BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

01-07-2024 -- Dries VAN GESTEL -- 44,6 punten

Database gegevens:

Datum: 01-07-2024 Type proef: WW
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 12 km Score: 44,6 pt
Vertrekpunt: EBSU Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Wat valt hierover te zeggen? OBGN (BK) 2024 dag 3. Eerste twee dagen was het gridden om dan stukje in de namiddag te cancellen. Vandaag voorspelede wat beter, de wedstrijdleiding vroeg zelfs om voor de briefing al in grid te staan. Net voor het aankomen aan de zwever nog druppels op de voorraam en daarom maar beslist de zwever met de hoezen in piste te zetten. De hemel zag er nog niet al te best uit, vooral laag plafont maar om 11u40 werden de eesrte de lucht in gestuurd. Blijkbaar zat toen de wolkenbasis onder de normale ontkoppelhoogte. Ik stond vrij achteraan en bij bij mij was de 600m agl wel mogelijk in de sleep. Even vlug motor testen en wat aftasten. Hoog was het niet, maar veel doorzakkers waren er niet. Ondertussen merkte ik al wel aan mezelf dat ik de verkeerde mindset aan het laden was. Had ik zin om met laag plafont over de ardenne te gaan? Wil toch graag indien nodig de motor niet al te laag trekken (300m agl), en de vliegverlof periode komt eraan, liever nu niet in de akker. Naar de start en niet veel na deze open was door de lijn om toch al een "entry" te hebben. Even gedacht om direct door te gaan. Kwam bij st hubert direcr al laag te zitten was de goesting helemaal wat fnuikte. Wel kunnen aanpikken, al het ik toen moeten door gaan als ik nog een poging wilde maken. Het plafont ging al wat hoger en dan nog maar eens naar de start. Een goede beslissing, alsof ik snelheidspunten ging scoren. Bij het passeren van st hubert helemaal in de "lokaal mindset" gesukkeld en mme daar zo'n beetje aan de grond gevlogen. Mijn 18m gesukkel op wedstrijden houd aan, editie nummer 4 of zo.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Volgens OBGN luchtruim

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/428135
Igc-file: 2024-07-01-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 01-07-2024
Weerkaart: Weerkaart van 01-07-2024



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   01/07/2024
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2024-07-01-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 01:18:22
Duurvlucht     : 01:13:45

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBSU  St.Hubert        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°02.018'N   5°24.560'E
    tijd: 10:16:00 UTC
    alti: 508 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°02.044'N   5°24.522'E = 317° 0.1 km van vertrek
    tijd: 10:16:04 UTC
    alti: 509 m
Landingspunt 
    pos.: 50°02.111'N   5°24.435'E = 319° 0.2 km van vertrek
    tijd: 11:34:22 UTC
    alti: 504 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 01:18:22
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 0.8 min

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 343.5 km  GELDIG
    vertrek:                     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   HUB 7 DEPART HUB   50°02.500'N   5°16.000'E
    punt 1:  ULMEN              50°12.583'N   6°58.517'E   123.6 km  81°
    punt 2:  ORCHIMONT UL       49°54.400'N   4°56.050'E   150.0 km 258°
    punt 3:  LEGLISE CHINY      49°48.500'N   5°31.050'E    43.3 km 104°
    finish:  ST HUBERT GLD      50°02.150'N   5°24.250'E    26.6 km 342°
    landing:                     0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HUB 7 DEPART HUB   @ 10:49:53 UTC,  1006 m
    punt 1:  ULMEN              niet gerond
    afbreekpunt: 50°02.288'N   5°25.851'E  @ 11:28:55 UTC, 819 m : 11.5 km 17.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        11.5 km
Duur van de proef:        00:39:02
Gemiddelde snelheid:      17.7 km/h
Start hoogte:             981 m
Hoogte passeren start:    1006 m
Hoogte aan break-punt:    819 m
Hoogteverlies over proef: 162 m
Totale score afstand:     11.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:20:37 UTC
    einde: 11:34:22 UTC
    duur:  01:13:45

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     508 m @ 10:16:05 UTC
    hoog punt:    1125 m @ 10:19:35 UTC
    hoogtewinst:   617 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 762

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs