BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

07-06-2024 -- Carl CEUSTERS & TOM CONINGS -- 1208,6 punten

Database gegevens:

Datum: 07-06-2024 Type proef: OP
Toestel: Duo Discus XLT Immatriculatie: D-KDXL
Handicapfactor: 113 Klasse: Motor
Piloot: Carl CEUSTERS Club: ALB
Afstand: 303.5 km Score: 1208,6 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: TOM CONINGS
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Thx Tom en Rik!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

KB 4500ft crossiing approved, EDLV sq6101 & 119,110. XPNDR 7000 rest of the flight

Blog/fotos:
Igc-file: 2024-06-07-LXV-75L-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 07-06-2024
Weerkaart: Weerkaart van 07-06-2024



IGC File gegevens:

200 Driehoek: geen gesloten segment gevonden

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   07/06/2024
Piloot:         TOM CONINGS
Zweefvliegtuig: D-KDXL
Toestel type:   DUO DISCUS XLT?    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 75l
Logger file:    2024-06-07-LXV-75L-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:36:29
Duurvlucht     : 04:12:41
Vrije vlucht   :  311.3 km
Fasttrack      :   92.0 kmh
Opgegeven proef:  303.5 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.247'N   5°22.820'E
    tijd: 10:02:19 UTC
    alti: -5 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.290'N   5°19.843'E = 271° 3.5 km van vertrek
    tijd: 10:06:07 UTC
    alti: 630 m
Landingspunt 
    pos.: 52°08.268'N   5°15.513'E = 356° 130.0 km van vertrek
    tijd: 14:38:48 UTC
    alti: -22 m
Afstand take-off tot landing: 130.0
Totale vluchtduur: 04:36:29
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 1.2 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°57.868'N   5°21.221'E  @ 10:15:58 UTC,   897 m
    punt 1:  51°46.940'N   7°17.340'E  @ 11:55:32 UTC,  1394 m
    punt 2:  51°51.113'N   6°40.358'E  @ 12:40:12 UTC,  1540 m
    punt 3:  51°50.332'N   6°22.926'E  @ 12:58:03 UTC,  1312 m
    punt 4:  51°53.395'N   5°54.144'E  @ 13:26:59 UTC,  1177 m
    punt 5:  52°01.971'N   5°43.320'E  @ 13:42:20 UTC,  1107 m
    Finish:  52°07.649'N   5°17.095'E  @ 14:26:23 UTC,   839 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  162.6 km  55° @  98.0 km/h
    been 2:   43.2 km 281° @  58.0 km/h
    been 3:   20.1 km 266° @  67.5 km/h
    been 4:   33.5 km 280° @  69.5 km/h
    been 5:   20.2 km 322° @  78.8 km/h
    been 6:   31.8 km 290° @  43.3 km/h
Afgelegde afstand:                   311.3 km
Duur:                                04:10:25
Gemiddelde snelheid:                 74.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 128.9 km
Starthoogte:                         905.0 m
Finishhoogte:                        839.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          66 m
Totale score afstand:                311.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°57.923'N   5°25.992'E =  99° 3.8 km van vertrek
    tijd:    10:21:05 UTC
    alti:    1046 m
Finishpunt
    pos.:    51°48.902'N   6°55.011'E =  48° 142.3 km van vertrek
    tijd:    12:21:05 UTC
    alti:    1566 m
Grootste afstand in 2 uur: 183.9 km
Beste snelheid in 2 uur:    92.0 km/h
Hoogteverlies:             -520 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 303.8 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E
    punt 1:  BORKENBERGE      51°46.750'N   7°17.120'E   160.6 km  55°
    finish:  SOESTERBERG      52°07.650'N   5°16.830'E   143.2 km 287°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HASSELT KIEWIT   @ 10:16:55 UTC,   814 m
    punt 1:  BORKENBERGE      @ 11:55:06 UTC,  1399 m :  160.6 km   98.1 km/h
    finish:   SOESTERBERG      niet gerond
    afbreekpunt: 52°07.631'N   5°17.086'E  @ 14:26:22 UTC, 837 m : 142.9 km 56.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        303.5 km
Duur van de proef:        04:09:27
Gemiddelde snelheid:      73.0 km/h
Start hoogte:             814 m
Hoogte passeren start:    814 m
Hoogte aan break-punt:    837 m
Hoogteverlies over proef: -23 m
Totale score afstand:     303.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:15:47 UTC
    einde: 14:28:28 UTC
    duur:  04:12:41

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     804 m @ 10:17:29 UTC
    hoog punt:    1788 m @ 12:16:33 UTC
    hoogtewinst:   984 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:19:59  bearing 83.8°
    Tweede punt: 14:26:23  bearing 21.8°
    Totale hoek: -62.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Driehoek: geen gesloten segment gevonden
Rekentijd 1447

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs