BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

25-06-2024 -- Raf TRYSSESOONE -- 276,0 punten

Database gegevens:

Datum: 25-06-2024 Type proef: VV
Toestel: ASW 20 Immatriculatie: D-9089
Handicapfactor: 110 Klasse: Open/Ren
Piloot: Raf TRYSSESOONE Club: KAC
Afstand: 75.9 km Score: 276,0 pt
Vertrekpunt: EDBL (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Gevlogen met transponder aan op code 7000.

Blog/fotos:
Igc-file: 2024-06-25-LXV-JXV-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 25-06-2024
Weerkaart: Weerkaart van 25-06-2024



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 24.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   25/06/2024
Piloot:         BART LEYSEN
Zweefvliegtuig: D-9089
Toestel type:   ASW 20    Klasse: 15-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: jxv
Logger file:    2024-06-25-LXV-JXV-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:57:51
Duurvlucht     : 02:54:22
Vrije vlucht   :   75.9 km
Fasttrack      :   41.6 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EDBL  Laucha        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 51°14.775'N  11°41.312'E
    tijd: 10:05:33 UTC
    alti: 190 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°14.187'N  11°42.724'E = 124° 2.0 km van vertrek
    tijd: 10:09:02 UTC
    alti: 763 m
Landingspunt 
    pos.: 51°14.760'N  11°41.807'E =  93° 0.6 km van vertrek
    tijd: 13:03:24 UTC
    alti: 192 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 02:57:51
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 4
    Start :  51°14.223'N  11°42.805'E  @ 10:09:19 UTC,   792 m
    punt 1:  51°02.424'N  11°25.397'E  @ 10:58:40 UTC,  1159 m
    punt 2:  51°13.754'N  11°28.476'E  @ 11:24:51 UTC,  1345 m
    Finish:  51°13.782'N  11°49.705'E  @ 12:29:33 UTC,  1243 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   29.8 km 223° @  36.3 km/h
    been 2:   21.3 km  10° @  48.8 km/h
    been 3:   24.7 km  90° @  22.9 km/h
Afgelegde afstand:                   75.9 km
Duur:                                02:20:14
Gemiddelde snelheid:                 32.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 9.9 km
Starthoogte:                         763.0 m
Finishhoogte:                        1243.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -480 m
Totale score afstand:                75.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°15.067'N  11°35.484'E = 275° 6.8 km van vertrek
    tijd:    10:34:52 UTC
    alti:    1313 m
Finishpunt
    pos.:    51°13.087'N  11°40.365'E = 199° 3.3 km van vertrek
    tijd:    12:34:52 UTC
    alti:    1018 m
Grootste afstand in 2 uur: 83.2 km
Beste snelheid in 2 uur:    41.6 km/h
Hoogteverlies:             295 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   24.2 km
Been 1:   31.0 km
Been 2:   21.4 km
Totaal:   76.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:09:02 UTC
    einde: 13:03:24 UTC
    duur:  02:54:22

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     763 m @ 10:09:02 UTC
    hoog punt:    1462 m @ 11:33:19 UTC
    hoogtewinst:   699 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 2687

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs