10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef26-06-2024 -- Benjamin HEYLEN & TOM CONINGS -- 1152,9 puntenDatabase gegevens:
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Clearance door kleine Brogel 6101 procedure G1 actief op einde van de vlucht
IGC File gegevens: 307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd Scoring versie: 24.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 26/06/2024 Piloot: BEN HEYLEN Zweefvliegtuig: D-KDXL Toestel type: DUO DISCUS XLT? Klasse: DOUBLESEATER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 75l Logger file: 2024-06-26-LXV-75L-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 05:18:31 Duurvlucht : 04:04:27 Vrije vlucht : 325.7 km Fasttrack : 95.8 kmh Hoogtewinst : 1082.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBZH Hasselt BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°58.237'N 5°22.205'E tijd: 10:31:09 UTC alti: 63 m Ontkoppelpunt pos.: 50°58.970'N 5°25.412'E = 70° 4.0 km van vertrek tijd: 10:35:38 UTC alti: 676 m Landingspunt pos.: 50°58.219'N 5°22.767'E = 93° 0.7 km van vertrek tijd: 15:49:40 UTC alti: 79 m Afstand take-off tot landing: 0.7 Totale vluchtduur: 05:18:31 Motorgebruik aantal keren: 2 totale motortijd: 5.4 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 50°49.376'N 6°09.058'E @ 11:58:07 UTC, 1115 m punt 1: 50°38.697'N 6°14.787'E @ 12:30:44 UTC, 1778 m punt 2: 51°25.556'N 6°15.868'E @ 13:31:20 UTC, 1758 m punt 3: 51°39.831'N 6°38.764'E @ 13:54:11 UTC, 1597 m punt 4: 50°56.038'N 5°20.166'E @ 15:19:51 UTC, 1641 m punt 5: 51°04.729'N 5°42.498'E @ 15:36:21 UTC, 1267 m Finish: 50°58.542'N 5°21.135'E @ 15:47:04 UTC, 233 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 20.9 km 161° @ 38.5 km/h been 2: 86.9 km 1° @ 86.0 km/h been 3: 37.4 km 45° @ 98.3 km/h been 4: 122.2 km 229° @ 85.6 km/h been 5: 30.7 km 58° @ 111.6 km/h been 6: 27.5 km 245° @ 153.9 km/h Afgelegde afstand: 325.7 km Duur: 03:48:57 Gemiddelde snelheid: 85.3 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 57.3 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.4 km Starthoogte: 765.0 m Finishhoogte: 233.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 532 m Totale score afstand: 325.7 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°36.067'N 6°34.261'E = 50° 109.3 km van vertrek tijd: 13:47:38 UTC alti: 1563 m Finishpunt pos.: 50°58.278'N 5°23.084'E = 86° 1.0 km van vertrek tijd: 15:47:40 UTC alti: 156 m Grootste afstand in 2 uur: 191.6 km Beste snelheid in 2 uur: 95.8 km/h Hoogteverlies: 1407 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 421.8 km GELDIG Te kort been: finish punt gecorrigeerd vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: SOESTERBERG 52°07.650'N 5°16.567'E punt 1: DRENSTEINFUR 51°46.050'N 7°44.817'E 174.5 km 102° punt 2: RUURLO 52°04.900'N 6°26.800'E 96.0 km 292° punt 3: HAMMINKELN 51°44.900'N 6°35.400'E 38.4 km 165° punt 4: UDDEL 52°14.800'N 5°45.100'E 79.9 km 314° finish: PYRAUS 52°05.417'N 5°20.567'E 32.9 km 238° landing: SOESTERBERG 52°07.650'N 5°16.567'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: NIET GEROND Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 0.0 km Duur van de proef: 00:00:00 Gemiddelde snelheid: 0.0 km/h Start hoogte: 0 m Hoogte passeren start: 676 m Hoogte aan break-punt: 0 m Hoogteverlies over proef: 0 m Totale score afstand: 0.0 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:45:13 UTC einde: 15:49:40 UTC duur: 04:04:27 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 765 m @ 11:45:25 UTC hoog punt: 1847 m @ 12:29:02 UTC hoogtewinst: 1082 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 12:30:44 bearing 102.3° Tweede punt: 13:54:50 bearing 59.6° Totale hoek: -42.7° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 2896 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||