10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef11-07-2024 -- Thomas VAN ERCK & JAN-BART VAN ERCK -- 2145,1 puntenDatabase gegevens:
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Gilze, Volkel crossing. Paradrop zones in Duitsland waren niet in gebruik. Munster osnabruck uitluisteren. Niederrhein uitluisteren en crossing approved. Kleine brogel toegelaten. En toelating om in Eindhoven TMA te klimmen tot 4500 ft. G1 was open bij terugkomst
IGC File gegevens: Scoring versie: 24.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 11/07/2024 Piloot: THOMAS VAN ERCK Zweefvliegtuig: D-KIDX Toestel type: NIMBUS 4DM Klasse: OPEN Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 8cf Logger file: 2024-07-11-LXV-8CF-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 06:47:25 Duurvlucht : 06:40:09 Vrije vlucht : 549.7 km Fasttrack : 126.4 kmh Opgegeven proef: 527.7 km Driehoek : 230.0 km VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBWE Weelde BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°23.852'N 4°58.232'E tijd: 09:15:37 UTC alti: -18 m Ontkoppelpunt pos.: 51°21.482'N 4°55.356'E = 217° 5.5 km van vertrek tijd: 09:22:53 UTC alti: 621 m Landingspunt pos.: 51°23.919'N 4°58.511'E = 69° 0.3 km van vertrek tijd: 16:03:02 UTC alti: -10 m Afstand take-off tot landing: 0.3 Totale vluchtduur: 06:47:25 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 6.7 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 51°20.914'N 4°55.201'E @ 09:25:23 UTC, 572 m punt 1: 52°29.278'N 8°11.284'E @ 11:33:02 UTC, 932 m punt 2: 51°40.686'N 6°24.104'E @ 13:53:02 UTC, 930 m punt 3: 51°40.433'N 6°06.671'E @ 14:20:20 UTC, 1127 m punt 4: 51°24.600'N 6°01.102'E @ 14:44:29 UTC, 1122 m punt 5: 51°12.371'N 5°11.978'E @ 15:45:59 UTC, 1197 m Finish: 51°24.361'N 4°57.332'E @ 16:00:11 UTC, 255 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 258.1 km 59° @ 121.3 km/h been 2: 152.0 km 234° @ 65.2 km/h been 3: 20.1 km 269° @ 44.2 km/h been 4: 30.1 km 192° @ 74.7 km/h been 5: 61.4 km 249° @ 59.9 km/h been 6: 28.0 km 323° @ 118.3 km/h Afgelegde afstand: 549.7 km Duur: 06:34:48 Gemiddelde snelheid: 83.5 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 6.5 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.4 km Starthoogte: 530.0 m Finishhoogte: 255.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 275 m Totale score afstand: 549.7 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°24.312'N 4°56.477'E = 293° 2.2 km van vertrek tijd: 09:32:36 UTC alti: 805 m Finishpunt pos.: 52°29.327'N 8°10.494'E = 60° 251.6 km van vertrek tijd: 11:32:38 UTC alti: 954 m Grootste afstand in 2 uur: 252.9 km Beste snelheid in 2 uur: 126.4 km/h Hoogteverlies: -149 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 527.7 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: WEELDE STATIE 51°23.930'N 4°56.070'E punt 1: DAMME 52°29.250'N 8°11.100'E 254.2 km 60° punt 2: DESSEL KNL 51°14.030'N 5°09.950'E 250.4 km 237° finish: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 23.1 km 324° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: WEELDE STATIE @ 09:32:13 UTC, 843 m punt 1: DAMME @ 11:33:01 UTC, 934 m : 254.2 km 126.3 km/h punt 2: DESSEL KNL @ 15:46:33 UTC, 1166 m : 250.4 km 59.3 km/h finish: WEELDE AERO @ 15:57:00 UTC, 536 m : 23.1 km 132.7 km/h Proef GELUKT Afgelegde afstand: 527.7 km Duur van de proef: 06:24:47 Gemiddelde snelheid: 82.3 km/h Start hoogte: 530 m Hoogte passeren start: 843 m Hoogte passeren finish: 536 m Hoogteverlies over proef: -6 m Totale score afstand: 527.7 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 101.2 km Been 1: 64.4 km Been 2: 64.4 km Totaal: 230.0 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 09:22:53 UTC einde: 16:03:02 UTC duur: 06:40:09 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 442 m @ 12:19:38 UTC hoog punt: 1377 m @ 15:40:53 UTC hoogtewinst: 935 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 09:33:14 bearing 29.4° Tweede punt: 15:30:05 bearing 62.7° Totale hoek: 33.4° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 5171 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||