BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

25-06-2024 -- Michiel DE BOCK -- 1019,1 punten

Database gegevens:

Datum: 25-06-2024 Type proef: VV
Toestel: Discus 2a Immatriculatie: D-4474
Handicapfactor: 109 Klasse: Standaard
Piloot: Michiel DE BOCK Club: KFC
Afstand: 277.7 km Score: 1019,1 pt
Vertrekpunt: EBTY Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Clearance Albert CTR TMA 4.1 Lille gedeclasseerd

Blog/fotos:
Igc-file: 2024-06-25-FLA-84K-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 25-06-2024
Weerkaart: Weerkaart van 25-06-2024



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   25/06/2024
Piloot:         MICHIEL DE BOCK
Zweefvliegtuig: D-4474
Toestel type:   DISCUS 2    Klasse: STANDARD
Logger type:    Flarm  s/n: 84k
Logger file:    2024-06-25-FLA-84K-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:18:59
Duurvlucht     : 04:16:26
Vrije vlucht   :  277.7 km
Fasttrack      :   80.6 kmh
Opgegeven proef:  236.0 km
Driehoek       :  252.2 km
Hoogtewinst    : 1294.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBTY  Maubray        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°31.956'N   3°29.404'E
    tijd: 10:52:21 UTC
    alti: 20 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°32.295'N   3°32.254'E =  79° 3.4 km van vertrek
    tijd: 10:54:54 UTC
    alti: 465 m
Landingspunt 
    pos.: 50°31.902'N   3°29.738'E = 104° 0.4 km van vertrek
    tijd: 15:11:20 UTC
    alti: 38 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 04:18:59
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°32.386'N   3°32.344'E  @ 10:55:01 UTC,   494 m
    punt 1:  50°20.059'N   3°33.520'E  @ 11:37:07 UTC,  1126 m
    punt 2:  49°48.877'N   3°15.045'E  @ 12:28:53 UTC,  1379 m
    punt 3:  49°53.079'N   2°22.632'E  @ 13:14:56 UTC,  1503 m
    punt 4:  50°02.374'N   3°13.550'E  @ 14:19:17 UTC,  1596 m
    punt 5:  50°16.989'N   3°34.718'E  @ 14:48:06 UTC,  1231 m
    Finish:  50°32.583'N   3°30.532'E  @ 15:07:03 UTC,   613 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   22.9 km 177° @  32.6 km/h
    been 2:   61.9 km 201° @  71.7 km/h
    been 3:   63.3 km 277° @  82.5 km/h
    been 4:   63.3 km  74° @  59.0 km/h
    been 5:   37.0 km  43° @  77.1 km/h
    been 6:   29.3 km 350° @  92.9 km/h
Afgelegde afstand:                   277.7 km
Duur:                                04:12:02
Gemiddelde snelheid:                 66.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.8 km
Starthoogte:                         465.0 m
Finishhoogte:                        613.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -148 m
Totale score afstand:                277.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°30.726'N   3°33.601'E = 115° 5.5 km van vertrek
    tijd:    11:24:42 UTC
    alti:    1285 m
Finishpunt
    pos.:    49°55.427'N   2°35.648'E = 224° 93.1 km van vertrek
    tijd:    13:24:42 UTC
    alti:    853 m
Grootste afstand in 2 uur: 161.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    80.6 km/h
Hoogteverlies:             432 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 305.4 km  GELDIG
    vertrek:               0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   10CALNEL     50°31.634'N   3°31.642'E
    punt 1:  STQUENRGLD   49°49.017'N   3°12.350'E    82.3 km 196°
    punt 2:  AMIENSYGLD   49°52.383'N   2°23.217'E    59.2 km 276°
    punt 3:  40MAUVILLE   50°16.434'N   3°58.142'E   121.7 km  68°
    finish:  10CALNEL     50°31.634'N   3°31.642'E    42.2 km 312°
    landing:               0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   10CALNEL     @ 11:17:25 UTC,   884 m
    punt 1:  STQUENRGLD   @ 12:29:59 UTC,  1312 m :   82.3 km   68.0 km/h
    punt 2:  AMIENSYGLD   @ 13:07:40 UTC,  1204 m :   59.2 km   94.3 km/h
    punt 3:  40MAUVILLE   niet gerond
    afbreekpunt: 50°19.231'N   3°35.614'E  @ 14:50:31 UTC, 1143 m : 94.5 km 55.1 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        236.0 km
Duur van de proef:        03:33:06
Gemiddelde snelheid:      66.4 km/h
Start hoogte:             378 m
Hoogte passeren start:    884 m
Hoogte aan break-punt:    1143 m
Hoogteverlies over proef: -765 m
Totale score afstand:     236.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   71.5 km
Been 1:   70.7 km
Been 2:  110.0 km
Totaal:  252.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:54:54 UTC
    einde: 15:11:20 UTC
    duur:  04:16:26

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     378 m @ 11:02:12 UTC
    hoog punt:    1672 m @ 12:35:26 UTC
    hoogtewinst:  1294 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:17:31  bearing 216.1°
    Tweede punt: 15:10:36  bearing 240.3°
    Totale hoek: 24.3°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3964

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs