BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

26-06-2024 -- Benjamin HEYLEN & TOM CONINGS -- 1152,9 punten

Database gegevens:

Datum: 26-06-2024 Type proef: VV
Toestel: Duo Discus XLT Immatriculatie: D-KDXL
Handicapfactor: 113 Klasse: Motor
Piloot: Benjamin HEYLEN Club: ALB
Afstand: 325.7 km Score: 1152,9 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: TOM CONINGS
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Tom is erg aanstekelijk met zijn enthousiasme om te vliegen. Hoewel zowel topmeteo als skysight in onze regio geen bijzonder weer voorspelden besloten we toch een poging te wagen. Het zou blauw blijven, en dat is net wat ik niet graag doe. Maar plots hing alles vol cumulus. Aangezien beide meteomodellen het wel eens waren over de Ardennen/eifel gingen we die kant op. Voorzichtig over Beek heen richting Aken, alwaar na wat ploeteren de brommer aan moest. Na nog heel wat ploeteren toch aansluiting gevonden en ineens hingen daar grote wolken die oplijnden. En raar genoeg gaven die gemiddeld niet wat je er van zou verwachten. Via Venlo toch maar eens tot aan de Rijn gevlogen waarbij niet elke wolk het deed, maar er af en toe toch een goeie bel tussen zat. Wegens de hoge basis en een vrij zwak marginaal te vinden stijgen toch maar stilletjes richting Hasselt gekeerd. Eens in de buurt van Weert gaven de bellen wel weer overtuigend. Wat een raar weertje vandaag. Vlotjes overheen het thuisveld en bijkomend een beentje uit om toch maar een 3 op het totaal te krijgen. Niet de beste dag, maar zeker een fijne vlucht en een goeie oefening op Bailleau. Thanks Tom

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Clearance door kleine Brogel 6101 procedure G1 actief op einde van de vlucht

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/425306
Igc-file: 2024-06-26-LXV-75L-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 26-06-2024
Weerkaart: Weerkaart van 26-06-2024



IGC File gegevens:

307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd

Scoring versie: 24.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   26/06/2024
Piloot:         BEN HEYLEN
Zweefvliegtuig: D-KDXL
Toestel type:   DUO DISCUS XLT?    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 75l
Logger file:    2024-06-26-LXV-75L-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:18:31
Duurvlucht     : 04:04:27
Vrije vlucht   :  325.7 km
Fasttrack      :   95.8 kmh
Hoogtewinst    : 1082.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.237'N   5°22.205'E
    tijd: 10:31:09 UTC
    alti: 63 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.970'N   5°25.412'E =  70° 4.0 km van vertrek
    tijd: 10:35:38 UTC
    alti: 676 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.219'N   5°22.767'E =  93° 0.7 km van vertrek
    tijd: 15:49:40 UTC
    alti: 79 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 05:18:31
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 5.4 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°49.376'N   6°09.058'E  @ 11:58:07 UTC,  1115 m
    punt 1:  50°38.697'N   6°14.787'E  @ 12:30:44 UTC,  1778 m
    punt 2:  51°25.556'N   6°15.868'E  @ 13:31:20 UTC,  1758 m
    punt 3:  51°39.831'N   6°38.764'E  @ 13:54:11 UTC,  1597 m
    punt 4:  50°56.038'N   5°20.166'E  @ 15:19:51 UTC,  1641 m
    punt 5:  51°04.729'N   5°42.498'E  @ 15:36:21 UTC,  1267 m
    Finish:  50°58.542'N   5°21.135'E  @ 15:47:04 UTC,   233 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.9 km 161° @  38.5 km/h
    been 2:   86.9 km   1° @  86.0 km/h
    been 3:   37.4 km  45° @  98.3 km/h
    been 4:  122.2 km 229° @  85.6 km/h
    been 5:   30.7 km  58° @ 111.6 km/h
    been 6:   27.5 km 245° @ 153.9 km/h
Afgelegde afstand:                   325.7 km
Duur:                                03:48:57
Gemiddelde snelheid:                 85.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 57.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.4 km
Starthoogte:                         765.0 m
Finishhoogte:                        233.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          532 m
Totale score afstand:                325.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°36.067'N   6°34.261'E =  50° 109.3 km van vertrek
    tijd:    13:47:38 UTC
    alti:    1563 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.278'N   5°23.084'E =  86° 1.0 km van vertrek
    tijd:    15:47:40 UTC
    alti:    156 m
Grootste afstand in 2 uur: 191.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    95.8 km/h
Hoogteverlies:             1407 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 421.8 km  GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
    vertrek:                 0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   SOESTERBERG    52°07.650'N   5°16.567'E
    punt 1:  DRENSTEINFUR   51°46.050'N   7°44.817'E   174.5 km 102°
    punt 2:  RUURLO         52°04.900'N   6°26.800'E    96.0 km 292°
    punt 3:  HAMMINKELN     51°44.900'N   6°35.400'E    38.4 km 165°
    punt 4:  UDDEL          52°14.800'N   5°45.100'E    79.9 km 314°
    finish:  PYRAUS         52°05.417'N   5°20.567'E    32.9 km 238°
    landing: SOESTERBERG    52°07.650'N   5°16.567'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    676 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:45:13 UTC
    einde: 15:49:40 UTC
    duur:  04:04:27

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     765 m @ 11:45:25 UTC
    hoog punt:    1847 m @ 12:29:02 UTC
    hoogtewinst:  1082 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:30:44  bearing 102.3°
    Tweede punt: 13:54:50  bearing 59.6°
    Totale hoek: -42.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 2896

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs