10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef08-06-2024 -- Michiel HAEMELS -- 1365,0 puntenDatabase gegevens:
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Uitgeluisterd KB APP 134.480. Para Leopoldsburg en Zwartberg steeds uitgeluisterd. Crossing Beek 3x approved 123.980 (Beek APP). Toen KB actief werd kreeg ik initieel 3000ft, later 4500ft en daarna FL50 met de squawk 4234. Langen FIS Squawk 7742 (op 129.875 dacht ik). Dutch mil uitgeluisterd in Nederland. Nadat Kb dicht was Brussels info 126.9
IGC File gegevens: 300 Geen declaratie van opgegeven proef Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 08/06/2024 Piloot: MICHIEL HAEMELS Zweefvliegtuig: OO-YLX Toestel type: LS4 Klasse: STANDAARD Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 9fc Logger file: 2024-06-08-NAV-9FC-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 05:47:36 Duurvlucht : 05:46:56 Vrije vlucht : 354.9 km Fasttrack : 90.8 kmh Driehoek : 155.9 km Hoogtewinst : 1038.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBZH Hasselt BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°58.249'N 5°22.820'E tijd: 09:55:30 UTC alti: 35 m Ontkoppelpunt pos.: 50°58.269'N 5°22.131'E = 273° 0.8 km van vertrek tijd: 09:56:10 UTC alti: 421 m Landingspunt pos.: 50°58.216'N 5°22.667'E = 251° 0.2 km van vertrek tijd: 15:43:06 UTC alti: 45 m Afstand take-off tot landing: 0.2 Totale vluchtduur: 05:47:36 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 50°58.290'N 5°22.230'E @ 09:56:28 UTC, 435 m punt 1: 51°09.048'N 5°06.750'E @ 10:39:58 UTC, 984 m punt 2: 50°59.160'N 5°35.615'E @ 11:03:16 UTC, 965 m punt 3: 51°25.595'N 6°31.437'E @ 11:53:44 UTC, 1299 m punt 4: 50°55.798'N 5°13.576'E @ 13:42:08 UTC, 679 m punt 5: 51°06.713'N 5°55.890'E @ 14:39:34 UTC, 1214 m Finish: 50°58.946'N 5°16.304'E @ 15:37:10 UTC, 906 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 26.9 km 318° @ 37.1 km/h been 2: 38.4 km 118° @ 98.8 km/h been 3: 81.4 km 53° @ 96.8 km/h been 4: 106.2 km 239° @ 58.8 km/h been 5: 53.5 km 67° @ 55.9 km/h been 6: 48.5 km 253° @ 50.5 km/h Afgelegde afstand: 354.9 km Duur: 05:40:42 Gemiddelde snelheid: 62.5 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.7 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 7.7 km Starthoogte: 419.0 m Finishhoogte: 906.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -487 m Totale score afstand: 354.9 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°10.609'N 5°13.561'E = 335° 25.3 km van vertrek tijd: 10:32:10 UTC alti: 890 m Finishpunt pos.: 51°12.564'N 5°50.411'E = 50° 41.7 km van vertrek tijd: 12:32:10 UTC alti: 1090 m Grootste afstand in 2 uur: 181.7 km Beste snelheid in 2 uur: 90.8 km/h Hoogteverlies: -200 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Geen proef opgegeven DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 68.6 km Been 1: 43.7 km Been 2: 43.7 km Totaal: 155.9 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 09:56:10 UTC einde: 15:43:06 UTC duur: 05:46:56 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 364 m @ 09:59:08 UTC hoog punt: 1402 m @ 12:24:46 UTC hoogtewinst: 1038 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 10:39:58 bearing 57.5° Tweede punt: 13:32:10 bearing 86.5° Totale hoek: 29.0° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 3211 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||