10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef09-06-2024 -- Tom SEGERS & THOMAS ERNA -- 891,7 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Uitgeluisterd 134.105 crossing KB TMA-CTR Verder geen gereglementeerd luchtruim gebruikt
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 09/06/2024 Piloot: TOM SEGERS Zweefvliegtuig: D-6397 Toestel type: TWIN ASTIR II Klasse: CLUB Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 98z Logger file: 2024-06-09-NAV-98Z-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 03:53:12 Duurvlucht : 03:49:45 Vrije vlucht : 186.7 km Fasttrack : 58.8 kmh Opgegeven proef: 182.3 km Driehoek : 138.3 km VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBZH Hasselt BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°58.250'N 5°22.809'E tijd: 09:49:47 UTC alti: 45 m Ontkoppelpunt pos.: 50°59.020'N 5°21.425'E = 311° 2.2 km van vertrek tijd: 09:53:14 UTC alti: 677 m Landingspunt pos.: 51°07.170'N 5°18.012'E = 341° 17.5 km van vertrek tijd: 13:42:59 UTC alti: 67 m Afstand take-off tot landing: 17.5 Totale vluchtduur: 03:53:12 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6 Start : 50°54.971'N 5°30.602'E @ 10:09:14 UTC, 1132 m punt 1: 51°24.930'N 5°02.310'E @ 11:13:34 UTC, 989 m punt 2: 51°18.929'N 4°47.932'E @ 12:05:21 UTC, 1014 m punt 3: 51°20.527'N 4°30.094'E @ 12:27:43 UTC, 832 m punt 4: 51°14.759'N 5°21.374'E @ 13:13:04 UTC, 1081 m Finish: 51°04.141'N 5°16.380'E @ 13:28:42 UTC, 691 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 64.6 km 330° @ 60.3 km/h been 2: 20.1 km 236° @ 23.2 km/h been 3: 20.9 km 278° @ 56.2 km/h been 4: 60.6 km 100° @ 80.1 km/h been 5: 20.5 km 196° @ 78.8 km/h Afgelegde afstand: 186.7 km Duur: 03:19:28 Gemiddelde snelheid: 56.2 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 11.0 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 13.3 km Starthoogte: 567.0 m Finishhoogte: 691.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -124 m Totale score afstand: 186.7 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°21.136'N 4°55.417'E = 323° 53.1 km van vertrek tijd: 11:45:37 UTC alti: 989 m Finishpunt pos.: 51°07.170'N 5°18.012'E = 341° 17.5 km van vertrek tijd: 13:42:59 UTC alti: 67 m Grootste afstand in 2 uur: 117.6 km Beste snelheid in 2 uur: 58.8 km/h Hoogteverlies: 922 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 314.6 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E punt 1: WEELDE 25 51°24.860'N 5°02.230'E 63.7 km 329° punt 2: BRASSCHAAT 51°20.450'N 4°30.250'E 38.0 km 258° punt 3: POINT_1 51°14.702'N 5°21.224'E 60.2 km 100° punt 4: HANNUT 50°40.330'N 5°04.740'E 66.6 km 197° punt 5: POINT_2 51°03.923'N 5°41.513'E 61.4 km 44° finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 24.6 km 245° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: FORD GENK @ 10:09:48 UTC, 1111 m punt 1: WEELDE 25 @ 11:13:43 UTC, 964 m : 63.7 km 59.8 km/h punt 2: BRASSCHAAT @ 12:27:53 UTC, 809 m : 38.0 km 30.7 km/h punt 3: POINT_1 @ 13:13:11 UTC, 1076 m : 60.2 km 79.7 km/h punt 4: HANNUT niet gerond afbreekpunt: 51°04.141'N 5°16.380'E @ 13:28:42 UTC, 691 m : 20.4 km 78.8 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 182.3 km Duur van de proef: 03:18:54 Gemiddelde snelheid: 55.0 km/h Start hoogte: 567 m Hoogte passeren start: 1111 m Hoogte aan break-punt: 691 m Hoogteverlies over proef: -124 m Totale score afstand: 182.3 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 38.7 km Been 1: 38.7 km Been 2: 60.9 km Totaal: 138.3 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 09:53:14 UTC einde: 13:42:59 UTC duur: 03:49:45 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 535 m @ 11:37:05 UTC hoog punt: 1455 m @ 13:18:24 UTC hoogtewinst: 920 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 10:09:10 bearing 88.3° Tweede punt: 12:27:44 bearing 1.4° Totale hoek: -86.9° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 5980 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||