BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

08-06-2024 -- Theo STOCKMANS -- 719,7 punten

Database gegevens:

Datum: 08-06-2024 Type proef: VV
Toestel: Ventus 2cx 18m Immatriculatie: OO-YTS
Handicapfactor: 120 Klasse: Open/Ren
Piloot: Theo STOCKMANS Club: KVDW
Afstand: 215.9 km Score: 719,7 pt
Vertrekpunt: EBTN Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

GGA aktief

Blog/fotos:
Igc-file: 2024-06-08-NAV-993-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 08-06-2024
Weerkaart: Weerkaart van 08-06-2024



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   08/06/2024
Piloot:         THEO STOCKMANS
Zweefvliegtuig: OO-YTS
Toestel type:   VENTUS2/18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 993
Logger file:    2024-06-08-NAV-993-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:24:34
Duurvlucht     : 04:20:57
Vrije vlucht   :  215.9 km
Fasttrack      :   72.5 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBTN  Goetsenhoven        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°46.964'N   4°57.642'E
    tijd: 11:37:37 UTC
    alti: 56 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°48.506'N   4°55.772'E = 323° 3.6 km van vertrek
    tijd: 11:41:14 UTC
    alti: 586 m
Landingspunt 
    pos.: 50°46.825'N   4°57.268'E = 240° 0.5 km van vertrek
    tijd: 16:02:11 UTC
    alti: 68 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 04:24:34
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°50.830'N   5°14.416'E  @ 12:29:40 UTC,  1304 m
    punt 1:  50°35.866'N   5°01.324'E  @ 13:02:32 UTC,  1210 m
    punt 2:  50°53.856'N   5°18.065'E  @ 13:29:19 UTC,  1323 m
    punt 3:  50°39.034'N   5°02.954'E  @ 14:03:51 UTC,  1101 m
    punt 4:  50°56.904'N   5°22.481'E  @ 14:39:58 UTC,  1429 m
    punt 5:  50°35.905'N   5°01.641'E  @ 15:25:10 UTC,  1133 m
    Finish:  50°49.967'N   4°58.310'E  @ 15:48:31 UTC,   658 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   31.7 km 209° @  57.9 km/h
    been 2:   38.7 km  30° @  86.8 km/h
    been 3:   32.7 km 213° @  56.9 km/h
    been 4:   40.3 km  35° @  67.0 km/h
    been 5:   46.0 km 212° @  61.1 km/h
    been 6:   26.4 km 351° @  67.7 km/h
Afgelegde afstand:                   215.9 km
Duur:                                03:18:51
Gemiddelde snelheid:                 65.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 21.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 5.6 km
Starthoogte:                         549.0 m
Finishhoogte:                        658.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -109 m
Totale score afstand:                215.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°42.644'N   5°01.432'E = 151° 9.2 km van vertrek
    tijd:    12:51:58 UTC
    alti:    1218 m
Finishpunt
    pos.:    50°49.073'N   5°10.005'E =  75° 15.0 km van vertrek
    tijd:    14:51:58 UTC
    alti:    937 m
Grootste afstand in 2 uur: 144.9 km
Beste snelheid in 2 uur:    72.5 km/h
Hoogteverlies:             281 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 80.1 km  GELDIG
    vertrek:            0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   RWY 24    50°47.050'N   4°57.883'E
    punt 1:  LATHUY    50°43.717'N   4°48.100'E    13.1 km 242°
    punt 2:  NAMECHE   50°28.117'N   4°59.783'E    32.0 km 154°
    finish:  1 GOET    50°46.950'N   4°57.450'E    35.0 km 356°
    landing:            0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   RWY 24    @ 11:49:02 UTC,   873 m
    punt 1:  LATHUY    niet gerond
    afbreekpunt: 50°45.071'N   4°55.673'E  @ 12:04:18 UTC, 1110 m : 3.8 km 14.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        3.8 km
Duur van de proef:        00:15:16
Gemiddelde snelheid:      14.9 km/h
Start hoogte:             549 m
Hoogte passeren start:    873 m
Hoogte aan break-punt:    1110 m
Hoogteverlies over proef: -561 m
Totale score afstand:     3.8 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   41.3 km
Been 1:   26.4 km
Been 2:   26.5 km
Totaal:   94.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:41:14 UTC
    einde: 16:02:11 UTC
    duur:  04:20:57

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     549 m @ 11:41:30 UTC
    hoog punt:    1470 m @ 14:33:46 UTC
    hoogtewinst:   921 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:02:33  bearing 131.5°
    Tweede punt: 14:39:56  bearing 84.8°
    Totale hoek: -46.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3460

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs