10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef17-05-2024 -- Jan DIELENS & LIEVEN DE BONTRIDDER -- 1362,1 puntenDatabase gegevens:
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 17/05/2024 Piloot: LIEVEN DEBONTRIDDER Zweefvliegtuig: D-KZHS Toestel type: DUO DISCUS Klasse: DOUBLESEATER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 8ly Logger file: 2024-05-17-LXV-8LY-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 04:49:37 Duurvlucht : 04:30:36 Vrije vlucht : 384.8 km Fasttrack : 98.5 kmh Driehoek : 115.5 km Hoogtewinst : 1561.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek LFNF Vinon BeNeLux: NEE Vertrekpunt pos.: 43°44.102'N 5°47.262'E tijd: 11:36:27 UTC alti: 270 m Ontkoppelpunt pos.: 43°44.107'N 5°47.224'E = 280° 0.1 km van vertrek tijd: 11:36:31 UTC alti: 268 m Landingspunt pos.: 43°44.376'N 5°47.222'E = 354° 0.5 km van vertrek tijd: 16:26:04 UTC alti: 275 m Afstand take-off tot landing: 0.5 Totale vluchtduur: 04:49:37 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 0.7 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 43°45.351'N 5°48.935'E @ 11:56:09 UTC, 1694 m punt 1: 44°43.438'N 6°39.576'E @ 13:32:26 UTC, 2954 m punt 2: 44°26.135'N 6°43.094'E @ 13:51:05 UTC, 2474 m punt 3: 44°25.528'N 6°23.736'E @ 14:04:29 UTC, 2424 m punt 4: 43°53.453'N 6°15.485'E @ 14:42:32 UTC, 2037 m punt 5: 44°20.057'N 6°26.835'E @ 15:22:18 UTC, 2432 m Finish: 43°43.795'N 5°44.495'E @ 16:20:09 UTC, 769 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 127.0 km 32° @ 79.1 km/h been 2: 32.4 km 172° @ 104.2 km/h been 3: 25.7 km 268° @ 115.1 km/h been 4: 60.4 km 191° @ 95.3 km/h been 5: 51.5 km 17° @ 77.8 km/h been 6: 87.8 km 220° @ 91.1 km/h Afgelegde afstand: 384.8 km Duur: 04:24:00 Gemiddelde snelheid: 87.5 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.2 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.8 km Starthoogte: 1708.0 m Finishhoogte: 769.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 939 m Totale score afstand: 384.8 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 44°09.679'N 6°27.994'E = 49° 72.2 km van vertrek tijd: 12:52:34 UTC alti: 2418 m Finishpunt pos.: 44°00.228'N 6°20.386'E = 56° 53.5 km van vertrek tijd: 14:52:34 UTC alti: 2113 m Grootste afstand in 2 uur: 197.0 km Beste snelheid in 2 uur: 98.5 km/h Hoogteverlies: 305 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 384.5 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: PONT SUR YONNE 48°17.367'N 3°14.933'E punt 1: AUXERRE BRANCHES 47°50.783'N 3°29.800'E 52.6 km 159° punt 2: BAR SUR SEINE 48°03.967'N 4°24.750'E 72.6 km 70° punt 3: AVALLON 47°30.117'N 3°53.900'E 73.6 km 212° punt 4: BEAUMONT-EN-GATINAIS 48°08.436'N 2°29.514'E 127.0 km 305° finish: PONT SUR YONNE 48°17.367'N 3°14.933'E 58.6 km 73° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: NIET GEROND Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 0.0 km Duur van de proef: 00:00:00 Gemiddelde snelheid: 0.0 km/h Start hoogte: 0 m Hoogte passeren start: 268 m Hoogte aan break-punt: 0 m Hoogteverlies over proef: 0 m Totale score afstand: 0.0 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 32.3 km Been 1: 50.8 km Been 2: 32.4 km Totaal: 115.5 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:55:28 UTC einde: 16:26:04 UTC duur: 04:30:36 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 1543 m @ 12:03:04 UTC hoog punt: 3104 m @ 13:25:56 UTC hoogtewinst: 1561 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 4726 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||