10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef28-06-2024 -- Benjamin HEYLEN & CIOROGARIA PAVEL -- 2184,4 puntenDatabase gegevens:
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Clearance Kleine Brogel bij wegvliegen tot 4500ft 6101 procedure 6104 procedure Bij terugkeer in Belgie G1 actief
IGC File gegevens: 307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd
Scoring versie: 24.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 28/06/2024 Piloot: BEN HEYLEN Zweefvliegtuig: D-KDXL Toestel type: DUO DISCUS XLT? Klasse: DOUBLESEATER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 75l Logger file: 2024-06-28-LXV-75L-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 07:02:58 Duurvlucht : 06:55:03 Vrije vlucht : 617.1 km Fasttrack : 111.3 kmh Driehoek : 223.5 km Hoogtewinst : 1204.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBZH Hasselt BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°58.253'N 5°22.816'E tijd: 09:05:50 UTC alti: 20 m Ontkoppelpunt pos.: 50°58.696'N 5°20.456'E = 287° 2.9 km van vertrek tijd: 09:09:31 UTC alti: 663 m Landingspunt pos.: 50°58.242'N 5°22.637'E = 264° 0.2 km van vertrek tijd: 16:08:48 UTC alti: 11 m Afstand take-off tot landing: 0.2 Totale vluchtduur: 07:02:58 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 0.9 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 50°59.171'N 5°21.542'E @ 09:13:45 UTC, 1011 m punt 1: 51°50.312'N 6°49.870'E @ 10:25:38 UTC, 908 m punt 2: 52°14.282'N 8°31.679'E @ 11:38:44 UTC, 1517 m punt 3: 51°13.310'N 5°47.163'E @ 14:30:06 UTC, 1331 m punt 4: 51°12.051'N 5°15.291'E @ 14:56:57 UTC, 1008 m punt 5: 51°23.236'N 4°50.868'E @ 15:24:15 UTC, 847 m Finish: 50°58.329'N 5°23.714'E @ 16:08:03 UTC, 106 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 139.6 km 47° @ 116.5 km/h been 2: 124.6 km 68° @ 102.3 km/h been 3: 220.6 km 240° @ 77.2 km/h been 4: 37.2 km 267° @ 83.1 km/h been 5: 35.2 km 306° @ 77.3 km/h been 6: 60.0 km 140° @ 82.2 km/h Afgelegde afstand: 617.1 km Duur: 06:54:18 Gemiddelde snelheid: 89.4 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.3 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.1 km Starthoogte: 1011.0 m Finishhoogte: 106.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 905 m Totale score afstand: 617.1 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 50°59.056'N 5°21.819'E = 322° 1.9 km van vertrek tijd: 09:13:57 UTC alti: 1022 m Finishpunt pos.: 52°01.893'N 7°59.790'E = 56° 216.6 km van vertrek tijd: 11:13:58 UTC alti: 996 m Grootste afstand in 2 uur: 222.5 km Beste snelheid in 2 uur: 111.3 km/h Hoogteverlies: 26 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 421.8 km NIET GELDIG Te kort been: finish punt gecorrigeerd Declaratie na begin van vlucht vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: SOESTERBERG 52°07.650'N 5°16.567'E punt 1: DRENSTEINFUR 51°46.050'N 7°44.817'E 174.5 km 102° punt 2: RUURLO 52°04.900'N 6°26.800'E 96.0 km 292° punt 3: HAMMINKELN 51°44.900'N 6°35.400'E 38.4 km 165° punt 4: UDDEL 52°14.800'N 5°45.100'E 79.9 km 314° finish: PYRAUS 52°05.417'N 5°20.567'E 32.9 km 238° landing: SOESTERBERG 52°07.650'N 5°16.567'E DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 62.6 km Been 1: 98.3 km Been 2: 62.6 km Totaal: 223.5 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 09:13:45 UTC einde: 16:08:48 UTC duur: 06:55:03 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 447 m @ 10:51:06 UTC hoog punt: 1651 m @ 13:51:31 UTC hoogtewinst: 1204 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 15:24:15 bearing 25.0° Tweede punt: 16:08:12 bearing 82.7° Totale hoek: 57.7° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 8127 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||