BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

19-05-2024 -- Bert Jr. SCHMELZER -- 3381,3 punten

Database gegevens:

Datum: 19-05-2024 Type proef: VV
Toestel: Ventus 3T 18m Immatriculatie: D-KSBT
Handicapfactor: 122 Klasse: Motor
Piloot: Bert Jr. SCHMELZER Club: KACK
Afstand: 1031.3 km Score: 3381,3 pt
Vertrekpunt: LSZN (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
After a high tow towards the Swiss Jura I had to cross a huge patch of low level cloud cover until the first thermal which was unusually far towards the West. Progress along the Jura was ok and the typical cloud streets improved towards the first turnpoint, near Geneva. On the eastbound leg the first showers started to pop up near Courtelary and I had the feeling that I just left the area before climbrates would collapse. After entering the black forest and the southern edge of the Swabian Alb progress improved significantly. Because of a big shower I couldn't reach the eastern turnpoint of the declared task of 1'004 km. On the way home progress against the westerly wind was still ok thanks to some nice alignments. The weather in the area around Reiselfingen and further west collapsed completely, but with a bit of caution the free distance of 1'000km was possible. Fun day.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

DABS en NOTAMS gecontroleerd - contact met Les Eplatures bij beide crossings - paradropzones in de buurt niet actief - EDR132 niet actief - Emmen niet actief

Blog/fotos:
Igc-file: 2024-05-19-LXV-AGJ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 19-05-2024
Weerkaart: Weerkaart van 19-05-2024



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   19/05/2024
Piloot:         BERT SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KSBT
Toestel type:   VENTUS 3T    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: agj
Logger file:    2024-05-19-LXV-AGJ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 10:28:55
Duurvlucht     : 09:47:39
Vrije vlucht   : 1031.3 km
Fasttrack      :  137.1 kmh
Opgegeven proef:  686.6 km
Driehoek       :  141.9 km
Hoogtewinst    : 1387.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LSZN  Hausen Am Albis        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 47°14.312'N   8°31.201'E
    tijd: 07:02:03 UTC
    alti: 572 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 47°15.303'N   8°17.904'E = 276° 16.8 km van vertrek
    tijd: 07:11:37 UTC
    alti: 1797 m
Landingspunt 
    pos.: 47°14.315'N   8°30.932'E = 271° 0.3 km van vertrek
    tijd: 17:30:58 UTC
    alti: 595 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 10:28:55
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 18.0 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  47°21.755'N   7°58.682'E  @ 07:30:40 UTC,  1976 m
    punt 1:  46°55.255'N   6°29.033'E  @ 08:57:24 UTC,  1878 m
    punt 2:  46°11.682'N   5°48.977'E  @ 09:49:59 UTC,  1799 m
    punt 3:  47°05.002'N   6°50.828'E  @ 10:46:11 UTC,  1906 m
    punt 4:  48°39.352'N  11°06.955'E  @ 13:40:19 UTC,  1408 m
    punt 5:  47°29.870'N   7°44.605'E  @ 16:42:04 UTC,   977 m
    Finish:  47°17.346'N   8°15.493'E  @ 17:18:19 UTC,   874 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  123.5 km 247° @  85.4 km/h
    been 2:   95.6 km 213° @ 109.1 km/h
    been 3:  126.4 km  38° @ 135.0 km/h
    been 4:  364.0 km  60° @ 125.4 km/h
    been 5:  282.3 km 244° @  93.2 km/h
    been 6:   45.3 km 121° @  74.9 km/h
Afgelegde afstand:                   1037.2 km
Duur:                                09:47:39
Gemiddelde snelheid:                 105.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 43.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 20.6 km
Starthoogte:                         1976.0 m
Finishhoogte:                        874.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          1102 m
Totale score afstand:                1031.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    47°44.929'N   8°12.722'E = 338° 61.3 km van vertrek
    tijd:    12:05:04 UTC
    alti:    1887 m
Finishpunt
    pos.:    48°25.588'N  10°46.331'E =  51° 214.2 km van vertrek
    tijd:    14:05:04 UTC
    alti:    1814 m
Grootste afstand in 2 uur: 274.2 km
Beste snelheid in 2 uur:   137.1 km/h
Hoogteverlies:             73 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 1004.0 km  GELDIG
    vertrek:                     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   GOESGEN            47°21.967'N   7°58.133'E
    punt 1:  CHAMPFROMIER EGL   46°11.783'N   5°48.933'E   209.6 km 232°
    punt 2:  EICHSTAETT         48°52.650'N  11°11.000'E   502.0 km  52°
    finish:  GOESGEN            47°21.967'N   7°58.133'E   292.4 km 236°
    landing:                     0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   GOESGEN            @ 07:31:06 UTC,  1959 m
    punt 1:  CHAMPFROMIER EGL   @ 09:50:05 UTC,  1796 m :  209.6 km   90.5 km/h
    punt 2:  EICHSTAETT         niet gerond
    afbreekpunt: 48°39.457'N  11°06.604'E  @ 13:38:54 UTC, 1258 m : 476.9 km 125.1 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        686.6 km
Duur van de proef:        06:07:48
Gemiddelde snelheid:      112.0 km/h
Start hoogte:             1959 m
Hoogte passeren start:    1959 m
Hoogte aan break-punt:    1258 m
Hoogteverlies over proef: 701 m
Totale score afstand:     686.6 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   39.7 km
Been 1:   62.4 km
Been 2:   39.7 km
Totaal:  141.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 07:30:40 UTC
    einde: 17:18:19 UTC
    duur:  09:47:39

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1046 m @ 11:39:06 UTC
    hoog punt:    2433 m @ 15:32:41 UTC
    hoogtewinst:  1387 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 18135

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs