10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef19-06-2024 -- Pieter DAEMS -- 1023,9 puntenDatabase gegevens:
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: XPDR 7000 ALT in TMZ. Contact met KB bij doorkruisen TMA en CTR (bedankt hiervoor!). Contact met Dutch Mil in NL. Geen paradrop bij Seppe.
IGC File gegevens: Scoring versie: 24.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 19/06/2024 Piloot: PIETER DAEMS Zweefvliegtuig: D-KWHB Toestel type: ASH 26 Klasse: 18 METER Logger type: Flarm s/n: 8nl Logger file: 2024-06-19-FLA-8NL-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 04:29:46 Duurvlucht : 04:26:22 Vrije vlucht : 304.6 km Fasttrack : 103.1 kmh VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBKH Keiheuvel BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°10.701'N 5°12.831'E tijd: 10:00:26 UTC alti: -24 m Ontkoppelpunt pos.: 51°11.068'N 5°12.544'E = 334° 0.8 km van vertrek tijd: 10:03:50 UTC alti: 397 m Landingspunt pos.: 51°10.774'N 5°13.053'E = 62° 0.3 km van vertrek tijd: 14:30:12 UTC alti: -31 m Afstand take-off tot landing: 0.3 Totale vluchtduur: 04:29:46 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 3.4 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 51°12.267'N 5°16.161'E @ 10:51:53 UTC, 593 m punt 1: 51°24.245'N 4°45.870'E @ 11:41:41 UTC, 701 m punt 2: 51°35.495'N 4°41.888'E @ 12:04:22 UTC, 971 m punt 3: 51°10.205'N 5°13.324'E @ 12:38:23 UTC, 860 m punt 4: 51°34.560'N 4°26.015'E @ 13:24:06 UTC, 909 m punt 5: 51°00.837'N 5°20.471'E @ 14:18:39 UTC, 930 m Finish: 51°11.459'N 5°11.774'E @ 14:28:14 UTC, 244 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 41.6 km 303° @ 50.2 km/h been 2: 21.4 km 348° @ 56.5 km/h been 3: 59.4 km 142° @ 104.8 km/h been 4: 71.1 km 310° @ 93.3 km/h been 5: 89.0 km 134° @ 97.9 km/h been 6: 22.2 km 333° @ 138.7 km/h Afgelegde afstand: 304.6 km Duur: 03:36:21 Gemiddelde snelheid: 84.5 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.8 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.9 km Starthoogte: 393.0 m Finishhoogte: 244.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 149 m Totale score afstand: 304.6 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°31.738'N 4°44.435'E = 320° 51.1 km van vertrek tijd: 11:59:43 UTC alti: 1059 m Finishpunt pos.: 51°13.094'N 5°13.615'E = 12° 4.5 km van vertrek tijd: 13:59:43 UTC alti: 560 m Grootste afstand in 2 uur: 206.1 km Beste snelheid in 2 uur: 103.1 km/h Hoogteverlies: 499 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 811.6 km GELDIG vertrek: 406 51°10.852'N 5°13.245'E start: 406 51°10.852'N 5°13.245'E punt 1: 844 51°56.900'N 8°01.000'E 211.8 km 65° punt 2: 227 52°01.700'N 5°40.340'E 161.3 km 274° punt 3: 780 51°58.800'N 7°47.100'E 145.2 km 91° punt 4: 206 51°34.720'N 6°41.120'E 88.1 km 240° punt 5: 122 51°46.750'N 7°17.120'E 47.1 km 61° finish: 406 51°10.852'N 5°13.245'E 158.1 km 246° landing: 406 51°10.852'N 5°13.245'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: 406 @ 10:14:49 UTC, 499 m punt 1: 844 niet gerond afbreekpunt: 51°15.036'N 5°17.723'E @ 10:31:37 UTC, 516 m : 7.9 km 28.3 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 7.9 km Duur van de proef: 00:16:48 Gemiddelde snelheid: 28.3 km/h Start hoogte: 393 m Hoogte passeren start: 499 m Hoogte aan break-punt: 516 m Hoogteverlies over proef: -123 m Totale score afstand: 7.9 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 21.5 km Been 1: 33.8 km Been 2: 21.5 km Totaal: 76.9 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 10:03:50 UTC einde: 14:30:12 UTC duur: 04:26:22 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 393 m @ 10:03:56 UTC hoog punt: 1267 m @ 13:44:39 UTC hoogtewinst: 874 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 13:24:04 bearing 357.3° Tweede punt: 14:18:37 bearing 77.9° Totale hoek: 80.6° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 3784 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||