BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

28-06-2024 -- Wim DE CROOCK -- 1283,5 punten

Database gegevens:

Datum: 28-06-2024 Type proef: VV
Toestel: LS 4 Immatriculatie: D-1639
Handicapfactor: 104 Klasse: Standaard
Piloot: Wim DE CROOCK Club: KACK
Afstand: 333.7 km Score: 1283,5 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Eerste keer met water gevlogen: die 50l was nodig met de tegenwind in de terugkeer. Een dikke merci aan de jongens van Kiewit om te slepen voor 3 gastvliegers van Keiheuvel! De start ging goed - thermal lunch break rond Venlo (we zaten alle 3 op verschillende posities en alle 3 in de problemen). Toch kunnen weg geraken vanop 400m AGL. Nadien weinig begrepen van de oplossende wolken en de kapotgeblazen bellen: dankzij de talrijke zwaluwen toch bijna altijd het centrum gevonden tot 4m/s. Borkenberghe gerond en toen begon de uitdaging: terugkeren in blauwe condities met 20km/hr tegenwind. In alles gedraaid wat ik tegenkwam waardoor de gemiddelde snelheid naar beneden kelderde. Nog even spannend met de oversteek van de Nederlands-Belgische grens met glides van 1:19 en geen bellen boven 1m/s. Tevreden van een nieuw afstandsrecordje (eerste keer Borkenberghe) en een eerste keer op Kiewit vliegen.n Snelheid komt later wel.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Coördinatie met EBBL Approach outbound BEL / NLD 7000 + Dutch Mil / Langen M3 6101 / inbound BEL EBBL closed G1 active / para drop zone EBZW actief - coördinatie via radio voor doorsteek

Blog/fotos:
Igc-file: 2024-06-28-NAV-D5E-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 28-06-2024
Weerkaart: Weerkaart van 28-06-2024



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   28/06/2024
Piloot:         WIM DE CROOCK
Zweefvliegtuig: D-1639
Toestel type:   LS 4A    Klasse: NKN
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: d5e
Logger file:    2024-06-28-NAV-D5E-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:30:46
Duurvlucht     : 06:27:28
Vrije vlucht   :  333.7 km
Fasttrack      :   59.0 kmh
Hoogtewinst    : 1185.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.255'N   5°22.811'E
    tijd: 08:38:01 UTC
    alti: 15 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.946'N   5°19.735'E = 311° 4.8 km van vertrek
    tijd: 08:41:19 UTC
    alti: 678 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.237'N   5°22.483'E = 265° 0.4 km van vertrek
    tijd: 15:08:47 UTC
    alti: 6 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 06:30:46
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°59.946'N   5°19.735'E  @ 08:41:19 UTC,   678 m
    punt 1:  51°08.608'N   5°47.772'E  @ 09:09:57 UTC,   791 m
    punt 2:  51°21.270'N   5°50.406'E  @ 09:30:35 UTC,   762 m
    punt 3:  51°19.965'N   6°12.459'E  @ 10:02:32 UTC,   772 m
    punt 4:  51°45.576'N   7°15.236'E  @ 11:29:53 UTC,   983 m
    punt 5:  51°25.140'N   6°04.471'E  @ 13:42:20 UTC,  1419 m
    Finish:  50°57.906'N   5°21.603'E  @ 15:06:25 UTC,   361 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   36.5 km  64° @  76.4 km/h
    been 2:   23.7 km   7° @  68.9 km/h
    been 3:   25.7 km  95° @  48.3 km/h
    been 4:   86.7 km  56° @  59.6 km/h
    been 5:   90.1 km 246° @  40.8 km/h
    been 6:   71.0 km 225° @  50.7 km/h
Afgelegde afstand:                   333.7 km
Duur:                                06:25:06
Gemiddelde snelheid:                 52.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.6 km
Starthoogte:                         678.0 m
Finishhoogte:                        361.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          317 m
Totale score afstand:                333.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°59.831'N   5°19.956'E = 311° 4.4 km van vertrek
    tijd:    08:41:44 UTC
    alti:    679 m
Finishpunt
    pos.:    51°30.662'N   6°34.392'E =  54° 102.7 km van vertrek
    tijd:    10:41:44 UTC
    alti:    514 m
Grootste afstand in 2 uur: 118.0 km
Beste snelheid in 2 uur:    59.0 km/h
Hoogteverlies:             165 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 672.6 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E
    punt 1:  NOTTULN          51°54.400'N   7°24.330'E   175.5 km  53°
    punt 2:  NEDERWEERT       51°16.580'N   5°45.790'E   133.7 km 239°
    punt 3:  BORKENBERGE      51°46.750'N   7°17.120'E   119.5 km  61°
    punt 4:  KEIHEUVEL        51°10.852'N   5°13.245'E   158.1 km 246°
    punt 5:  WEELDE AERO      51°24.050'N   4°58.130'E    30.1 km 324°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    55.7 km 149°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HASSELT KIEWIT   @ 15:06:48 UTC,   295 m
    punt 1:  NOTTULN          niet gerond
    afbreekpunt: 50°58.568'N   5°23.055'E  @ 15:07:59 UTC, 154 m : 0.9 km 47.2 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.9 km
Duur van de proef:        00:01:11
Gemiddelde snelheid:      47.2 km/h
Start hoogte:             295 m
Hoogte passeren start:    295 m
Hoogte aan break-punt:    154 m
Hoogteverlies over proef: 141 m
Totale score afstand:     0.9 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   27.7 km
Been 1:   43.5 km
Been 2:   27.7 km
Totaal:   98.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:41:19 UTC
    einde: 15:08:47 UTC
    duur:  06:27:28

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     409 m @ 10:37:29 UTC
    hoog punt:    1594 m @ 14:11:59 UTC
    hoogtewinst:  1185 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:30:36  bearing 61.4°
    Tweede punt: 15:05:47  bearing 83.5°
    Totale hoek: 22.1°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5214

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs