Zweefvliegtuig: D-KJNU Toestel type: DISCUS 2 Klasse: STANDARD Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: esn Logger file: 2024-05-11-LXV-ESN-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 03:00:53 Duurvlucht : 02:10:11 Vrije vlucht : 90.4 km Fasttrack : 46.7 kmh VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBWE Weelde BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°23.583'N 4°57.082'E tijd: 11:39:27 UTC alti: -43 m Ontkoppelpunt pos.: 51°23.812'N 4°57.915'E = 66° 1.1 km van vertrek tijd: 11:40:09 UTC alti: 433 m Landingspunt pos.: 51°23.536'N 4°56.938'E = 242° 0.2 km van vertrek tijd: 14:40:20 UTC alti: -33 m Afstand take-off tot landing: 0.2 Totale vluchtduur: 03:00:53 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 6.7 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 5 Start : 51°24.412'N 4°59.991'E @ 11:56:58 UTC, 741 m punt 1: 51°22.310'N 4°37.209'E @ 12:33:30 UTC, 938 m punt 2: 51°18.075'N 4°53.098'E @ 13:06:40 UTC, 474 m punt 3: 51°11.746'N 5°08.970'E @ 13:31:37 UTC, 1040 m Finish: 51°13.719'N 5°27.395'E @ 13:50:20 UTC, 185 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 26.7 km 262° @ 43.9 km/h been 2: 20.1 km 113° @ 36.3 km/h been 3: 21.9 km 122° @ 52.6 km/h been 4: 21.8 km 80° @ 69.8 km/h Afgelegde afstand: 90.4 km Duur: 01:53:22 Gemiddelde snelheid: 47.9 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.7 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 39.7 km Starthoogte: 374.0 m Finishhoogte: 185.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 189 m Totale score afstand: 90.4 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°24.515'N 4°57.377'E = 11° 1.8 km van vertrek tijd: 11:54:42 UTC alti: 761 m Finishpunt pos.: 51°13.719'N 5°27.395'E = 117° 39.7 km van vertrek tijd: 13:50:20 UTC alti: 185 m Grootste afstand in 2 uur: 93.4 km Beste snelheid in 2 uur: 46.7 km/h Hoogteverlies: 576 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 250.2 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: WEELDE 07 51°22.870'N 4°54.250'E punt 1: WUUSTWEZEL 51°23.320'N 4°35.900'E 21.3 km 272° punt 2: WAUBERG 51°05.007'N 5°27.355'E 68.8 km 119° punt 3: BERINGE NL 51°20.350'N 5°56.570'E 44.4 km 50° punt 4: VOORT 51°02.121'N 5°19.540'E 54.8 km 232° punt 5: MERKSPLAS KOLONIE 51°21.344'N 4°49.656'E 49.8 km 316° finish: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 11.0 km 63° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: WEELDE 07 @ 12:00:38 UTC, 669 m punt 1: WUUSTWEZEL niet gerond afbreekpunt: 51°22.345'N 4°37.239'E @ 12:33:33 UTC, 941 m : 18.9 km 34.5 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 18.9 km Duur van de proef: 00:32:55 Gemiddelde snelheid: 34.5 km/h Start hoogte: 374 m Hoogte passeren start: 669 m Hoogte aan break-punt: 941 m Hoogteverlies over proef: -567 m Totale score afstand: 18.9 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:40:09 UTC einde: 13:50:20 UTC duur: 02:10:11 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 374 m @ 11:47:59 UTC hoog punt: 1325 m @ 13:18:00 UTC hoogtewinst: 951 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 12:33:30 bearing 10.2° Tweede punt: 13:48:45 bearing 62.8° Totale hoek: 52.6° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Driehoek: geen gesloten segment gevonden Rekentijd 1150 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||