10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef09-05-2024 -- Sebastiaan DURT & DOMINIQUE DURT -- 614,2 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: LFA Golf 1 actief
IGC File gegevens: 307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 09/05/2024 Piloot: SEBASTIAAN DURT Zweefvliegtuig: D-0900 Toestel type: K 7 Klasse: CLUB Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 8qt Logger file: 2024-05-09-NAV-8QT-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 02:49:50 Duurvlucht : 02:44:48 Vrije vlucht : 76.2 km Fasttrack : 45.1 kmh VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBWE Weelde BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°23.550'N 4°56.996'E tijd: 11:20:36 UTC alti: -88 m Ontkoppelpunt pos.: 51°23.522'N 5°00.005'E = 91° 3.5 km van vertrek tijd: 11:25:38 UTC alti: 533 m Landingspunt pos.: 51°23.931'N 4°58.522'E = 68° 1.9 km van vertrek tijd: 14:10:26 UTC alti: -73 m Afstand take-off tot landing: 1.9 Totale vluchtduur: 02:49:50 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 4 Start : 51°23.086'N 4°58.166'E @ 11:34:39 UTC, 291 m punt 1: 51°11.180'N 5°19.407'E @ 12:37:11 UTC, 830 m punt 2: 51°16.570'N 5°03.188'E @ 13:02:23 UTC, 1087 m Finish: 51°21.084'N 4°45.968'E @ 13:34:07 UTC, 829 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 33.1 km 132° @ 31.8 km/h been 2: 21.4 km 298° @ 50.9 km/h been 3: 21.7 km 293° @ 41.0 km/h Afgelegde afstand: 76.2 km Duur: 01:59:28 Gemiddelde snelheid: 38.3 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.6 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 13.6 km Starthoogte: 269.0 m Finishhoogte: 829.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -560 m Totale score afstand: 76.2 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°21.136'N 4°58.188'E = 163° 4.7 km van vertrek tijd: 11:51:37 UTC alti: 882 m Finishpunt pos.: 51°18.564'N 4°59.509'E = 163° 9.7 km van vertrek tijd: 13:51:37 UTC alti: 757 m Grootste afstand in 2 uur: 90.3 km Beste snelheid in 2 uur: 45.1 km/h Hoogteverlies: 125 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 101.5 km GELDIG Te kort been: finish punt gecorrigeerd vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: RAVELS 51°21.550'N 4°59.350'E punt 1: LOMMEL TESTBAAN 51°11.570'N 5°19.330'E 29.7 km 128° punt 2: RIJKEVORSEL 51°21.030'N 4°45.650'E 42.9 km 294° punt 3: OUD-TURNHOUT 51°18.950'N 5°00.950'E 18.2 km 102° finish: WEELDE 07 51°22.870'N 4°54.250'E 10.6 km 313° landing: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: RAVELS @ 11:45:24 UTC, 806 m punt 1: LOMMEL TESTBAAN @ 12:35:02 UTC, 724 m : 29.2 km 35.3 km/h punt 2: RIJKEVORSEL @ 13:34:09 UTC, 827 m : 41.9 km 42.5 km/h punt 3: OUD-TURNHOUT @ 13:56:41 UTC, 823 m : 17.2 km 45.8 km/h finish: WEELDE 07 niet gerond afbreekpunt: 51°22.786'N 4°54.568'E @ 14:04:41 UTC, 332 m : 9.7 km 73.1 km/h Proef NIET GELUKT Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan Afgelegde afstand: 98.1 km Duur van de proef: 02:19:17 Gemiddelde snelheid: 42.2 km/h Start hoogte: 269 m Hoogte passeren start: 806 m Hoogte aan break-punt: 332 m Hoogteverlies over proef: -63 m Totale score afstand: 98.1 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:25:38 UTC einde: 14:10:26 UTC duur: 02:44:48 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 269 m @ 11:34:20 UTC hoog punt: 1264 m @ 12:46:16 UTC hoogtewinst: 995 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 12:37:12 bearing 61.3° Tweede punt: 13:34:07 bearing 21.3° Totale hoek: -40.0° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 2212 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||