BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

01-07-2024 -- Peter BERTELS -- 668,2 punten

Database gegevens:

Datum: 01-07-2024 Type proef: WW
Toestel: Discus bT WL Immatriculatie: D-KMMC
Handicapfactor: 107 Klasse: Motor
Piloot: Peter BERTELS Club: BZC
Afstand: 143 km Score: 668,2 pt
Vertrekpunt: EBSU Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
https://www.soaringspot.com/en_gb/obgn-open-belgian-gliding-nationals-2024-saint-hubert-ab-2024/results/club/task-2-on-2024-07-01/daily

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim volgens wedstrijdblad

Blog/fotos:
Igc-file: 2024-07-01-NAV-D6P-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 01-07-2024
Weerkaart: Weerkaart van 01-07-2024



IGC File gegevens:

200 Driehoek: geen gesloten segment gevonden

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   01/07/2024
Piloot:         PETER BERTELS
Zweefvliegtuig: D-KMMC
Toestel type:   DISCUS BT    Klasse: NKN
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: d6p
Logger file:    2024-07-01-NAV-D6P-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  500

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:40:23
Duurvlucht     : 03:12:27
Vrije vlucht   :  148.0 km
Fasttrack      :   54.8 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBSU  St.Hubert        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°01.959'N   5°24.530'E
    tijd: 10:30:30 UTC
    alti: 524 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°04.024'N   5°23.394'E = 341° 4.1 km van vertrek
    tijd: 10:33:40 UTC
    alti: 1140 m
Landingspunt 
    pos.: 50°02.093'N   5°24.448'E = 339° 0.3 km van vertrek
    tijd: 14:10:53 UTC
    alti: 521 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 03:40:23
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 14.4 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  50°02.657'N   5°22.258'E  @ 10:35:46 UTC,  1039 m
    punt 1:  50°13.216'N   6°00.920'E  @ 11:36:37 UTC,  1012 m
    punt 2:  50°09.768'N   6°28.961'E  @ 12:35:12 UTC,  1229 m
    punt 3:  50°00.009'N   6°17.827'E  @ 12:51:47 UTC,  1427 m
    punt 4:  50°02.753'N   6°00.343'E  @ 13:15:54 UTC,  1162 m
    Finish:  49°58.243'N   5°45.072'E  @ 13:48:13 UTC,   649 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   50.1 km  67° @  49.4 km/h
    been 2:   34.0 km 101° @  34.8 km/h
    been 3:   22.4 km 216° @  81.2 km/h
    been 4:   21.5 km 284° @  53.5 km/h
    been 5:   20.1 km 245° @  37.3 km/h
Afgelegde afstand:                   148.0 km
Duur:                                03:12:27
Gemiddelde snelheid:                 46.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 25.5 km
Starthoogte:                         1039.0 m
Finishhoogte:                        649.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          390 m
Totale score afstand:                148.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°01.856'N   5°25.041'E = 107° 0.6 km van vertrek
    tijd:    10:54:50 UTC
    alti:    1216 m
Finishpunt
    pos.:    50°01.746'N   6°14.145'E =  90° 59.2 km van vertrek
    tijd:    12:54:50 UTC
    alti:    1167 m
Grootste afstand in 2 uur: 109.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    54.8 km/h
Hoogteverlies:             49 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 202.9 km  GELDIG
    vertrek:                     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   HUB 5 DEPART HUB   49°60.000'N   5°27.000'E
    punt 1:  SCHWARZER MAN SC   50°15.267'N   6°21.567'E    70.9 km  66°
    punt 2:  PHILIPPSWEILER     50°03.217'N   6°22.983'E    22.4 km 176°
    punt 3:  BASTOGNE MISHAMP   50°03.067'N   5°47.817'E    42.0 km 270°
    punt 4:  STMEDARD KERK      49°49.000'N   5°19.683'E    42.6 km 232°
    finish:  ST HUBERT GLD      50°02.150'N   5°24.250'E    25.0 km  13°
    landing:                     0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    1039 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:35:46 UTC
    einde: 13:48:13 UTC
    duur:  03:12:27

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     756 m @ 12:12:20 UTC
    hoog punt:    1445 m @ 12:51:54 UTC
    hoogtewinst:   689 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:35:46  bearing 146.3°
    Tweede punt: 12:09:21  bearing 117.7°
    Totale hoek: -28.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Driehoek: geen gesloten segment gevonden
Rekentijd 1159

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs