BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

20-07-2024 -- Bert Sr. SCHMELZER -- 1827,3 punten

Database gegevens:

Datum: 20-07-2024 Type proef: VV
Toestel: Ventus 2cxT 18m Immatriculatie: D-KTBY
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Bert Sr. SCHMELZER Club: KACK
Afstand: 548.2 km Score: 1827,3 pt
Vertrekpunt: EDZZ (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
20.7. goed weer, prachtige vlucht in prachtige omgeving, via RAD contact met de "mannen" van DAC gehad,leuk om nederlands te horen. Deze week is het vliegen om te genieten, volgende week Klippeneck-Wedstrijd :-), in feite ons echt doel. Tijl en ik als enige deelnemers uit België. Voor crews en deelnemers de toplocatie überhaupt.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

RAD Vil.Schwenningen, RMZ Donau Eschingen geen probleem, Heuberg actief tot 17:00 ATIS ,TMA Stuttgart onder FL 75: TRX (VFR), Stuttgart Info uitgeluistert.

Blog/fotos:
Igc-file: 2024-07-20-LXV-6XQ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 20-07-2024
Weerkaart: Weerkaart van 20-07-2024



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   20/07/2024
Piloot:         BERT SR SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KTBY
Toestel type:   VENTUS 2CXT    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6xq
Logger file:    2024-07-20-LXV-6XQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:14:07
Duurvlucht     : 07:10:24
Vrije vlucht   :  548.2 km
Fasttrack      :  101.6 kmh
Driehoek       :  333.7 km
Hoogtewinst    : 1231.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EDZZ  Klippeneck        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 48°06.667'N   8°46.219'E
    tijd: 08:37:54 UTC
    alti: 929 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 48°05.484'N   8°48.901'E = 123° 4.0 km van vertrek
    tijd: 08:41:37 UTC
    alti: 1474 m
Landingspunt 
    pos.: 48°06.226'N   8°45.485'E = 228° 1.2 km van vertrek
    tijd: 15:52:01 UTC
    alti: 952 m
Afstand take-off tot landing: 1.2
Totale vluchtduur: 07:14:07
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  48°05.555'N   8°49.243'E  @ 08:48:40 UTC,  1861 m
    punt 1:  47°55.276'N   8°13.408'E  @ 09:29:12 UTC,  1961 m
    punt 2:  48°44.676'N   8°30.895'E  @ 10:28:32 UTC,  1872 m
    punt 3:  47°54.729'N   8°20.588'E  @ 11:28:53 UTC,  1801 m
    punt 4:  48°32.971'N   9°56.116'E  @ 12:57:17 UTC,  1930 m
    punt 5:  48°33.250'N   8°23.248'E  @ 14:38:32 UTC,  2084 m
    Finish:  48°04.511'N   8°45.661'E  @ 15:42:16 UTC,  1643 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   48.5 km 247° @  71.7 km/h
    been 2:   94.1 km  13° @  95.1 km/h
    been 3:   93.4 km 188° @  92.9 km/h
    been 4:  137.9 km  58° @  93.6 km/h
    been 5:  114.3 km 271° @  67.7 km/h
    been 6:   60.0 km 152° @  56.5 km/h
Afgelegde afstand:                   548.2 km
Duur:                                06:53:36
Gemiddelde snelheid:                 79.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 4.1 km
Starthoogte:                         1474.0 m
Finishhoogte:                        1643.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -169 m
Totale score afstand:                548.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    48°35.858'N   8°27.657'E = 337° 58.8 km van vertrek
    tijd:    10:20:46 UTC
    alti:    2049 m
Finishpunt
    pos.:    48°17.384'N   9°27.377'E =  68° 54.7 km van vertrek
    tijd:    12:20:46 UTC
    alti:    1725 m
Grootste afstand in 2 uur: 203.2 km
Beste snelheid in 2 uur:   101.6 km/h
Hoogteverlies:             324 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 507.1 km  GELDIG
    vertrek:                            0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   KEI 07 ZUID OPLIJNPUNT    51°05.667'N   5°10.800'E
    punt 1:  BORKENBERGE               51°46.720'N   7°17.120'E   165.0 km  62°
    punt 2:  VENLO AERO                51°21.750'N   6°12.950'E    87.4 km 238°
    punt 3:  BORKENBERGE               51°46.750'N   7°17.120'E    87.4 km  58°
    finish:  KEI 07 NOORD OPLIJNPUNT   51°10.867'N   5°04.633'E   167.2 km 247°
    landing:                            0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    1474 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   93.4 km
Been 1:  135.8 km
Been 2:  104.5 km
Totaal:  333.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:41:37 UTC
    einde: 15:52:01 UTC
    duur:  07:10:24

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1375 m @ 09:59:31 UTC
    hoog punt:    2606 m @ 14:55:40 UTC
    hoogtewinst:  1231 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5257

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs