BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

10-05-2024 -- Geert DE PALMENAER -- 1112,5 punten

Database gegevens:

Datum: 10-05-2024 Type proef: WW
Toestel: Ventus 2cM 18m Immatriculatie: OO-ZLE
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Geert DE PALMENAER Club: VZP
Afstand: 266.99 km Score: 1112,5 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

volgens wedstrijdluchtruim

Blog/fotos:
Igc-file: 2024-05-10-LXV-QGL-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 10-05-2024
Weerkaart: Weerkaart van 10-05-2024



IGC File gegevens:

307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   10/05/2024
Piloot:         GEERT DE PALMENAER
Zweefvliegtuig: OO-ZLE
Toestel type:   VENTUS 2CM    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: qgl
Logger file:    2024-05-10-LXV-QGL-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:47:52
Duurvlucht     : 03:47:11
Vrije vlucht   :  259.5 km
Fasttrack      :   99.3 kmh
Opgegeven proef:  251.9 km
Driehoek       :  244.9 km
Hoogtewinst    : 1096.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.582'N   4°57.071'E
    tijd: 10:44:08 UTC
    alti: -7 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.861'N   4°57.918'E =  62° 1.1 km van vertrek
    tijd: 10:44:49 UTC
    alti: 514 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.592'N   4°57.222'E =  84° 0.2 km van vertrek
    tijd: 14:32:00 UTC
    alti: -1 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 03:47:52
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°24.567'N   4°57.338'E  @ 11:13:30 UTC,  1085 m
    punt 1:  51°14.410'N   5°04.406'E  @ 11:53:18 UTC,  1132 m
    punt 2:  51°11.154'N   5°20.868'E  @ 12:08:15 UTC,  1246 m
    punt 3:  51°26.797'N   6°15.898'E  @ 12:52:20 UTC,   728 m
    punt 4:  51°08.972'N   5°39.661'E  @ 13:27:02 UTC,  1086 m
    punt 5:  50°55.919'N   5°34.002'E  @ 13:48:03 UTC,  1348 m
    Finish:  51°21.579'N   4°49.965'E  @ 14:25:24 UTC,   630 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.5 km 156° @  31.0 km/h
    been 2:   20.1 km 107° @  80.7 km/h
    been 3:   70.2 km  65° @  95.6 km/h
    been 4:   53.5 km 232° @  92.6 km/h
    been 5:   25.1 km 195° @  71.6 km/h
    been 6:   70.0 km 313° @ 112.5 km/h
Afgelegde afstand:                   259.5 km
Duur:                                03:11:54
Gemiddelde snelheid:                 81.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 9.0 km
Starthoogte:                         514.0 m
Finishhoogte:                        630.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -116 m
Totale score afstand:                259.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°16.960'N   5°46.066'E = 102° 58.2 km van vertrek
    tijd:    12:29:10 UTC
    alti:    1103 m
Finishpunt
    pos.:    51°23.978'N   4°58.411'E =  65° 1.7 km van vertrek
    tijd:    14:29:10 UTC
    alti:    149 m
Grootste afstand in 2 uur: 198.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    99.3 km/h
Hoogteverlies:             954 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 255.9 km  GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
    vertrek:                      0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE 07           51°22.870'N   4°54.250'E
    punt 1:  LOMMEL TESTBAAN     51°11.570'N   5°19.330'E    35.9 km 126°
    punt 2:  STRAELEN            51°26.700'N   6°16.030'E    71.6 km  67°
    punt 3:  STRAMPROY           51°11.414'N   5°43.177'E    47.5 km 234°
    punt 4:  ZUTENDAAL KERK      50°55.900'N   5°34.400'E    30.5 km 200°
    finish:  MERKSPLAS KOLONIE   51°21.344'N   4°49.656'E    70.3 km 312°
    landing: WEELDE AERO         51°23.311'N   4°55.822'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE 07           @ 11:41:14 UTC,  1187 m
    punt 1:  LOMMEL TESTBAAN     @ 12:07:13 UTC,  1258 m :   35.4 km   81.8 km/h
    punt 2:  STRAELEN            @ 12:53:15 UTC,   751 m :   70.6 km   92.0 km/h
    punt 3:  STRAMPROY           @ 13:24:33 UTC,  1097 m :   46.5 km   89.2 km/h
    punt 4:  ZUTENDAAL KERK      @ 13:47:58 UTC,  1345 m :   29.5 km   75.7 km/h
    finish:  MERKSPLAS KOLONIE   @ 14:25:20 UTC,   641 m :   69.8 km  112.2 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        251.9 km
Duur van de proef:        02:44:06
Gemiddelde snelheid:      92.1 km/h
Start hoogte:             514 m
Hoogte passeren start:    1187 m
Hoogte passeren finish:   641 m
Hoogteverlies over proef: -127 m
Totale score afstand:     251.9 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   75.2 km
Been 1:   69.8 km
Been 2:   99.9 km
Totaal:  244.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:44:49 UTC
    einde: 14:32:00 UTC
    duur:  03:47:11

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     516 m @ 10:45:07 UTC
    hoog punt:    1612 m @ 13:55:46 UTC
    hoogtewinst:  1096 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:48:06  bearing 87.0°
    Tweede punt: 14:25:20  bearing 25.3°
    Totale hoek: -61.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3676

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs