BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

09-06-2024 -- Geert DE PALMENAER -- 2211,3 punten

Database gegevens:

Datum: 09-06-2024 Type proef: OP
Toestel: Ventus 2cM 18m Immatriculatie: OO-ZLE
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Geert DE PALMENAER Club: VZP
Afstand: 530.7 km Score: 2211,3 pt
Vertrekpunt: EBZR Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Voorspellingen Gilze-Teuge s'ochtends OK maar in de namiddag zware uitspreiding en afscherming terwijl Cu voorspeld. Al enkele zwevers in akker zien liggen en dan maar besloten om rond te vliegen via Budel om in goed weer te blijven. Tegen de voorspellingen in was er richting Venlo wel cumulus. Had misschien beter zoals vele anderen de gemakkelijke route Venlo -Borkenberge moeten uitzetten.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Gilze niet actief cleared DutchMil. Ook cleared voor Deelen, Volkel en De Peel. Gans Nl op DutchMil SQ7000 in D 6104/129.30 bij TP2 Stadtlohn para uitgeluisterd

Blog/fotos:
Igc-file: 2024-06-09-LXV-QGL-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 09-06-2024
Weerkaart: Weerkaart van 09-06-2024



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   09/06/2024
Piloot:         GEERT DE PALMENAER
Zweefvliegtuig: OO-ZLE
Toestel type:   VENTUS 2CM    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: qgl
Logger file:    2024-06-09-LXV-QGL-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 09:02:32
Duurvlucht     : 08:58:34
Vrije vlucht   :  587.9 km
Fasttrack      :  110.1 kmh
Opgegeven proef:  530.7 km
Driehoek       :  391.9 km
Hoogtewinst    : 1185.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZR  Zoersel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°15.969'N   4°45.308'E
    tijd: 09:05:17 UTC
    alti: 25 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°15.690'N   4°45.924'E = 126° 0.9 km van vertrek
    tijd: 09:09:15 UTC
    alti: 603 m
Landingspunt 
    pos.: 51°15.884'N   4°45.177'E = 224° 0.2 km van vertrek
    tijd: 18:07:49 UTC
    alti: 30 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 09:02:32
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 4.0 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°15.490'N   4°45.277'E  @ 09:14:33 UTC,   720 m
    punt 1:  52°11.481'N   6°01.384'E  @ 10:37:21 UTC,  1253 m
    punt 2:  51°54.377'N   7°24.657'E  @ 11:29:49 UTC,  1171 m
    punt 3:  52°01.138'N   6°07.544'E  @ 12:57:35 UTC,  1347 m
    punt 4:  52°17.040'N   6°33.833'E  @ 13:26:32 UTC,  1328 m
    punt 5:  51°00.534'N   5°29.416'E  @ 16:18:33 UTC,  1543 m
    Finish:  51°22.167'N   4°50.859'E  @ 17:51:26 UTC,   692 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  135.9 km  40° @  98.5 km/h
    been 2:  100.4 km 108° @ 114.8 km/h
    been 3:   89.2 km 279° @  61.0 km/h
    been 4:   42.1 km  45° @  87.2 km/h
    been 5:  160.1 km 208° @  55.9 km/h
    been 6:   60.2 km 312° @  38.9 km/h
Afgelegde afstand:                   587.9 km
Duur:                                08:36:53
Gemiddelde snelheid:                 68.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 13.2 km
Starthoogte:                         583.0 m
Finishhoogte:                        692.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -109 m
Totale score afstand:                587.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°25.060'N   4°59.688'E =  45° 23.7 km van vertrek
    tijd:    09:35:53 UTC
    alti:    1160 m
Finishpunt
    pos.:    51°55.297'N   7°17.618'E =  66° 190.4 km van vertrek
    tijd:    11:35:54 UTC
    alti:    829 m
Grootste afstand in 2 uur: 220.1 km
Beste snelheid in 2 uur:   110.1 km/h
Hoogteverlies:             331 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 530.7 km  GELDIG
    vertrek:                      0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   ZOERSEL OOSTMALLE   51°15.816'N   4°45.150'E
    punt 1:  APELDOORN KNPPNT    52°11.300'N   6°01.380'E   135.2 km  40°
    punt 2:  NOTTULN             51°54.400'N   7°24.330'E    99.9 km 108°
    punt 3:  DOESBURG            52°01.150'N   6°07.830'E    88.5 km 279°
    punt 4:  RIJSSEN             52°17.050'N   6°33.430'E    41.5 km  44°
    finish:  ZOERSEL OOSTMALLE   51°16.893'N   4°47.082'E   165.5 km 228°
    landing:                      0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   ZOERSEL OOSTMALLE   @ 09:14:47 UTC,   687 m
    punt 1:  APELDOORN KNPPNT    @ 10:37:18 UTC,  1259 m :  135.2 km   98.3 km/h
    punt 2:  NOTTULN             @ 11:29:51 UTC,  1176 m :   99.9 km  114.0 km/h
    punt 3:  DOESBURG            @ 12:57:33 UTC,  1350 m :   88.5 km   60.6 km/h
    punt 4:  RIJSSEN             @ 13:26:42 UTC,  1315 m :   41.5 km   85.4 km/h
    finish:  ZOERSEL OOSTMALLE   @ 18:05:20 UTC,   135 m :  165.5 km   35.6 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        530.7 km
Duur van de proef:        08:50:33
Gemiddelde snelheid:      60.0 km/h
Start hoogte:             583 m
Hoogte passeren start:    687 m
Hoogte passeren finish:   135 m
Hoogteverlies over proef: 448 m
Totale score afstand:     530.7 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  109.7 km
Been 1:  166.7 km
Been 2:  115.4 km
Totaal:  391.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:09:15 UTC
    einde: 18:07:49 UTC
    duur:  08:58:34

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     583 m @ 09:09:48 UTC
    hoog punt:    1768 m @ 12:34:00 UTC
    hoogtewinst:  1185 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 16:18:33  bearing 80.0°
    Tweede punt: 18:06:13  bearing 24.6°
    Totale hoek: -55.4°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7034

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs