10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef21-07-2024 -- Koen PIERLET & JAN BRUYNINCKX -- 593,3 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:
IGC File gegevens: Scoring versie: 24.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 21/07/2024 Piloot: MATTIJS CUPPENS Zweefvliegtuig: D-2410 Toestel type: DUO DISCUS Klasse: DOUBLESEATER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: a23 Logger file: 2024-07-21-LXV-A23-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 400 SAMENVATTING Vluchttijd : 03:31:29 Duurvlucht : 03:27:21 Vrije vlucht : 143.8 km Fasttrack : 51.1 kmh Opgegeven proef: 132.9 km Driehoek : 127.4 km Hoogtewinst : 1583.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek ZZZZ -Onbekend- BeNeLux: NEE Vertrekpunt pos.: 51°16.353'N 14°30.044'E tijd: 11:44:28 UTC alti: 178 m Ontkoppelpunt pos.: 51°17.713'N 14°32.790'E = 52° 4.1 km van vertrek tijd: 11:48:36 UTC alti: 785 m Landingspunt pos.: 51°16.254'N 14°30.633'E = 105° 0.7 km van vertrek tijd: 15:15:57 UTC alti: 185 m Afstand take-off tot landing: 0.7 Totale vluchtduur: 03:31:29 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6 Start : 51°14.270'N 14°31.071'E @ 12:10:39 UTC, 1665 m punt 1: 51°21.867'N 14°57.764'E @ 12:48:19 UTC, 2233 m punt 2: 51°11.420'N 14°30.238'E @ 13:22:57 UTC, 1486 m punt 3: 51°22.164'N 14°28.454'E @ 13:58:13 UTC, 1804 m punt 4: 51°27.106'N 14°11.832'E @ 14:55:34 UTC, 1907 m Finish: 51°16.719'N 14°32.666'E @ 15:12:36 UTC, 425 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 34.1 km 65° @ 54.3 km/h been 2: 37.4 km 239° @ 64.8 km/h been 3: 20.0 km 354° @ 34.1 km/h been 4: 21.3 km 296° @ 22.3 km/h been 5: 30.9 km 128° @ 108.9 km/h Afgelegde afstand: 143.8 km Duur: 03:01:57 Gemiddelde snelheid: 47.4 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.0 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.1 km Starthoogte: 785.0 m Finishhoogte: 425.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 360 m Totale score afstand: 143.8 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°16.707'N 14°30.545'E = 42° 0.9 km van vertrek tijd: 12:04:09 UTC alti: 1754 m Finishpunt pos.: 51°20.275'N 14°32.637'E = 22° 7.9 km van vertrek tijd: 14:04:09 UTC alti: 1954 m Grootste afstand in 2 uur: 102.1 km Beste snelheid in 2 uur: 51.1 km/h Hoogteverlies: -200 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 132.9 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: KLIX 51°16.420'N 14°30.390'E punt 1: ROTHENBURG/GOERLITZ 51°21.790'N 14°57.000'E 32.5 km 72° punt 2: BAUTZEN 51°11.617'N 14°31.183'E 35.5 km 238° punt 3: NARDT 51°27.000'N 14°12.170'E 36.1 km 322° finish: KLIX 51°16.420'N 14°30.390'E 28.8 km 133° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: KLIX @ 12:02:08 UTC, 1557 m punt 1: ROTHENBURG/GOERLITZ @ 12:48:14 UTC, 2236 m : 32.5 km 42.3 km/h punt 2: BAUTZEN @ 13:22:32 UTC, 1499 m : 35.5 km 62.0 km/h punt 3: NARDT @ 14:55:30 UTC, 1922 m : 36.1 km 23.3 km/h finish: KLIX @ 15:15:33 UTC, 181 m : 28.8 km 86.3 km/h Proef GELUKT Afgelegde afstand: 132.9 km Duur van de proef: 03:13:25 Gemiddelde snelheid: 41.2 km/h Start hoogte: 785 m Hoogte passeren start: 1557 m Hoogte passeren finish: 181 m Hoogteverlies over proef: 604 m Totale score afstand: 132.9 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 37.3 km Been 1: 36.1 km Been 2: 54.0 km Totaal: 127.4 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:48:36 UTC einde: 15:15:57 UTC duur: 03:27:21 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 785 m @ 11:48:36 UTC hoog punt: 2368 m @ 12:46:48 UTC hoogtewinst: 1583 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 3310 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||