10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef29-06-2024 -- Dirk VERHAEREN -- 933,8 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt
IGC File gegevens: Scoring versie: 24.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 29/06/2024 Piloot: DIRK VERHAEREN Zweefvliegtuig: OO-DVH Toestel type: PIK 20E Klasse: 15-METER Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 8q3 Logger file: 2024-06-29-NAV-8Q3-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 04:23:42 Duurvlucht : 04:16:59 Vrije vlucht : 242.8 km Fasttrack : 74.3 kmh Driehoek : 193.1 km VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek ZZZZ -Onbekend- BeNeLux: NEE Vertrekpunt pos.: 54°39.150'N 24°04.091'E tijd: 11:33:38 UTC alti: 23 m Ontkoppelpunt pos.: 54°37.370'N 24°00.689'E = 228° 4.9 km van vertrek tijd: 11:40:21 UTC alti: 870 m Landingspunt pos.: 54°39.237'N 24°03.166'E = 279° 1.0 km van vertrek tijd: 15:57:20 UTC alti: 29 m Afstand take-off tot landing: 1.0 Totale vluchtduur: 04:23:42 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 6.7 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 54°38.981'N 24°02.655'E @ 11:45:28 UTC, 804 m punt 1: 54°13.541'N 24°03.363'E @ 12:29:41 UTC, 1334 m punt 2: 54°04.271'N 23°50.429'E @ 12:42:54 UTC, 1015 m punt 3: 54°08.717'N 24°20.739'E @ 13:11:32 UTC, 1373 m punt 4: 54°20.827'N 24°43.634'E @ 13:38:52 UTC, 957 m punt 5: 54°06.180'N 24°16.127'E @ 14:18:30 UTC, 1308 m Finish: 54°40.395'N 24°01.535'E @ 15:26:13 UTC, 1070 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 47.2 km 179° @ 64.1 km/h been 2: 22.2 km 219° @ 100.9 km/h been 3: 34.1 km 76° @ 71.4 km/h been 4: 33.5 km 48° @ 73.6 km/h been 5: 40.4 km 228° @ 61.2 km/h been 6: 65.4 km 346° @ 58.0 km/h Afgelegde afstand: 242.8 km Duur: 03:40:45 Gemiddelde snelheid: 66.0 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.6 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.6 km Starthoogte: 803.0 m Finishhoogte: 1070.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -267 m Totale score afstand: 242.8 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 54°26.386'N 24°02.619'E = 184° 23.7 km van vertrek tijd: 12:07:00 UTC alti: 924 m Finishpunt pos.: 54°08.388'N 24°19.406'E = 164° 59.4 km van vertrek tijd: 14:07:00 UTC alti: 809 m Grootste afstand in 2 uur: 148.6 km Beste snelheid in 2 uur: 74.3 km/h Hoogteverlies: 115 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 225.2 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: BAGRENAS 54°39.067'N 23°59.917'E punt 1: LIEPALIN 54°05.467'N 23°51.567'E 63.0 km 188° punt 2: VALKININ 54°20.933'N 24°43.083'E 62.9 km 62° punt 3: PUVOCIAI 54°06.850'N 24°18.133'E 37.7 km 226° finish: FINISH L 54°39.000'N 24°03.783'E 61.6 km 346° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: BAGRENAS @ 15:27:19 UTC, 1053 m punt 1: LIEPALIN niet gerond afbreekpunt: 54°33.264'N 24°07.157'E @ 15:43:35 UTC, 840 m : 8.7 km 32.2 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 8.7 km Duur van de proef: 00:16:16 Gemiddelde snelheid: 32.2 km/h Start hoogte: 585 m Hoogte passeren start: 1053 m Hoogte aan break-punt: 840 m Hoogteverlies over proef: -255 m Totale score afstand: 8.7 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 64.7 km Been 1: 60.3 km Been 2: 68.0 km Totaal: 193.1 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:40:21 UTC einde: 15:57:20 UTC duur: 04:16:59 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 585 m @ 13:33:57 UTC hoog punt: 1465 m @ 15:10:29 UTC hoogtewinst: 880 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 2351 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||