BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

29-06-2024 -- Hugo JANSEN -- 1010,9 punten

Database gegevens:

Datum: 29-06-2024 Type proef: VV
Toestel: LS 8T 18m Immatriculatie: D-KKAB
Handicapfactor: 114 Klasse: Motor
Piloot: Hugo JANSEN Club: KAC
Afstand: 288.1 km Score: 1010,9 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
SkySight en TopMeteo gaven beide goede vooruitzichten voor het noorden van Nederland. Met die gedachte toch maar een proef uitgezet in die richting. Weg geraken in Weelde viel direct goed mee, maar bij Poppel werd het al snel tricky, dus toch maar 10l water dumpen. Het plafond bleef lang rond 1100m, verder NL in ging het toch wat omhoog. Er doken bellen op die tot 1300m, 1400m, zelfs 1500m gingen. De meeste waren niet supersterk, maar enkele brachten toch 2,5m gemiddeld op (die moest je dan wel met bijna 60° helling proberen te houden)! Al met al schoot het niet snel op, even na Zwolle hield ik het voor bekeken en ben omgedraaid. De terugweg, met een zwakke wind in de rug, verliep zonder water, want het was zaak hoog te blijven. Uiteindelijk hoopte ik bij de industrie in Waalwijk een laatste stevige bel te versieren om de donkere wolkenstrook die me nog scheidde naar Weelde, te kunnen overbruggen. Helaas pindakaas, de thermiek was op. Dus toch nog 10 min motor aan om Weelde te halen, waar dan wel weer thermiek was... Een spannende dag!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000 ganse vlucht, clearance Dutch Mil 132.350 om in CTR Gilze te vliegen

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/427471
Igc-file: 2024-06-29-NAV-5FA-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 29-06-2024
Weerkaart: Weerkaart van 29-06-2024



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   29/06/2024
Piloot:         HUGO JANSEN
Zweefvliegtuig: D-KKAB
Toestel type:   LS8ST-18    Klasse: 18-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 5fa
Logger file:    2024-06-29-NAV-5FA-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  316

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:05:19
Duurvlucht     : 04:31:21
Vrije vlucht   :  288.1 km
Fasttrack      :   71.3 kmh
Opgegeven proef:  150.9 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.563'N   4°57.088'E
    tijd: 10:33:00 UTC
    alti: 22 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°24.815'N   4°59.264'E =  47° 3.4 km van vertrek
    tijd: 10:36:53 UTC
    alti: 610 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.515'N   4°56.890'E = 249° 0.2 km van vertrek
    tijd: 15:38:19 UTC
    alti: 56 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 05:05:19
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 10.6 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°23.413'N   4°55.678'E  @ 10:46:02 UTC,  1107 m
    punt 1:  51°57.235'N   5°17.006'E  @ 11:59:47 UTC,   792 m
    punt 2:  52°31.714'N   6°09.398'E  @ 13:21:09 UTC,   895 m
    punt 3:  52°17.725'N   5°58.748'E  @ 13:50:05 UTC,   898 m
    punt 4:  52°15.626'N   5°41.181'E  @ 14:08:22 UTC,   993 m
    punt 5:  51°59.947'N   5°34.180'E  @ 14:32:54 UTC,   867 m
    Finish:  51°39.818'N   5°00.008'E  @ 15:17:23 UTC,   269 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   67.4 km  21° @  54.8 km/h
    been 2:   87.4 km  43° @  64.5 km/h
    been 3:   28.6 km 205° @  59.3 km/h
    been 4:   20.4 km 259° @  66.8 km/h
    been 5:   30.2 km 195° @  73.7 km/h
    been 6:   54.2 km 227° @  73.1 km/h
Afgelegde afstand:                   288.1 km
Duur:                                04:31:21
Gemiddelde snelheid:                 63.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 30.3 km
Starthoogte:                         1107.0 m
Finishhoogte:                        269.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          838 m
Totale score afstand:                288.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    52°28.006'N   6°03.023'E =  32° 141.4 km van vertrek
    tijd:    13:16:21 UTC
    alti:    1087 m
Finishpunt
    pos.:    51°40.284'N   5°00.139'E =   6° 31.2 km van vertrek
    tijd:    15:16:21 UTC
    alti:    453 m
Grootste afstand in 2 uur: 142.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    71.3 km/h
Hoogteverlies:             634 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 521.0 km  GELDIG
    vertrek:                          0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE AERO             51°24.050'N   4°58.130'E
    punt 1:  BARNEVELD               52°10.070'N   5°33.950'E    94.8 km  25°
    punt 2:  PAPENBURG TESTCIRCUIT   53°03.100'N   7°30.200'E   164.0 km  52°
    punt 3:  LEUSDEN                 52°08.883'N   5°24.833'E   173.6 km 235°
    finish:  WEELDE AERO             51°24.050'N   4°58.130'E    88.6 km 200°
    landing:                          0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE AERO             @ 10:48:39 UTC,  1024 m
    punt 1:  BARNEVELD               @ 12:32:53 UTC,  1016 m :   94.8 km   54.5 km/h
    punt 2:  PAPENBURG TESTCIRCUIT   niet gerond
    afbreekpunt: 52°31.688'N   6°09.433'E  @ 13:21:11 UTC, 896 m : 56.1 km 69.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        150.9 km
Duur van de proef:        02:32:32
Gemiddelde snelheid:      59.3 km/h
Start hoogte:             1024 m
Hoogte passeren start:    1024 m
Hoogte aan break-punt:    896 m
Hoogteverlies over proef: 128 m
Totale score afstand:     150.9 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   30.9 km
Been 1:   19.7 km
Been 2:   19.7 km
Totaal:   70.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:46:02 UTC
    einde: 15:17:23 UTC
    duur:  04:31:21

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     647 m @ 12:00:57 UTC
    hoog punt:    1550 m @ 14:17:20 UTC
    hoogtewinst:   903 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4681

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs