10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef07-06-2024 -- Tijl SCHMELZER -- 2383,3 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Contact KB, contact Beek, xpdr nl, contact paradrops
IGC File gegevens: Scoring versie: 24.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 07/06/2024 Piloot: TIJL SCHMELZER Zweefvliegtuig: DKHBT Toestel type: VENTUS3T18M Klasse: 18-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 6q2 Logger file: 2024-06-07-LXV-6Q2-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 08:05:41 Duurvlucht : 08:00:49 Vrije vlucht : 726.9 km Fasttrack : 121.4 kmh Driehoek : 101.0 km Hoogtewinst : 1723.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBZH Hasselt BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°58.244'N 5°22.810'E tijd: 09:18:41 UTC alti: -19 m Ontkoppelpunt pos.: 50°57.873'N 5°20.598'E = 255° 2.7 km van vertrek tijd: 09:21:28 UTC alti: 530 m Landingspunt pos.: 50°58.244'N 5°22.706'E = 270° 0.1 km van vertrek tijd: 17:24:22 UTC alti: 2 m Afstand take-off tot landing: 0.1 Totale vluchtduur: 08:05:41 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 1.1 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 50°57.803'N 5°21.856'E @ 09:23:33 UTC, 560 m punt 1: 50°57.551'N 5°40.281'E @ 09:44:06 UTC, 1061 m punt 2: 50°34.891'N 6°36.325'E @ 10:39:45 UTC, 1305 m punt 3: 50°29.539'N 9°57.832'E @ 12:39:56 UTC, 1814 m punt 4: 50°25.908'N 6°47.613'E @ 15:08:03 UTC, 1007 m punt 5: 51°08.479'N 5°10.005'E @ 17:12:52 UTC, 921 m Finish: 50°58.294'N 5°23.273'E @ 17:23:54 UTC, 73 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 21.6 km 91° @ 63.0 km/h been 2: 78.1 km 122° @ 84.3 km/h been 3: 238.3 km 91° @ 119.0 km/h been 4: 225.2 km 270° @ 91.2 km/h been 5: 139.2 km 305° @ 66.9 km/h been 6: 24.4 km 141° @ 132.9 km/h Afgelegde afstand: 726.9 km Duur: 08:00:21 Gemiddelde snelheid: 90.8 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.4 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.5 km Starthoogte: 560.0 m Finishhoogte: 73.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 487 m Totale score afstand: 726.9 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 50°30.588'N 7°07.737'E = 112° 133.7 km van vertrek tijd: 11:01:58 UTC alti: 1551 m Finishpunt pos.: 50°31.785'N 9°22.727'E = 98° 286.4 km van vertrek tijd: 13:01:59 UTC alti: 1509 m Grootste afstand in 2 uur: 242.8 km Beste snelheid in 2 uur: 121.4 km/h Hoogteverlies: 42 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 178.8 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: MERKSPLAS KOLONIE 51°21.344'N 4°49.656'E punt 1: DILSEN 51°02.179'N 5°43.184'E 71.8 km 119° punt 2: ZUTENDAAL KERK 50°55.900'N 5°34.400'E 15.5 km 221° punt 3: HOOGSTRATEN 51°24.120'N 4°45.750'E 77.2 km 313° finish: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 14.4 km 90° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: NIET GEROND Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 0.0 km Duur van de proef: 00:00:00 Gemiddelde snelheid: 0.0 km/h Start hoogte: 0 m Hoogte passeren start: 530 m Hoogte aan break-punt: 0 m Hoogteverlies over proef: 0 m Totale score afstand: 0.0 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 44.4 km Been 1: 28.3 km Been 2: 28.3 km Totaal: 101.0 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 09:23:33 UTC einde: 17:24:22 UTC duur: 08:00:49 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 524 m @ 09:24:13 UTC hoog punt: 2247 m @ 15:26:55 UTC hoogtewinst: 1723 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 15:08:03 bearing 106.9° Tweede punt: 17:12:50 bearing 60.5° Totale hoek: -46.4° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 13421 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||