BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

01-07-2024 -- Rik VANDEN BOER -- 1228,8 punten

Database gegevens:

Datum: 01-07-2024 Type proef: WW
Toestel: JS3 TJ 18m Immatriculatie: D-KDET
Handicapfactor: 122 Klasse: Motor
Piloot: Rik VANDEN BOER Club: ALB
Afstand: 333.14 km Score: 1228,8 pt
Vertrekpunt: EBSU Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim volgens wedstrijd

Blog/fotos:
Igc-file: 2024-07-01-LXV-AFI-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 01-07-2024
Weerkaart: Weerkaart van 01-07-2024



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   01/07/2024
Piloot:         RIK VANDEN BOER
Zweefvliegtuig: D-KDET
Toestel type:   JS-3-18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: afi
Logger file:    2024-07-01-LXV-AFI-01.IGC
Motor detectie: RPM

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:11:02
Duurvlucht     : 05:54:06
Vrije vlucht   :  351.7 km
Fasttrack      :   92.7 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBSU  St.Hubert        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°02.004'N   5°24.570'E
    tijd: 09:58:44 UTC
    alti: 510 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°04.564'N   5°23.574'E = 346° 4.9 km van vertrek
    tijd: 10:03:21 UTC
    alti: 1123 m
Landingspunt 
    pos.: 50°02.108'N   5°24.432'E = 320° 0.3 km van vertrek
    tijd: 16:09:46 UTC
    alti: 505 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 06:11:02
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 10.8 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°00.887'N   5°15.295'E  @ 11:07:58 UTC,  1167 m
    punt 1:  50°12.691'N   6°58.439'E  @ 12:30:32 UTC,  1365 m
    punt 2:  49°49.450'N   5°14.822'E  @ 14:14:01 UTC,  1160 m
    punt 3:  49°54.455'N   4°56.143'E  @ 14:35:15 UTC,  1057 m
    punt 4:  49°57.679'N   5°18.848'E  @ 14:51:47 UTC,   943 m
    punt 5:  49°48.709'N   5°30.913'E  @ 15:13:47 UTC,   832 m
    Finish:  50°00.337'N   5°32.569'E  @ 15:58:49 UTC,   664 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  124.9 km  79° @  90.8 km/h
    been 2:  131.0 km 251° @  76.0 km/h
    been 3:   24.2 km 293° @  68.5 km/h
    been 4:   27.8 km  77° @ 100.9 km/h
    been 5:   22.0 km 139° @  60.1 km/h
    been 6:   21.6 km   5° @  28.8 km/h
Afgelegde afstand:                   351.7 km
Duur:                                04:50:51
Gemiddelde snelheid:                 72.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 11.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 10.0 km
Starthoogte:                         864.0 m
Finishhoogte:                        664.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          200 m
Totale score afstand:                351.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°05.804'N   5°28.530'E =  34° 8.5 km van vertrek
    tijd:    11:22:36 UTC
    alti:    1158 m
Finishpunt
    pos.:    50°02.447'N   5°55.272'E =  89° 36.7 km van vertrek
    tijd:    13:22:36 UTC
    alti:    1024 m
Grootste afstand in 2 uur: 185.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    92.7 km/h
Hoogteverlies:             134 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 343.5 km  GELDIG
    vertrek:                     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   HUB 7 DEPART HUB   50°02.500'N   5°16.000'E
    punt 1:  ULMEN              50°12.583'N   6°58.517'E   123.6 km  81°
    punt 2:  ORCHIMONT UL       49°54.400'N   4°56.050'E   150.0 km 258°
    punt 3:  LEGLISE CHINY      49°48.500'N   5°31.050'E    43.3 km 104°
    finish:  ST HUBERT GLD      50°02.150'N   5°24.250'E    26.6 km 342°
    landing:                     0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HUB 7 DEPART HUB   @ 14:45:01 UTC,  1207 m
    punt 1:  ULMEN              niet gerond
    afbreekpunt: 50°00.114'N   5°32.898'E  @ 16:00:29 UTC, 635 m : 18.9 km 15.1 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        18.9 km
Duur van de proef:        01:15:28
Gemiddelde snelheid:      15.1 km/h
Start hoogte:             809 m
Hoogte passeren start:    1207 m
Hoogte aan break-punt:    635 m
Hoogteverlies over proef: 174 m
Totale score afstand:     18.9 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   22.1 km
Been 1:   22.0 km
Been 2:   34.6 km
Totaal:   78.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:06:30 UTC
    einde: 16:00:36 UTC
    duur:  05:54:06

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     864 m @ 10:41:30 UTC
    hoog punt:    1560 m @ 12:40:52 UTC
    hoogtewinst:   696 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:29:15  bearing 112.5°
    Tweede punt: 14:36:11  bearing 163.7°
    Totale hoek: 51.2°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6672

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs