BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

11-07-2024 -- Thomas VAN ERCK & JAN-BART VAN ERCK -- 2145,1 punten

Database gegevens:

Datum: 11-07-2024 Type proef: OP
Toestel: Nimbus 4DM Immatriculatie: D-KIDX
Handicapfactor: 123 Klasse: Motor
Piloot: Thomas VAN ERCK Club: KAZM
Afstand: 527.7 km Score: 2145,1 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: JAN-BART VAN ERCK
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Met de wind mee ging het razendsnel. Windop kwamen we erachter dat het niet zo gemakkelijk zou zijn. Minder oplijningen. Vaak was de thermiek slecht te vinden. Daardoor een aantal keren wat lager uitgekomen dan gewenst. Bij niederrhein kwam er ook nog wat cirrus. Uiteindelijk wel thuis geraakt. Met dank aan de luchtverkeersleiders die behulpzaam waren.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Gilze, Volkel crossing. Paradrop zones in Duitsland waren niet in gebruik. Munster osnabruck uitluisteren. Niederrhein uitluisteren en crossing approved. Kleine brogel toegelaten. En toelating om in Eindhoven TMA te klimmen tot 4500 ft. G1 was open bij terugkomst

Blog/fotos:
Igc-file: 2024-07-11-LXV-8CF-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 11-07-2024
Weerkaart: Weerkaart van 11-07-2024



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   11/07/2024
Piloot:         THOMAS VAN ERCK
Zweefvliegtuig: D-KIDX
Toestel type:   NIMBUS 4DM    Klasse: OPEN
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 8cf
Logger file:    2024-07-11-LXV-8CF-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:47:25
Duurvlucht     : 06:40:09
Vrije vlucht   :  549.7 km
Fasttrack      :  126.4 kmh
Opgegeven proef:  527.7 km
Driehoek       :  230.0 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.852'N   4°58.232'E
    tijd: 09:15:37 UTC
    alti: -18 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°21.482'N   4°55.356'E = 217° 5.5 km van vertrek
    tijd: 09:22:53 UTC
    alti: 621 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.919'N   4°58.511'E =  69° 0.3 km van vertrek
    tijd: 16:03:02 UTC
    alti: -10 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 06:47:25
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 6.7 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°20.914'N   4°55.201'E  @ 09:25:23 UTC,   572 m
    punt 1:  52°29.278'N   8°11.284'E  @ 11:33:02 UTC,   932 m
    punt 2:  51°40.686'N   6°24.104'E  @ 13:53:02 UTC,   930 m
    punt 3:  51°40.433'N   6°06.671'E  @ 14:20:20 UTC,  1127 m
    punt 4:  51°24.600'N   6°01.102'E  @ 14:44:29 UTC,  1122 m
    punt 5:  51°12.371'N   5°11.978'E  @ 15:45:59 UTC,  1197 m
    Finish:  51°24.361'N   4°57.332'E  @ 16:00:11 UTC,   255 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  258.1 km  59° @ 121.3 km/h
    been 2:  152.0 km 234° @  65.2 km/h
    been 3:   20.1 km 269° @  44.2 km/h
    been 4:   30.1 km 192° @  74.7 km/h
    been 5:   61.4 km 249° @  59.9 km/h
    been 6:   28.0 km 323° @ 118.3 km/h
Afgelegde afstand:                   549.7 km
Duur:                                06:34:48
Gemiddelde snelheid:                 83.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 6.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.4 km
Starthoogte:                         530.0 m
Finishhoogte:                        255.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          275 m
Totale score afstand:                549.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°24.312'N   4°56.477'E = 293° 2.2 km van vertrek
    tijd:    09:32:36 UTC
    alti:    805 m
Finishpunt
    pos.:    52°29.327'N   8°10.494'E =  60° 251.6 km van vertrek
    tijd:    11:32:38 UTC
    alti:    954 m
Grootste afstand in 2 uur: 252.9 km
Beste snelheid in 2 uur:   126.4 km/h
Hoogteverlies:             -149 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 527.7 km  GELDIG
    vertrek:                  0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE STATIE   51°23.930'N   4°56.070'E
    punt 1:  DAMME           52°29.250'N   8°11.100'E   254.2 km  60°
    punt 2:  DESSEL KNL      51°14.030'N   5°09.950'E   250.4 km 237°
    finish:  WEELDE AERO     51°24.050'N   4°58.130'E    23.1 km 324°
    landing:                  0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE STATIE   @ 09:32:13 UTC,   843 m
    punt 1:  DAMME           @ 11:33:01 UTC,   934 m :  254.2 km  126.3 km/h
    punt 2:  DESSEL KNL      @ 15:46:33 UTC,  1166 m :  250.4 km   59.3 km/h
    finish:  WEELDE AERO     @ 15:57:00 UTC,   536 m :   23.1 km  132.7 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        527.7 km
Duur van de proef:        06:24:47
Gemiddelde snelheid:      82.3 km/h
Start hoogte:             530 m
Hoogte passeren start:    843 m
Hoogte passeren finish:   536 m
Hoogteverlies over proef: -6 m
Totale score afstand:     527.7 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  101.2 km
Been 1:   64.4 km
Been 2:   64.4 km
Totaal:  230.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:22:53 UTC
    einde: 16:03:02 UTC
    duur:  06:40:09

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     442 m @ 12:19:38 UTC
    hoog punt:    1377 m @ 15:40:53 UTC
    hoogtewinst:   935 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:33:14  bearing 29.4°
    Tweede punt: 15:30:05  bearing 62.7°
    Totale hoek: 33.4°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5171

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs