10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef11-07-2024 -- Michiel VAN DEN BORNE & LUC VAN DEN BOSSCHE -- 466,5 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Transponder 7000 in NL
IGC File gegevens: Scoring versie: 24.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 11/07/2024 Piloot: MICHIEL VAN DEN BORNE Zweefvliegtuig: D-KFND Toestel type: DUO DISCUS Klasse: DOUBLESEATER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: qgk Logger file: 2024-07-11-LXV-QGK-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 02:00:00 Duurvlucht : 01:59:11 Vrije vlucht : 107.9 km Fasttrack : 56.6 kmh Opgegeven proef: 104.5 km VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBWE Weelde BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°23.873'N 4°58.237'E tijd: 14:05:58 UTC alti: -14 m Ontkoppelpunt pos.: 51°23.657'N 4°57.167'E = 252° 1.3 km van vertrek tijd: 14:06:47 UTC alti: 383 m Landingspunt pos.: 51°23.907'N 4°58.472'E = 77° 0.3 km van vertrek tijd: 16:05:58 UTC alti: -13 m Afstand take-off tot landing: 0.3 Totale vluchtduur: 02:00:00 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 5 Start : 51°22.979'N 4°54.175'E @ 14:24:51 UTC, 1190 m punt 1: 51°14.202'N 5°09.933'E @ 14:39:01 UTC, 1045 m punt 2: 51°26.893'N 4°50.323'E @ 15:09:06 UTC, 949 m punt 3: 51°14.477'N 5°06.564'E @ 15:54:31 UTC, 993 m Finish: 51°24.089'N 4°57.149'E @ 16:03:52 UTC, 167 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 24.5 km 132° @ 103.8 km/h been 2: 32.7 km 316° @ 65.3 km/h been 3: 29.8 km 141° @ 39.3 km/h been 4: 20.9 km 329° @ 134.2 km/h Afgelegde afstand: 107.9 km Duur: 01:39:01 Gemiddelde snelheid: 65.4 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.0 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.3 km Starthoogte: 340.0 m Finishhoogte: 167.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 173 m Totale score afstand: 107.9 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°23.212'N 4°57.366'E = 219° 1.6 km van vertrek tijd: 14:08:58 UTC alti: 395 m Finishpunt pos.: 51°23.907'N 4°58.472'E = 77° 0.3 km van vertrek tijd: 16:05:58 UTC alti: -13 m Grootste afstand in 2 uur: 113.2 km Beste snelheid in 2 uur: 56.6 km/h Hoogteverlies: 408 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 107.5 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: WEELDE 07 51°22.870'N 4°54.250'E punt 1: DESSEL KNL 51°14.030'N 5°09.950'E 24.5 km 132° punt 2: ULICOTEN 51°27.294'N 4°51.232'E 32.8 km 319° punt 3: DESSEL KERK 51°14.530'N 5°06.870'E 29.8 km 142° finish: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 20.4 km 330° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: WEELDE 07 @ 14:24:59 UTC, 1167 m punt 1: DESSEL KNL @ 14:39:03 UTC, 1042 m : 24.0 km 102.5 km/h punt 2: ULICOTEN @ 15:08:33 UTC, 1010 m : 31.8 km 64.7 km/h punt 3: DESSEL KERK @ 15:54:35 UTC, 978 m : 28.8 km 37.6 km/h finish: WEELDE AERO @ 16:03:20 UTC, 68 m : 19.9 km 136.2 km/h Proef GELUKT Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan Afgelegde afstand: 104.5 km Duur van de proef: 01:38:21 Gemiddelde snelheid: 63.8 km/h Start hoogte: 340 m Hoogte passeren start: 1167 m Hoogte passeren finish: 68 m Hoogteverlies over proef: 272 m Totale score afstand: 104.5 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 14:06:47 UTC einde: 16:05:58 UTC duur: 01:59:11 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 340 m @ 14:07:08 UTC hoog punt: 1265 m @ 15:49:29 UTC hoogtewinst: 925 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 14:39:02 bearing 51.7° Tweede punt: 15:09:08 bearing 22.0° Totale hoek: -29.7° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 2793 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||