10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef23-06-2024 -- Erwin HUYBENS & ERIC VANDEWALLE -- 408,2 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Goetsenhoven Gliding Area actief
IGC File gegevens: 133 Declaratie onvolledig (gecheckt) Scoring versie: 24.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 23/06/2024 Piloot: Zweefvliegtuig: D-2410 Toestel type: DUO DISCUS Klasse: DOUBLESEATER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: a23 Logger file: 2024-06-23-LXV-A23-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 400 SAMENVATTING Vluchttijd : 03:55:09 Duurvlucht : 03:50:30 Vrije vlucht : 114.3 km Fasttrack : 39.0 kmh VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBTN Goetsenhoven BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°46.962'N 4°57.638'E tijd: 11:53:39 UTC alti: -3 m Ontkoppelpunt pos.: 50°46.759'N 4°56.143'E = 258° 1.8 km van vertrek tijd: 11:58:18 UTC alti: 575 m Landingspunt pos.: 50°46.813'N 4°57.242'E = 239° 0.5 km van vertrek tijd: 15:48:48 UTC alti: 7 m Afstand take-off tot landing: 0.5 Totale vluchtduur: 03:55:09 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 5 Start : 50°46.538'N 4°55.918'E @ 11:59:07 UTC, 615 m punt 1: 50°50.407'N 5°14.039'E @ 12:36:39 UTC, 1087 m punt 2: 50°38.717'N 4°58.055'E @ 13:31:17 UTC, 1003 m punt 3: 50°52.571'N 5°15.765'E @ 14:31:50 UTC, 1074 m Finish: 50°40.152'N 4°59.295'E @ 15:18:24 UTC, 1109 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 22.5 km 71° @ 35.9 km/h been 2: 28.7 km 221° @ 31.5 km/h been 3: 33.1 km 39° @ 32.8 km/h been 4: 30.1 km 220° @ 38.8 km/h Afgelegde afstand: 114.3 km Duur: 03:19:17 Gemiddelde snelheid: 34.4 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.2 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 12.8 km Starthoogte: 575.0 m Finishhoogte: 1109.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -534 m Totale score afstand: 114.3 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 50°43.918'N 4°59.067'E = 163° 5.9 km van vertrek tijd: 13:24:54 UTC alti: 1240 m Finishpunt pos.: 50°42.868'N 4°59.842'E = 161° 8.0 km van vertrek tijd: 15:24:54 UTC alti: 1045 m Grootste afstand in 2 uur: 78.0 km Beste snelheid in 2 uur: 39.0 km/h Hoogteverlies: 195 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 755.1 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: GOETSENHOVEN 50°46.900'N 4°57.467'E punt 1: RHEINE BENTLAGE ARMY 52°17.470'N 7°23.220'E 237.9 km 44° punt 2: DINANT KERK 50°15.550'N 4°54.490'E 284.6 km 218° punt 3: BERINGE KOP 51°20.190'N 5°56.310'E 140.1 km 31° finish: GOETSENHOVEN 50°46.900'N 4°57.467'E 92.4 km 228° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: GOETSENHOVEN @ 13:56:57 UTC, 1095 m punt 1: RHEINE BENTLAGE ARMY niet gerond afbreekpunt: 50°52.571'N 5°15.765'E @ 14:31:50 UTC, 1074 m : 22.4 km 38.5 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 22.4 km Duur van de proef: 00:34:53 Gemiddelde snelheid: 38.5 km/h Start hoogte: 575 m Hoogte passeren start: 1095 m Hoogte aan break-punt: 1074 m Hoogteverlies over proef: -499 m Totale score afstand: 22.4 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 29.7 km Been 1: 21.5 km Been 2: 19.9 km Totaal: 71.1 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:58:18 UTC einde: 15:48:48 UTC duur: 03:50:30 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 575 m @ 11:58:18 UTC hoog punt: 1390 m @ 15:11:45 UTC hoogtewinst: 815 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 13:31:17 bearing 129.8° Tweede punt: 14:31:26 bearing 92.6° Totale hoek: -37.2° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Declaratie onvolledig (gecheckt) Rekentijd 3702 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||