10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef11-05-2024 -- Nathan HILLAERT & JAN MATHEUSSEN -- 476,9 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Luchtruim volgens Kempencup
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 11/05/2024 Piloot: SENNE VERPOORTEN Zweefvliegtuig: D-KFND Toestel type: DUO DISCUS Klasse: DOUBLESEATER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: qgk Logger file: 2024-05-11-LXV-QGK-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 500 SAMENVATTING Vluchttijd : 04:04:14 Duurvlucht : 03:23:40 Vrije vlucht : 122.0 km Fasttrack : 54.3 kmh Hoogtewinst : 1067.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBWE Weelde BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°23.572'N 4°57.090'E tijd: 11:38:19 UTC alti: -47 m Ontkoppelpunt pos.: 51°23.912'N 4°56.885'E = 339° 0.7 km van vertrek tijd: 11:44:13 UTC alti: 563 m Landingspunt pos.: 51°23.924'N 4°58.507'E = 68° 1.8 km van vertrek tijd: 15:42:33 UTC alti: -30 m Afstand take-off tot landing: 1.8 Totale vluchtduur: 04:04:14 Motorgebruik aantal keren: 2 totale motortijd: 18.7 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6 Start : 51°24.246'N 4°59.129'E @ 11:48:34 UTC, 391 m punt 1: 51°25.123'N 4°41.576'E @ 13:01:31 UTC, 969 m punt 2: 51°18.119'N 4°54.848'E @ 13:19:45 UTC, 791 m punt 3: 51°06.255'N 5°11.354'E @ 13:52:17 UTC, 1235 m punt 4: 51°06.731'N 5°38.224'E @ 14:35:41 UTC, 701 m Finish: 51°16.305'N 5°47.535'E @ 15:03:04 UTC, 633 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 20.4 km 275° @ 16.8 km/h been 2: 20.2 km 130° @ 66.3 km/h been 3: 29.2 km 139° @ 53.9 km/h been 4: 31.4 km 88° @ 43.4 km/h been 5: 20.8 km 31° @ 45.6 km/h Afgelegde afstand: 122.0 km Duur: 03:14:30 Gemiddelde snelheid: 37.6 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.7 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 60.1 km Starthoogte: 402.0 m Finishhoogte: 633.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -231 m Totale score afstand: 122.0 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°25.146'N 4°54.664'E = 316° 4.1 km van vertrek tijd: 12:52:31 UTC alti: 1104 m Finishpunt pos.: 51°12.788'N 5°43.319'E = 110° 57.3 km van vertrek tijd: 14:52:32 UTC alti: 644 m Grootste afstand in 2 uur: 108.7 km Beste snelheid in 2 uur: 54.3 km/h Hoogteverlies: 460 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 250.2 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: WEELDE 07 51°22.870'N 4°54.250'E punt 1: WUUSTWEZEL 51°23.320'N 4°35.900'E 21.3 km 272° punt 2: WAUBERG 51°05.007'N 5°27.355'E 68.8 km 119° punt 3: BERINGE NL 51°20.350'N 5°56.570'E 44.4 km 50° punt 4: VOORT 51°02.121'N 5°19.540'E 54.8 km 232° punt 5: MERKSPLAS KOLONIE 51°21.344'N 4°49.656'E 49.8 km 316° finish: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 11.0 km 63° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: WEELDE 07 @ 12:32:58 UTC, 896 m punt 1: WUUSTWEZEL niet gerond afbreekpunt: 51°25.003'N 4°41.570'E @ 13:01:23 UTC, 967 m : 14.0 km 29.6 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 14.0 km Duur van de proef: 00:28:25 Gemiddelde snelheid: 29.6 km/h Start hoogte: 388 m Hoogte passeren start: 896 m Hoogte aan break-punt: 967 m Hoogteverlies over proef: -579 m Totale score afstand: 14.0 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:45:28 UTC einde: 15:09:08 UTC duur: 03:23:40 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 388 m @ 11:48:36 UTC hoog punt: 1455 m @ 13:48:49 UTC hoogtewinst: 1067 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 13:01:27 bearing 14.1° Tweede punt: 14:25:09 bearing 73.4° Totale hoek: 59.3° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 4857 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||