10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef20-07-2024 -- Bert Sr. SCHMELZER -- 1827,3 puntenDatabase gegevens:
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: RAD Vil.Schwenningen, RMZ Donau Eschingen geen probleem, Heuberg actief tot 17:00 ATIS ,TMA Stuttgart onder FL 75: TRX (VFR), Stuttgart Info uitgeluistert.
IGC File gegevens: Scoring versie: 24.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 20/07/2024 Piloot: BERT SR SCHMELZER Zweefvliegtuig: D-KTBY Toestel type: VENTUS 2CXT Klasse: 18-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 6xq Logger file: 2024-07-20-LXV-6XQ-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 07:14:07 Duurvlucht : 07:10:24 Vrije vlucht : 548.2 km Fasttrack : 101.6 kmh Driehoek : 333.7 km Hoogtewinst : 1231.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EDZZ Klippeneck BeNeLux: NEE Vertrekpunt pos.: 48°06.667'N 8°46.219'E tijd: 08:37:54 UTC alti: 929 m Ontkoppelpunt pos.: 48°05.484'N 8°48.901'E = 123° 4.0 km van vertrek tijd: 08:41:37 UTC alti: 1474 m Landingspunt pos.: 48°06.226'N 8°45.485'E = 228° 1.2 km van vertrek tijd: 15:52:01 UTC alti: 952 m Afstand take-off tot landing: 1.2 Totale vluchtduur: 07:14:07 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 48°05.555'N 8°49.243'E @ 08:48:40 UTC, 1861 m punt 1: 47°55.276'N 8°13.408'E @ 09:29:12 UTC, 1961 m punt 2: 48°44.676'N 8°30.895'E @ 10:28:32 UTC, 1872 m punt 3: 47°54.729'N 8°20.588'E @ 11:28:53 UTC, 1801 m punt 4: 48°32.971'N 9°56.116'E @ 12:57:17 UTC, 1930 m punt 5: 48°33.250'N 8°23.248'E @ 14:38:32 UTC, 2084 m Finish: 48°04.511'N 8°45.661'E @ 15:42:16 UTC, 1643 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 48.5 km 247° @ 71.7 km/h been 2: 94.1 km 13° @ 95.1 km/h been 3: 93.4 km 188° @ 92.9 km/h been 4: 137.9 km 58° @ 93.6 km/h been 5: 114.3 km 271° @ 67.7 km/h been 6: 60.0 km 152° @ 56.5 km/h Afgelegde afstand: 548.2 km Duur: 06:53:36 Gemiddelde snelheid: 79.5 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.3 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 4.1 km Starthoogte: 1474.0 m Finishhoogte: 1643.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -169 m Totale score afstand: 548.2 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 48°35.858'N 8°27.657'E = 337° 58.8 km van vertrek tijd: 10:20:46 UTC alti: 2049 m Finishpunt pos.: 48°17.384'N 9°27.377'E = 68° 54.7 km van vertrek tijd: 12:20:46 UTC alti: 1725 m Grootste afstand in 2 uur: 203.2 km Beste snelheid in 2 uur: 101.6 km/h Hoogteverlies: 324 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 507.1 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: KEI 07 ZUID OPLIJNPUNT 51°05.667'N 5°10.800'E punt 1: BORKENBERGE 51°46.720'N 7°17.120'E 165.0 km 62° punt 2: VENLO AERO 51°21.750'N 6°12.950'E 87.4 km 238° punt 3: BORKENBERGE 51°46.750'N 7°17.120'E 87.4 km 58° finish: KEI 07 NOORD OPLIJNPUNT 51°10.867'N 5°04.633'E 167.2 km 247° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: NIET GEROND Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 0.0 km Duur van de proef: 00:00:00 Gemiddelde snelheid: 0.0 km/h Start hoogte: 0 m Hoogte passeren start: 1474 m Hoogte aan break-punt: 0 m Hoogteverlies over proef: 0 m Totale score afstand: 0.0 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 93.4 km Been 1: 135.8 km Been 2: 104.5 km Totaal: 333.7 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 08:41:37 UTC einde: 15:52:01 UTC duur: 07:10:24 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 1375 m @ 09:59:31 UTC hoog punt: 2606 m @ 14:55:40 UTC hoogtewinst: 1231 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 5257 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||