10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef09-06-2024 -- Geert CALLEWAERT -- 969,1 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: uitgeluisterd KB 134.48 "geen geregelmenteerd luchtruim gebruikt"
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 09/06/2024 Piloot: GEERT CALLEWAERT Zweefvliegtuig: 3KC Toestel type: DISCUS 2C Klasse: 18-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: a21 Logger file: 2024-06-09-LXV-A21-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 04:32:28 Duurvlucht : 04:23:42 Vrije vlucht : 276.2 km Fasttrack : 78.3 kmh VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBZH Hasselt BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°58.248'N 5°22.811'E tijd: 09:35:13 UTC alti: 41 m Ontkoppelpunt pos.: 50°59.811'N 5°22.450'E = 352° 2.9 km van vertrek tijd: 09:38:15 UTC alti: 670 m Landingspunt pos.: 50°58.234'N 5°22.503'E = 266° 0.4 km van vertrek tijd: 14:07:41 UTC alti: 54 m Afstand take-off tot landing: 0.4 Totale vluchtduur: 04:32:28 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 1.0 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 50°57.252'N 5°25.658'E @ 09:45:11 UTC, 975 m punt 1: 51°22.023'N 5°02.180'E @ 10:37:38 UTC, 1087 m punt 2: 51°01.591'N 5°19.985'E @ 11:12:20 UTC, 1028 m punt 3: 50°55.524'N 5°37.343'E @ 11:33:29 UTC, 1301 m punt 4: 51°18.914'N 5°00.617'E @ 12:28:57 UTC, 1164 m punt 5: 50°56.522'N 5°39.644'E @ 13:08:26 UTC, 1338 m Finish: 51°05.829'N 5°14.845'E @ 13:54:28 UTC, 1270 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 53.5 km 329° @ 61.2 km/h been 2: 43.2 km 151° @ 74.7 km/h been 3: 23.2 km 119° @ 65.9 km/h been 4: 61.0 km 316° @ 66.0 km/h been 5: 61.6 km 132° @ 93.6 km/h been 6: 33.7 km 301° @ 44.0 km/h Afgelegde afstand: 276.2 km Duur: 04:09:17 Gemiddelde snelheid: 66.5 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.8 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 16.9 km Starthoogte: 957.0 m Finishhoogte: 1270.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -313 m Totale score afstand: 276.2 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°01.027'N 5°21.739'E = 346° 5.3 km van vertrek tijd: 11:16:41 UTC alti: 1259 m Finishpunt pos.: 50°58.133'N 5°28.671'E = 92° 6.9 km van vertrek tijd: 13:16:41 UTC alti: 1016 m Grootste afstand in 2 uur: 156.7 km Beste snelheid in 2 uur: 78.3 km/h Hoogteverlies: 243 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 289.3 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E punt 1: ZUTENDAAL AERO 50°56.950'N 5°35.550'E 66.5 km 139° punt 2: WEELDE 07 51°22.870'N 4°54.250'E 68.0 km 315° punt 3: MAASEIK 51°05.780'N 5°47.370'E 69.5 km 117° punt 4: DESSEL KERK 51°14.530'N 5°06.870'E 49.9 km 289° finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 35.4 km 149° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: NIET GEROND Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 0.0 km Duur van de proef: 00:00:00 Gemiddelde snelheid: 0.0 km/h Start hoogte: 0 m Hoogte passeren start: 670 m Hoogte aan break-punt: 0 m Hoogteverlies over proef: 0 m Totale score afstand: 0.0 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 36.8 km Been 1: 23.5 km Been 2: 23.5 km Totaal: 83.8 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 09:43:59 UTC einde: 14:07:41 UTC duur: 04:23:42 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 721 m @ 09:57:06 UTC hoog punt: 1466 m @ 11:39:10 UTC hoogtewinst: 745 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 10:37:38 bearing 36.4° Tweede punt: 11:33:21 bearing 87.8° Totale hoek: 51.3° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 3010 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||