10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef01-07-2024 -- Rik VANDEN BOER -- 1228,8 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Luchtruim volgens wedstrijd
IGC File gegevens: Scoring versie: 24.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 01/07/2024 Piloot: RIK VANDEN BOER Zweefvliegtuig: D-KDET Toestel type: JS-3-18M Klasse: 18-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: afi Logger file: 2024-07-01-LXV-AFI-01.IGC Motor detectie: RPM SAMENVATTING Vluchttijd : 06:11:02 Duurvlucht : 05:54:06 Vrije vlucht : 351.7 km Fasttrack : 92.7 kmh VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBSU St.Hubert BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°02.004'N 5°24.570'E tijd: 09:58:44 UTC alti: 510 m Ontkoppelpunt pos.: 50°04.564'N 5°23.574'E = 346° 4.9 km van vertrek tijd: 10:03:21 UTC alti: 1123 m Landingspunt pos.: 50°02.108'N 5°24.432'E = 320° 0.3 km van vertrek tijd: 16:09:46 UTC alti: 505 m Afstand take-off tot landing: 0.3 Totale vluchtduur: 06:11:02 Motorgebruik aantal keren: 2 totale motortijd: 10.8 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 50°00.887'N 5°15.295'E @ 11:07:58 UTC, 1167 m punt 1: 50°12.691'N 6°58.439'E @ 12:30:32 UTC, 1365 m punt 2: 49°49.450'N 5°14.822'E @ 14:14:01 UTC, 1160 m punt 3: 49°54.455'N 4°56.143'E @ 14:35:15 UTC, 1057 m punt 4: 49°57.679'N 5°18.848'E @ 14:51:47 UTC, 943 m punt 5: 49°48.709'N 5°30.913'E @ 15:13:47 UTC, 832 m Finish: 50°00.337'N 5°32.569'E @ 15:58:49 UTC, 664 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 124.9 km 79° @ 90.8 km/h been 2: 131.0 km 251° @ 76.0 km/h been 3: 24.2 km 293° @ 68.5 km/h been 4: 27.8 km 77° @ 100.9 km/h been 5: 22.0 km 139° @ 60.1 km/h been 6: 21.6 km 5° @ 28.8 km/h Afgelegde afstand: 351.7 km Duur: 04:50:51 Gemiddelde snelheid: 72.5 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 11.3 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 10.0 km Starthoogte: 864.0 m Finishhoogte: 664.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 200 m Totale score afstand: 351.7 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 50°05.804'N 5°28.530'E = 34° 8.5 km van vertrek tijd: 11:22:36 UTC alti: 1158 m Finishpunt pos.: 50°02.447'N 5°55.272'E = 89° 36.7 km van vertrek tijd: 13:22:36 UTC alti: 1024 m Grootste afstand in 2 uur: 185.5 km Beste snelheid in 2 uur: 92.7 km/h Hoogteverlies: 134 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 343.5 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: HUB 7 DEPART HUB 50°02.500'N 5°16.000'E punt 1: ULMEN 50°12.583'N 6°58.517'E 123.6 km 81° punt 2: ORCHIMONT UL 49°54.400'N 4°56.050'E 150.0 km 258° punt 3: LEGLISE CHINY 49°48.500'N 5°31.050'E 43.3 km 104° finish: ST HUBERT GLD 50°02.150'N 5°24.250'E 26.6 km 342° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: HUB 7 DEPART HUB @ 14:45:01 UTC, 1207 m punt 1: ULMEN niet gerond afbreekpunt: 50°00.114'N 5°32.898'E @ 16:00:29 UTC, 635 m : 18.9 km 15.1 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 18.9 km Duur van de proef: 01:15:28 Gemiddelde snelheid: 15.1 km/h Start hoogte: 809 m Hoogte passeren start: 1207 m Hoogte aan break-punt: 635 m Hoogteverlies over proef: 174 m Totale score afstand: 18.9 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 22.1 km Been 1: 22.0 km Been 2: 34.6 km Totaal: 78.7 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 10:06:30 UTC einde: 16:00:36 UTC duur: 05:54:06 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 864 m @ 10:41:30 UTC hoog punt: 1560 m @ 12:40:52 UTC hoogtewinst: 696 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 12:29:15 bearing 112.5° Tweede punt: 14:36:11 bearing 163.7° Totale hoek: 51.2° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 6672 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||