10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef24-06-2024 -- Danny DE WINTER & JOHANNES DE GROOT -- 482,1 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Start: EBGG sector 1 en 2 actief (4500 ft) Saint-Ghislain Radio 119.555 gecontaceerd, paradropzone niet actief Bij terugkeer naar EBGG Brussels info 126.900 gecontacteerd voor toelating TMA Brussels
IGC File gegevens: 312 Declaratie na begin van vlucht Scoring versie: 24.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 24/06/2024 Piloot: DANNY DE WINTER Zweefvliegtuig: OO YPG Toestel type: DUO DISCUS Klasse: NKN Logger type: Naviter d.o.o. s/n: d4a Logger file: 2024-06-24-NAV-D4A-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 02:30:40 Duurvlucht : 02:25:13 Vrije vlucht : 135.0 km Fasttrack : 61.7 kmh Driehoek : 113.5 km VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBGG Geraardsbergen BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°45.433'N 3°51.922'E tijd: 10:48:56 UTC alti: -42 m Ontkoppelpunt pos.: 50°44.898'N 3°50.818'E = 233° 1.6 km van vertrek tijd: 10:54:23 UTC alti: 475 m Landingspunt pos.: 50°45.209'N 3°51.719'E = 210° 0.5 km van vertrek tijd: 13:19:36 UTC alti: -33 m Afstand take-off tot landing: 0.5 Totale vluchtduur: 02:30:40 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6 Start : 50°45.344'N 3°52.304'E @ 11:04:46 UTC, 890 m punt 1: 50°33.215'N 3°31.989'E @ 11:33:08 UTC, 1106 m punt 2: 50°27.107'N 3°49.824'E @ 11:50:12 UTC, 803 m punt 3: 50°34.981'N 3°36.251'E @ 12:20:27 UTC, 922 m punt 4: 50°45.448'N 3°24.630'E @ 12:45:41 UTC, 1104 m Finish: 50°45.289'N 3°52.495'E @ 13:15:49 UTC, 305 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 32.8 km 227° @ 69.5 km/h been 2: 23.9 km 118° @ 84.2 km/h been 3: 21.7 km 312° @ 43.0 km/h been 4: 23.8 km 325° @ 56.5 km/h been 5: 32.8 km 90° @ 65.3 km/h Afgelegde afstand: 135.0 km Duur: 02:11:03 Gemiddelde snelheid: 61.8 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.5 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.7 km Starthoogte: 416.0 m Finishhoogte: 305.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 111 m Totale score afstand: 135.0 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 50°42.359'N 3°43.499'E = 240° 11.4 km van vertrek tijd: 11:15:27 UTC alti: 1150 m Finishpunt pos.: 50°45.073'N 3°52.023'E = 170° 0.7 km van vertrek tijd: 13:15:27 UTC alti: 343 m Grootste afstand in 2 uur: 123.3 km Beste snelheid in 2 uur: 61.7 km/h Hoogteverlies: 807 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 121.2 km NIET GELDIG Declaratie na begin van vlucht vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: GERAARDSBERGEN O 50°45.333'N 3°51.833'E punt 1: LEUZE 50°36.320'N 3°36.980'E 24.2 km 226° punt 2: SAINT GHISLAIN B 50°27.483'N 3°49.250'E 21.9 km 138° punt 3: BOSSUIT 50°44.780'N 3°24.770'E 43.2 km 318° finish: GERAARDSBERGEN 50°45.150'N 3°51.950'E 32.0 km 89° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 45.0 km Been 1: 32.0 km Been 2: 36.5 km Totaal: 113.5 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 10:54:23 UTC einde: 13:19:36 UTC duur: 02:25:13 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 416 m @ 10:55:10 UTC hoog punt: 1217 m @ 12:05:18 UTC hoogtewinst: 801 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 11:50:13 bearing 222.9° Tweede punt: 12:45:10 bearing 258.6° Totale hoek: 35.6° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 3522 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||