10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef11-07-2024 -- Michiel VAN DEN BORNE & PETER CLAESEN -- 466,5 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Transponder 7000 voor NL
IGC File gegevens: Scoring versie: 24.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 11/07/2024 Piloot: MICHIEL VAN DEN BORNE Zweefvliegtuig: D-KFND Toestel type: DUO DISCUS Klasse: DOUBLESEATER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: qgk Logger file: 2024-07-11-LXV-QGK-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 01:37:49 Duurvlucht : 01:37:07 Vrije vlucht : 107.9 km Fasttrack : 57.8 kmh Opgegeven proef: 104.5 km VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBWE Weelde BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°23.874'N 4°58.240'E tijd: 12:06:14 UTC alti: -17 m Ontkoppelpunt pos.: 51°23.627'N 4°57.318'E = 247° 1.2 km van vertrek tijd: 12:06:56 UTC alti: 426 m Landingspunt pos.: 51°23.888'N 4°58.367'E = 80° 0.1 km van vertrek tijd: 13:44:03 UTC alti: -16 m Afstand take-off tot landing: 0.1 Totale vluchtduur: 01:37:49 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 5 Start : 51°22.556'N 4°52.649'E @ 12:14:58 UTC, 941 m punt 1: 51°14.135'N 5°09.792'E @ 12:30:14 UTC, 883 m punt 2: 51°27.119'N 4°51.217'E @ 13:03:31 UTC, 782 m punt 3: 51°14.705'N 5°06.699'E @ 13:33:09 UTC, 970 m Finish: 51°24.182'N 4°56.794'E @ 13:41:32 UTC, 218 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 25.3 km 128° @ 99.5 km/h been 2: 32.3 km 318° @ 58.3 km/h been 3: 29.2 km 142° @ 59.1 km/h been 4: 21.0 km 327° @ 150.3 km/h Afgelegde afstand: 107.9 km Duur: 01:26:34 Gemiddelde snelheid: 74.8 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 6.9 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.8 km Starthoogte: 426.0 m Finishhoogte: 218.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 208 m Totale score afstand: 107.9 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°23.627'N 4°57.318'E = 247° 1.2 km van vertrek tijd: 12:06:56 UTC alti: 426 m Finishpunt pos.: 51°23.888'N 4°58.367'E = 80° 0.1 km van vertrek tijd: 13:44:03 UTC alti: -16 m Grootste afstand in 2 uur: 115.5 km Beste snelheid in 2 uur: 57.8 km/h Hoogteverlies: 442 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 107.5 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: WEELDE 07 51°22.870'N 4°54.250'E punt 1: DESSEL KNL 51°14.030'N 5°09.950'E 24.5 km 132° punt 2: ULICOTEN 51°27.294'N 4°51.232'E 32.8 km 319° punt 3: DESSEL KERK 51°14.530'N 5°06.870'E 29.8 km 142° finish: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 20.4 km 330° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: WEELDE 07 @ 12:18:19 UTC, 1175 m punt 1: DESSEL KNL @ 12:30:14 UTC, 883 m : 24.0 km 121.0 km/h punt 2: ULICOTEN @ 13:03:28 UTC, 784 m : 31.8 km 57.5 km/h punt 3: DESSEL KERK @ 13:33:09 UTC, 970 m : 28.8 km 58.3 km/h finish: WEELDE AERO @ 13:40:49 UTC, 131 m : 19.9 km 155.5 km/h Proef GELUKT Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan Afgelegde afstand: 104.5 km Duur van de proef: 01:22:30 Gemiddelde snelheid: 76.0 km/h Start hoogte: 426 m Hoogte passeren start: 1175 m Hoogte passeren finish: 131 m Hoogteverlies over proef: 295 m Totale score afstand: 104.5 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 12:06:56 UTC einde: 13:44:03 UTC duur: 01:37:07 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 436 m @ 12:06:59 UTC hoog punt: 1237 m @ 12:17:50 UTC hoogtewinst: 801 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 12:30:14 bearing 51.7° Tweede punt: 13:03:34 bearing 22.6° Totale hoek: -29.0° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 5216 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||