BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

28-06-2024 -- Benjamin HEYLEN & CIOROGARIA PAVEL -- 2184,4 punten

Database gegevens:

Datum: 28-06-2024 Type proef: VV
Toestel: Duo Discus XLT Immatriculatie: D-KDXL
Handicapfactor: 113 Klasse: Motor
Piloot: Benjamin HEYLEN Club: ALB
Afstand: 617.1 km Score: 2184,4 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: CIOROGARIA PAVEL
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Wat een vlucht ! Voorzichtige start door sterke rugwind met zwak tot gemiddeld stijgen en een basis van 100Om. Toch ging het zonder grote problemen richting Münster. Daar voor het eerst wat onderuit gezakt maar toch weer vlot aansluiting gevonden. Van daar af kwam het idee eens richting Porta Westfalica te gaan. Wat een weer daar - Spectaculair gewoon... Omwille van tijdsredenen niet helemaal tot aan het vliegveld gevlogen en geopteerd voor een eventueel extra been binnen onze Kempen. Ook wind op waren er mooie lijnen te vliegen, de bellen soms wat moeilijk te vinden met enkele stevige knallers. Nu nog het begin en het einde van de dag wat beter leren uitvliegen, of eindelijk nog eens een dag hebben Zonder andere verplichtingen... Mijn tijdsvenster werd wel volledig optimaal benut !

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Clearance Kleine Brogel bij wegvliegen tot 4500ft 6101 procedure 6104 procedure Bij terugkeer in Belgie G1 actief

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/426420
Igc-file: 2024-06-28-LXV-75L-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 28-06-2024
Weerkaart: Weerkaart van 28-06-2024



IGC File gegevens:

307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd
312 Declaratie na begin van vlucht

Scoring versie: 24.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   28/06/2024
Piloot:         BEN HEYLEN
Zweefvliegtuig: D-KDXL
Toestel type:   DUO DISCUS XLT?    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 75l
Logger file:    2024-06-28-LXV-75L-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:02:58
Duurvlucht     : 06:55:03
Vrije vlucht   :  617.1 km
Fasttrack      :  111.3 kmh
Driehoek       :  223.5 km
Hoogtewinst    : 1204.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.253'N   5°22.816'E
    tijd: 09:05:50 UTC
    alti: 20 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.696'N   5°20.456'E = 287° 2.9 km van vertrek
    tijd: 09:09:31 UTC
    alti: 663 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.242'N   5°22.637'E = 264° 0.2 km van vertrek
    tijd: 16:08:48 UTC
    alti: 11 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 07:02:58
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 0.9 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°59.171'N   5°21.542'E  @ 09:13:45 UTC,  1011 m
    punt 1:  51°50.312'N   6°49.870'E  @ 10:25:38 UTC,   908 m
    punt 2:  52°14.282'N   8°31.679'E  @ 11:38:44 UTC,  1517 m
    punt 3:  51°13.310'N   5°47.163'E  @ 14:30:06 UTC,  1331 m
    punt 4:  51°12.051'N   5°15.291'E  @ 14:56:57 UTC,  1008 m
    punt 5:  51°23.236'N   4°50.868'E  @ 15:24:15 UTC,   847 m
    Finish:  50°58.329'N   5°23.714'E  @ 16:08:03 UTC,   106 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  139.6 km  47° @ 116.5 km/h
    been 2:  124.6 km  68° @ 102.3 km/h
    been 3:  220.6 km 240° @  77.2 km/h
    been 4:   37.2 km 267° @  83.1 km/h
    been 5:   35.2 km 306° @  77.3 km/h
    been 6:   60.0 km 140° @  82.2 km/h
Afgelegde afstand:                   617.1 km
Duur:                                06:54:18
Gemiddelde snelheid:                 89.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.1 km
Starthoogte:                         1011.0 m
Finishhoogte:                        106.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          905 m
Totale score afstand:                617.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°59.056'N   5°21.819'E = 322° 1.9 km van vertrek
    tijd:    09:13:57 UTC
    alti:    1022 m
Finishpunt
    pos.:    52°01.893'N   7°59.790'E =  56° 216.6 km van vertrek
    tijd:    11:13:58 UTC
    alti:    996 m
Grootste afstand in 2 uur: 222.5 km
Beste snelheid in 2 uur:   111.3 km/h
Hoogteverlies:             26 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 421.8 km  NIET GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
Declaratie na begin van vlucht
    vertrek:                 0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   SOESTERBERG    52°07.650'N   5°16.567'E
    punt 1:  DRENSTEINFUR   51°46.050'N   7°44.817'E   174.5 km 102°
    punt 2:  RUURLO         52°04.900'N   6°26.800'E    96.0 km 292°
    punt 3:  HAMMINKELN     51°44.900'N   6°35.400'E    38.4 km 165°
    punt 4:  UDDEL          52°14.800'N   5°45.100'E    79.9 km 314°
    finish:  PYRAUS         52°05.417'N   5°20.567'E    32.9 km 238°
    landing: SOESTERBERG    52°07.650'N   5°16.567'E

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   62.6 km
Been 1:   98.3 km
Been 2:   62.6 km
Totaal:  223.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:13:45 UTC
    einde: 16:08:48 UTC
    duur:  06:55:03

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     447 m @ 10:51:06 UTC
    hoog punt:    1651 m @ 13:51:31 UTC
    hoogtewinst:  1204 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 15:24:15  bearing 25.0°
    Tweede punt: 16:08:12  bearing 82.7°
    Totale hoek: 57.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 8127

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs