10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef07-07-2024 -- Peter BERTELS -- 1299,6 puntenDatabase gegevens:
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Luchtruim volgens tasksheet
IGC File gegevens: Scoring versie: 24.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 07/07/2024 Piloot: PETER BERTELS Zweefvliegtuig: D-KMMC Toestel type: DISCUS BT Klasse: NKN Logger type: Naviter d.o.o. s/n: d6p Logger file: 2024-07-07-NAV-D6P-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 07:00:19 Duurvlucht : 06:55:02 Vrije vlucht : 308.0 km Fasttrack : 73.6 kmh Driehoek : 121.7 km Hoogtewinst : 1272.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBSU St.Hubert BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°02.353'N 5°24.470'E tijd: 09:12:59 UTC alti: 537 m Ontkoppelpunt pos.: 50°01.076'N 5°22.075'E = 230° 3.7 km van vertrek tijd: 09:15:50 UTC alti: 1100 m Landingspunt pos.: 50°02.215'N 5°24.367'E = 206° 0.3 km van vertrek tijd: 16:13:18 UTC alti: 543 m Afstand take-off tot landing: 0.3 Totale vluchtduur: 07:00:19 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 1.7 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 50°00.815'N 5°15.942'E @ 10:13:00 UTC, 1147 m punt 1: 50°30.896'N 6°15.624'E @ 12:23:37 UTC, 1515 m punt 2: 50°24.118'N 7°14.974'E @ 13:25:30 UTC, 1485 m punt 3: 50°27.144'N 6°54.274'E @ 13:51:35 UTC, 2001 m punt 4: 50°15.785'N 6°00.153'E @ 14:56:13 UTC, 1445 m punt 5: 50°03.746'N 5°45.194'E @ 15:59:46 UTC, 1707 m Finish: 50°02.141'N 5°24.255'E @ 16:12:24 UTC, 625 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 90.2 km 51° @ 41.4 km/h been 2: 71.4 km 100° @ 69.2 km/h been 3: 25.1 km 283° @ 57.8 km/h been 4: 67.6 km 252° @ 62.7 km/h been 5: 28.6 km 219° @ 27.0 km/h been 6: 25.2 km 263° @ 119.5 km/h Afgelegde afstand: 308.0 km Duur: 05:59:24 Gemiddelde snelheid: 51.4 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 10.6 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.5 km Starthoogte: 967.0 m Finishhoogte: 625.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 342 m Totale score afstand: 308.0 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 50°16.142'N 5°55.750'E = 55° 45.2 km van vertrek tijd: 11:58:21 UTC alti: 1573 m Finishpunt pos.: 50°25.037'N 6°42.381'E = 65° 101.8 km van vertrek tijd: 13:58:22 UTC alti: 1547 m Grootste afstand in 2 uur: 147.3 km Beste snelheid in 2 uur: 73.6 km/h Hoogteverlies: 26 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 288.1 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: HUB 5 DEPART HUB 49°60.000'N 5°27.000'E punt 1: ROBERVILLE PONT 50°26.850'N 6°07.383'E 69.2 km 44° punt 2: BLANKENHEIM 50°27.967'N 6°41.833'E 40.8 km 87° punt 3: MARIA LAACH KLOS 50°24.150'N 7°15.133'E 40.1 km 100° finish: ST HUBERT GLD 50°02.150'N 5°24.250'E 138.1 km 253° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: NIET GEROND Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 0.0 km Duur van de proef: 00:00:00 Gemiddelde snelheid: 0.0 km/h Start hoogte: 0 m Hoogte passeren start: 1065 m Hoogte aan break-punt: 0 m Hoogteverlies over proef: 0 m Totale score afstand: 0.0 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 34.1 km Been 1: 53.5 km Been 2: 34.1 km Totaal: 121.7 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 09:18:15 UTC einde: 16:13:17 UTC duur: 06:55:02 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 838 m @ 12:56:55 UTC hoog punt: 2110 m @ 13:50:02 UTC hoogtewinst: 1272 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 10:13:01 bearing 150.4° Tweede punt: 13:25:36 bearing 104.8° Totale hoek: -45.7° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Aantal loggerpunten gereduceerd Rekentijd 4773 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||