10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef18-05-2024 -- Rik VANDEN BOER -- 970,1 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Luchtruim volgens wedstrijdbriefing
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 18/05/2024 Piloot: RIK VANDEN BOER Zweefvliegtuig: D-KDET Toestel type: JS-3-18M Klasse: 18-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: afi Logger file: 2024-05-18-LXV-AFI-01.IGC Motor detectie: RPM SAMENVATTING Vluchttijd : 02:52:28 Duurvlucht : 02:48:08 Vrije vlucht : 261.7 km Fasttrack : 117.1 kmh Opgegeven proef: 236.7 km Driehoek : 224.1 km Hoogtewinst : 1457.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EHZZ Terlet BeNeLux: NEE Vertrekpunt pos.: 52°03.404'N 5°54.855'E tijd: 11:08:03 UTC alti: 88 m Ontkoppelpunt pos.: 52°02.913'N 5°58.784'E = 101° 4.6 km van vertrek tijd: 11:12:23 UTC alti: 660 m Landingspunt pos.: 52°03.667'N 5°55.168'E = 36° 0.6 km van vertrek tijd: 14:00:31 UTC alti: 94 m Afstand take-off tot landing: 0.6 Totale vluchtduur: 02:52:28 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 52°02.331'N 5°57.678'E @ 11:14:32 UTC, 922 m punt 1: 52°12.400'N 6°04.022'E @ 11:52:52 UTC, 1274 m punt 2: 52°20.481'N 6°33.957'E @ 12:11:35 UTC, 1318 m punt 3: 52°12.644'N 7°01.315'E @ 12:37:43 UTC, 1065 m punt 4: 52°45.995'N 6°55.849'E @ 13:18:49 UTC, 1123 m punt 5: 52°38.736'N 6°33.787'E @ 13:33:57 UTC, 1951 m Finish: 52°03.232'N 5°54.261'E @ 13:59:44 UTC, 245 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 20.0 km 21° @ 31.3 km/h been 2: 37.2 km 66° @ 119.3 km/h been 3: 34.3 km 115° @ 78.9 km/h been 4: 62.2 km 354° @ 90.7 km/h been 5: 28.3 km 242° @ 112.1 km/h been 6: 79.7 km 214° @ 185.4 km/h Afgelegde afstand: 261.7 km Duur: 02:45:12 Gemiddelde snelheid: 95.0 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.8 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.8 km Starthoogte: 660.0 m Finishhoogte: 245.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 415 m Totale score afstand: 261.7 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 52°13.180'N 6°10.531'E = 44° 25.5 km van vertrek tijd: 11:59:25 UTC alti: 1672 m Finishpunt pos.: 52°03.543'N 5°53.933'E = 284° 1.1 km van vertrek tijd: 13:59:25 UTC alti: 279 m Grootste afstand in 2 uur: 234.1 km Beste snelheid in 2 uur: 117.1 km/h Hoogteverlies: 1393 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 238.7 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: TLSP-F 52°08.000'N 5°60.000'E punt 1: TWRPSE 52°14.400'N 7°04.400'E 74.4 km 80° punt 2: EMMEN 52°46.200'N 6°55.900'E 59.8 km 351° finish: TERLET GLD 52°03.717'N 5°55.183'E 104.6 km 221° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: TLSP-F @ 11:38:50 UTC, 1295 m punt 1: TWRPSE @ 12:41:43 UTC, 1057 m : 73.9 km 70.5 km/h punt 2: EMMEN @ 13:18:50 UTC, 1124 m : 58.8 km 95.0 km/h finish: TERLET GLD @ 13:59:19 UTC, 276 m : 104.1 km 154.3 km/h Proef GELUKT Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan Afgelegde afstand: 236.7 km Duur van de proef: 02:20:29 Gemiddelde snelheid: 101.1 km/h Start hoogte: 660 m Hoogte passeren start: 1295 m Hoogte passeren finish: 276 m Hoogteverlies over proef: 384 m Totale score afstand: 236.7 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 68.0 km Been 1: 62.8 km Been 2: 93.3 km Totaal: 224.1 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:12:23 UTC einde: 14:00:31 UTC duur: 02:48:08 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 660 m @ 11:12:23 UTC hoog punt: 2117 m @ 13:30:27 UTC hoogtewinst: 1457 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 3139 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||