10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef09-06-2024 -- Tijl SCHMELZER -- 3101,2 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Uitluisteren KB QRA, xpdr nl, xpdr en uitluisteren Niedderrhein, contact paradrops
IGC File gegevens: Scoring versie: 24.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 09/06/2024 Piloot: TIJL SCHMELZER Zweefvliegtuig: DKHBT Toestel type: VENTUS3T18M Klasse: 18-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 6q2 Logger file: 2024-06-09-LXV-6Q2-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 08:06:04 Duurvlucht : 08:01:13 Vrije vlucht : 772.7 km Fasttrack : 136.2 kmh Opgegeven proef: 756.7 km Hoogtewinst : 1558.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBZH Hasselt BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°58.248'N 5°22.804'E tijd: 09:28:08 UTC alti: 49 m Ontkoppelpunt pos.: 50°58.455'N 5°20.805'E = 279° 2.4 km van vertrek tijd: 09:31:15 UTC alti: 611 m Landingspunt pos.: 50°58.246'N 5°22.727'E = 268° 0.1 km van vertrek tijd: 17:34:12 UTC alti: 62 m Afstand take-off tot landing: 0.1 Totale vluchtduur: 08:06:04 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 1.3 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 50°58.930'N 5°20.597'E @ 09:32:59 UTC, 600 m punt 1: 51°02.812'N 5°37.498'E @ 09:51:05 UTC, 1177 m punt 2: 51°32.861'N 6°35.125'E @ 10:34:31 UTC, 1186 m punt 3: 52°14.467'N 10°27.189'E @ 12:36:57 UTC, 1513 m punt 4: 52°08.545'N 10°12.442'E @ 12:52:24 UTC, 1835 m punt 5: 51°41.842'N 6°49.935'E @ 15:29:59 UTC, 1203 m Finish: 50°58.451'N 5°22.162'E @ 17:32:48 UTC, 334 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 21.0 km 70° @ 69.7 km/h been 2: 87.1 km 50° @ 120.4 km/h been 3: 277.2 km 72° @ 135.8 km/h been 4: 20.1 km 237° @ 78.0 km/h been 5: 237.4 km 259° @ 90.4 km/h been 6: 129.9 km 232° @ 63.4 km/h Afgelegde afstand: 772.7 km Duur: 07:59:49 Gemiddelde snelheid: 96.6 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.9 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.8 km Starthoogte: 600.0 m Finishhoogte: 334.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 266 m Totale score afstand: 772.7 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°33.520'N 6°39.521'E = 53° 110.6 km van vertrek tijd: 10:37:11 UTC alti: 1308 m Finishpunt pos.: 52°14.459'N 10°26.889'E = 66° 378.4 km van vertrek tijd: 12:37:11 UTC alti: 1484 m Grootste afstand in 2 uur: 272.3 km Beste snelheid in 2 uur: 136.2 km/h Hoogteverlies: -176 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 756.7 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E punt 1: PT001 52°14.134'N 10°26.712'E 378.3 km 66° finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 378.3 km 250° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: HASSELT KIEWIT @ 09:34:19 UTC, 519 m punt 1: PT001 @ 12:36:51 UTC, 1502 m : 378.3 km 124.4 km/h finish: HASSELT KIEWIT @ 17:32:53 UTC, 319 m : 378.3 km 76.7 km/h Proef GELUKT Afgelegde afstand: 756.7 km Duur van de proef: 07:58:34 Gemiddelde snelheid: 94.9 km/h Start hoogte: 519 m Hoogte passeren start: 519 m Hoogte passeren finish: 319 m Hoogteverlies over proef: 200 m Totale score afstand: 756.7 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 09:32:59 UTC einde: 17:34:12 UTC duur: 08:01:13 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 444 m @ 09:35:17 UTC hoog punt: 2002 m @ 13:47:45 UTC hoogtewinst: 1558 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 09:35:27 bearing 83.4° Tweede punt: 15:30:00 bearing 60.6° Totale hoek: -22.8° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 14289 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||