BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

08-06-2024 -- Michiel HAEMELS -- 1365,0 punten

Database gegevens:

Datum: 08-06-2024 Type proef: VV
Toestel: LS 4 Immatriculatie: OO-YLX
Handicapfactor: 104 Klasse: Standaard
Piloot: Michiel HAEMELS Club: ALB
Afstand: 354.9 km Score: 1365,0 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
2de vlucht van het jaar. Eerst m'n yearly checkflight gedaan om 10:45 en al meteen 2m/s. Dus maar niet te lang getaffeld om met de LS4 omhoog te gaan. Onder het motto "niets moet, alles mag" op pad. Eigenlijk zonder plannen opgestegen, maar de straten zagen er te mooi uit. Lokaal Kiewit was eigenlijk het slechtste. Verwaaide bellen, niet altijd betrouwbaar, toch wat gesukkeld halverwege de vlucht. Maar de straten richting nederland zagen er weer te mooi uit, dus nog maar eens die richting uit. Bij terugkomst nog bijna laten vangen. De frequentie van zwartberg stond al klaar. Toch even zweten om thuis te geraken.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Uitgeluisterd KB APP 134.480. Para Leopoldsburg en Zwartberg steeds uitgeluisterd. Crossing Beek 3x approved 123.980 (Beek APP). Toen KB actief werd kreeg ik initieel 3000ft, later 4500ft en daarna FL50 met de squawk 4234. Langen FIS Squawk 7742 (op 129.875 dacht ik). Dutch mil uitgeluisterd in Nederland. Nadat Kb dicht was Brussels info 126.9

Blog/fotos:
Igc-file: 2024-06-08-NAV-9FC-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 08-06-2024
Weerkaart: Weerkaart van 08-06-2024



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   08/06/2024
Piloot:         MICHIEL HAEMELS
Zweefvliegtuig: OO-YLX
Toestel type:   LS4    Klasse: STANDAARD
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 9fc
Logger file:    2024-06-08-NAV-9FC-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:47:36
Duurvlucht     : 05:46:56
Vrije vlucht   :  354.9 km
Fasttrack      :   90.8 kmh
Driehoek       :  155.9 km
Hoogtewinst    : 1038.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.249'N   5°22.820'E
    tijd: 09:55:30 UTC
    alti: 35 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.269'N   5°22.131'E = 273° 0.8 km van vertrek
    tijd: 09:56:10 UTC
    alti: 421 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.216'N   5°22.667'E = 251° 0.2 km van vertrek
    tijd: 15:43:06 UTC
    alti: 45 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 05:47:36
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°58.290'N   5°22.230'E  @ 09:56:28 UTC,   435 m
    punt 1:  51°09.048'N   5°06.750'E  @ 10:39:58 UTC,   984 m
    punt 2:  50°59.160'N   5°35.615'E  @ 11:03:16 UTC,   965 m
    punt 3:  51°25.595'N   6°31.437'E  @ 11:53:44 UTC,  1299 m
    punt 4:  50°55.798'N   5°13.576'E  @ 13:42:08 UTC,   679 m
    punt 5:  51°06.713'N   5°55.890'E  @ 14:39:34 UTC,  1214 m
    Finish:  50°58.946'N   5°16.304'E  @ 15:37:10 UTC,   906 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   26.9 km 318° @  37.1 km/h
    been 2:   38.4 km 118° @  98.8 km/h
    been 3:   81.4 km  53° @  96.8 km/h
    been 4:  106.2 km 239° @  58.8 km/h
    been 5:   53.5 km  67° @  55.9 km/h
    been 6:   48.5 km 253° @  50.5 km/h
Afgelegde afstand:                   354.9 km
Duur:                                05:40:42
Gemiddelde snelheid:                 62.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 7.7 km
Starthoogte:                         419.0 m
Finishhoogte:                        906.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -487 m
Totale score afstand:                354.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°10.609'N   5°13.561'E = 335° 25.3 km van vertrek
    tijd:    10:32:10 UTC
    alti:    890 m
Finishpunt
    pos.:    51°12.564'N   5°50.411'E =  50° 41.7 km van vertrek
    tijd:    12:32:10 UTC
    alti:    1090 m
Grootste afstand in 2 uur: 181.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    90.8 km/h
Hoogteverlies:             -200 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   68.6 km
Been 1:   43.7 km
Been 2:   43.7 km
Totaal:  155.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:56:10 UTC
    einde: 15:43:06 UTC
    duur:  05:46:56

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     364 m @ 09:59:08 UTC
    hoog punt:    1402 m @ 12:24:46 UTC
    hoogtewinst:  1038 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:39:58  bearing 57.5°
    Tweede punt: 13:32:10  bearing 86.5°
    Totale hoek: 29.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3211

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs