BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

07-06-2024 -- Bert Sr. SCHMELZER -- 1408,0 punten

Database gegevens:

Datum: 07-06-2024 Type proef: VV
Toestel: Ventus 2cxT 18m Immatriculatie: D-KTBY
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Bert Sr. SCHMELZER Club: KACK
Afstand: 422.4 km Score: 1408,0 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
spijtig genoeg met naar "huis" te vliegen hoge afscherming vanaf Montabauer, Rhein, Eifel tussen Rhein en Münstereifel en opfrissende tegenwind, Turbogebruik thv Mönchsheide

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

KB TRX, RAD contact, Beek APP, RAD, TRX VFR, B,NL,D later Beek APP. no Airspace violations

Blog/fotos:
Igc-file: 2024-06-07-LXV-6XQ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 07-06-2024
Weerkaart: Weerkaart van 07-06-2024



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   07/06/2024
Piloot:         BERT SR SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KTBY
Toestel type:   VENTUS 2CXT    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6xq
Logger file:    2024-06-07-LXV-6XQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  500

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:39:30
Duurvlucht     : 05:26:01
Vrije vlucht   :  422.4 km
Fasttrack      :   98.4 kmh
Hoogtewinst    : 1504.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.244'N   5°22.822'E
    tijd: 09:25:38 UTC
    alti: -18 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.003'N   5°20.622'E = 260° 2.6 km van vertrek
    tijd: 09:28:59 UTC
    alti: 630 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.238'N   5°22.486'E = 268° 0.4 km van vertrek
    tijd: 17:05:08 UTC
    alti: 2 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 07:39:30
Motorgebruik
    aantal keren: 6
    totale motortijd: 40.2 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°58.800'N   5°26.431'E  @ 09:35:21 UTC,   556 m
    punt 1:  50°31.740'N   6°51.596'E  @ 11:13:54 UTC,  1499 m
    punt 2:  50°33.354'N   7°58.800'E  @ 12:05:57 UTC,  1513 m
    punt 3:  50°44.202'N   8°25.015'E  @ 12:30:03 UTC,  1910 m
    punt 4:  50°36.018'N   9°10.929'E  @ 12:59:41 UTC,  1764 m
    punt 5:  50°42.069'N   8°56.823'E  @ 13:16:05 UTC,  1951 m
    Finish:  50°28.236'N   7°19.442'E  @ 14:59:43 UTC,   607 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  112.0 km 116° @  68.2 km/h
    been 2:   79.5 km  87° @  91.6 km/h
    been 3:   36.9 km  57° @  91.8 km/h
    been 4:   56.2 km 105° @ 113.8 km/h
    been 5:   20.1 km 304° @  73.4 km/h
    been 6:  117.8 km 258° @  68.2 km/h
Afgelegde afstand:                   422.4 km
Duur:                                05:24:22
Gemiddelde snelheid:                 78.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 148.1 km
Starthoogte:                         569.0 m
Finishhoogte:                        607.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -38 m
Totale score afstand:                422.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°35.758'N   6°32.829'E = 116° 92.2 km van vertrek
    tijd:    11:00:34 UTC
    alti:    1789 m
Finishpunt
    pos.:    50°36.427'N   9°10.701'E =  97° 270.8 km van vertrek
    tijd:    13:00:34 UTC
    alti:    1876 m
Grootste afstand in 2 uur: 196.8 km
Beste snelheid in 2 uur:    98.4 km/h
Hoogteverlies:             -87 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 178.8 km  GELDIG
    vertrek:                      0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   MERKSPLAS KOLONIE   51°21.344'N   4°49.656'E
    punt 1:  DILSEN              51°02.179'N   5°43.184'E    71.8 km 119°
    punt 2:  ZUTENDAAL KERK      50°55.900'N   5°34.400'E    15.5 km 221°
    punt 3:  HOOGSTRATEN         51°24.120'N   4°45.750'E    77.2 km 313°
    finish:  WEELDE AERO         51°24.050'N   4°58.130'E    14.4 km  90°
    landing:                      0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    572 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   17.4 km
Been 1:   27.3 km
Been 2:   17.4 km
Totaal:   62.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:33:42 UTC
    einde: 14:59:43 UTC
    duur:  05:26:01

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     547 m @ 09:36:25 UTC
    hoog punt:    2051 m @ 13:15:03 UTC
    hoogtewinst:  1504 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:35:13  bearing 82.1°
    Tweede punt: 11:13:54  bearing 103.0°
    Totale hoek: 20.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6060

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs