10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef23-06-2024 -- Hans GIJRATH -- 1836,7 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Iederrhein en Munster TMZ transponder 610X en uitgeluisterd
IGC File gegevens: Scoring versie: 24.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 23/06/2024 Piloot: HANS GIJRATH Zweefvliegtuig: OE-9527 Toestel type: VENTUS2/18M Klasse: 18-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: kdp Logger file: 2024-06-23-LXV-KDP-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 06:27:36 Duurvlucht : 06:24:40 Vrije vlucht : 551.0 km Fasttrack : 93.8 kmh Hoogtewinst : 1026.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBZW Zwartberg BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°01.012'N 5°31.700'E tijd: 10:19:12 UTC alti: 17 m Ontkoppelpunt pos.: 50°59.873'N 5°33.600'E = 134° 3.1 km van vertrek tijd: 10:22:08 UTC alti: 694 m Landingspunt pos.: 51°00.814'N 5°31.522'E = 209° 0.4 km van vertrek tijd: 16:46:48 UTC alti: 19 m Afstand take-off tot landing: 0.4 Totale vluchtduur: 06:27:36 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 51°00.117'N 5°31.359'E @ 10:26:27 UTC, 884 m punt 1: 51°49.442'N 7°26.008'E @ 12:15:13 UTC, 927 m punt 2: 51°47.411'N 8°17.751'E @ 12:50:43 UTC, 1107 m punt 3: 51°56.278'N 8°40.462'E @ 13:10:21 UTC, 1106 m punt 4: 51°31.540'N 6°26.262'E @ 15:05:24 UTC, 1001 m punt 5: 50°50.428'N 5°17.900'E @ 16:23:21 UTC, 776 m Finish: 51°01.680'N 5°33.552'E @ 16:44:04 UTC, 380 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 161.4 km 55° @ 89.0 km/h been 2: 59.6 km 93° @ 100.7 km/h been 3: 30.8 km 58° @ 94.2 km/h been 4: 161.2 km 254° @ 84.1 km/h been 5: 110.3 km 227° @ 84.9 km/h been 6: 27.8 km 41° @ 80.4 km/h Afgelegde afstand: 551.0 km Duur: 06:17:37 Gemiddelde snelheid: 87.5 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.7 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.5 km Starthoogte: 694.0 m Finishhoogte: 380.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 314 m Totale score afstand: 551.0 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°17.122'N 6°00.477'E = 48° 44.9 km van vertrek tijd: 10:56:31 UTC alti: 799 m Finishpunt pos.: 51°49.704'N 8°27.859'E = 65° 223.3 km van vertrek tijd: 12:56:31 UTC alti: 1033 m Grootste afstand in 2 uur: 187.6 km Beste snelheid in 2 uur: 93.8 km/h Hoogteverlies: -234 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 429.4 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: 0 51°01.048'N 5°31.311'E punt 1: 6 51°21.844'N 6°12.890'E 61.9 km 51° punt 2: 4 51°46.835'N 7°17.407'E 87.8 km 58° punt 3: 3 51°55.970'N 8°39.681'E 96.0 km 79° punt 4: 4 51°46.835'N 7°17.407'E 96.0 km 260° finish: 6 51°21.844'N 6°12.890'E 87.8 km 238° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: 0 @ 16:39:37 UTC, 826 m punt 1: 6 niet gerond afbreekpunt: 51°01.563'N 5°33.738'E @ 16:43:59 UTC, 415 m : 2.8 km 38.5 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 2.8 km Duur van de proef: 00:04:22 Gemiddelde snelheid: 38.5 km/h Start hoogte: 467 m Hoogte passeren start: 826 m Hoogte aan break-punt: 415 m Hoogteverlies over proef: 52 m Totale score afstand: 2.8 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 35.1 km Been 1: 22.3 km Been 2: 22.3 km Totaal: 79.8 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 10:22:08 UTC einde: 16:46:48 UTC duur: 06:24:40 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 580 m @ 11:47:18 UTC hoog punt: 1606 m @ 15:29:06 UTC hoogtewinst: 1026 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 14:46:27 bearing 62.1° Tweede punt: 16:22:52 bearing 96.7° Totale hoek: 34.6° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 6610 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||