BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

09-06-2024 -- Tom SEGERS & THOMAS ERNA -- 891,7 punten

Database gegevens:

Datum: 09-06-2024 Type proef: OP
Toestel: G 103 Twin 2 Immatriculatie: D-6397
Handicapfactor: 92 Klasse: Club
Piloot: Tom SEGERS Club: ALB
Afstand: 182.3 km Score: 891,7 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot: THOMAS ERNA
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Uitgeluisterd 134.105 crossing KB TMA-CTR Verder geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2024-06-09-NAV-98Z-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 09-06-2024
Weerkaart: Weerkaart van 09-06-2024



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   09/06/2024
Piloot:         TOM SEGERS
Zweefvliegtuig: D-6397
Toestel type:   TWIN ASTIR II    Klasse: CLUB
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 98z
Logger file:    2024-06-09-NAV-98Z-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:53:12
Duurvlucht     : 03:49:45
Vrije vlucht   :  186.7 km
Fasttrack      :   58.8 kmh
Opgegeven proef:  182.3 km
Driehoek       :  138.3 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.250'N   5°22.809'E
    tijd: 09:49:47 UTC
    alti: 45 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.020'N   5°21.425'E = 311° 2.2 km van vertrek
    tijd: 09:53:14 UTC
    alti: 677 m
Landingspunt 
    pos.: 51°07.170'N   5°18.012'E = 341° 17.5 km van vertrek
    tijd: 13:42:59 UTC
    alti: 67 m
Afstand take-off tot landing: 17.5
Totale vluchtduur: 03:53:12
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  50°54.971'N   5°30.602'E  @ 10:09:14 UTC,  1132 m
    punt 1:  51°24.930'N   5°02.310'E  @ 11:13:34 UTC,   989 m
    punt 2:  51°18.929'N   4°47.932'E  @ 12:05:21 UTC,  1014 m
    punt 3:  51°20.527'N   4°30.094'E  @ 12:27:43 UTC,   832 m
    punt 4:  51°14.759'N   5°21.374'E  @ 13:13:04 UTC,  1081 m
    Finish:  51°04.141'N   5°16.380'E  @ 13:28:42 UTC,   691 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   64.6 km 330° @  60.3 km/h
    been 2:   20.1 km 236° @  23.2 km/h
    been 3:   20.9 km 278° @  56.2 km/h
    been 4:   60.6 km 100° @  80.1 km/h
    been 5:   20.5 km 196° @  78.8 km/h
Afgelegde afstand:                   186.7 km
Duur:                                03:19:28
Gemiddelde snelheid:                 56.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 11.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 13.3 km
Starthoogte:                         567.0 m
Finishhoogte:                        691.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -124 m
Totale score afstand:                186.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°21.136'N   4°55.417'E = 323° 53.1 km van vertrek
    tijd:    11:45:37 UTC
    alti:    989 m
Finishpunt
    pos.:    51°07.170'N   5°18.012'E = 341° 17.5 km van vertrek
    tijd:    13:42:59 UTC
    alti:    67 m
Grootste afstand in 2 uur: 117.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    58.8 km/h
Hoogteverlies:             922 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 314.6 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   FORD GENK        50°55.410'N   5°30.380'E
    punt 1:  WEELDE 25        51°24.860'N   5°02.230'E    63.7 km 329°
    punt 2:  BRASSCHAAT       51°20.450'N   4°30.250'E    38.0 km 258°
    punt 3:  POINT_1          51°14.702'N   5°21.224'E    60.2 km 100°
    punt 4:  HANNUT           50°40.330'N   5°04.740'E    66.6 km 197°
    punt 5:  POINT_2          51°03.923'N   5°41.513'E    61.4 km  44°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    24.6 km 245°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   FORD GENK        @ 10:09:48 UTC,  1111 m
    punt 1:  WEELDE 25        @ 11:13:43 UTC,   964 m :   63.7 km   59.8 km/h
    punt 2:  BRASSCHAAT       @ 12:27:53 UTC,   809 m :   38.0 km   30.7 km/h
    punt 3:  POINT_1          @ 13:13:11 UTC,  1076 m :   60.2 km   79.7 km/h
    punt 4:  HANNUT           niet gerond
    afbreekpunt: 51°04.141'N   5°16.380'E  @ 13:28:42 UTC, 691 m : 20.4 km 78.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        182.3 km
Duur van de proef:        03:18:54
Gemiddelde snelheid:      55.0 km/h
Start hoogte:             567 m
Hoogte passeren start:    1111 m
Hoogte aan break-punt:    691 m
Hoogteverlies over proef: -124 m
Totale score afstand:     182.3 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   38.7 km
Been 1:   38.7 km
Been 2:   60.9 km
Totaal:  138.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:53:14 UTC
    einde: 13:42:59 UTC
    duur:  03:49:45

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     535 m @ 11:37:05 UTC
    hoog punt:    1455 m @ 13:18:24 UTC
    hoogtewinst:   920 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:09:10  bearing 88.3°
    Tweede punt: 12:27:44  bearing 1.4°
    Totale hoek: -86.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5980

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs