BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

14-07-2024 -- Glenn HOSTENS -- 611,2 punten

Database gegevens:

Datum: 14-07-2024 Type proef: VV
Toestel: G 102 Astir CS Jeans Immatriculatie: D-6955
Handicapfactor: 93 Klasse: Club
Piloot: Glenn HOSTENS Club: KVDW
Afstand: 142.1 km Score: 611,2 pt
Vertrekpunt: EBTN Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Kort maar krachtig! Lekker straatje gepakt richting Kiewit. Voorspelling was er dat de hoge bewolking tegen 15u zou arriveren dus gas erop om 70 km tegen de wind op te boksen, de boel begon dat jammer genoeg ook nog eens zwaar te overontwikkelen met uitspreiding. Achter Zwartberg ging het maar heel moeizaam met een redelijk laag puntje (nog steeds een redelijk 'comfortabele' 500 m) maar toen eindelijk de verlossende bel gevonden onder een klein plukje achter het Kanaal nabij Hasselt. Deze was de beste bel van de dag met 2,7 geïntegreerd. Lekker tot tegen de basis gepakt en nog net de Golf 2 kunnen aantikken. Toen was er een heerlijke wolkenstraat ontstaan tot aan Sint-Truiden :)) Toen was de hoge bewolking er al goed ingekomen en was zo goed als alles dood (nabij het vliegveld nog een halfje gevonden maar dat was het dan ook en gezien de wind dus netto geen winst). Was nog even spannend en zag er even naar uit voor een long final maar gelukkig zakte het niet zo hard. Net op tijd terug binnen en op het goede moment de kar gekeerd in de Kempen.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

GGA actief & para Zwartberg uitgeluisterd

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/437180
Igc-file: 2024-07-14-NAV-98X-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 14-07-2024
Weerkaart: Weerkaart van 14-07-2024



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 24.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   14/07/2024
Piloot:         ANDRE ZUCKA
Zweefvliegtuig: D6955
Toestel type:   JEANS ASTIR    Klasse: CLUB
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 98x
Logger file:    2024-07-14-NAV-98X-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:11:25
Duurvlucht     : 02:07:40
Vrije vlucht   :  142.1 km
Fasttrack      :   70.0 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBTN  Goetsenhoven        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°46.961'N   4°57.635'E
    tijd: 10:34:44 UTC
    alti: 57 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°46.451'N   4°55.128'E = 252° 3.1 km van vertrek
    tijd: 10:38:29 UTC
    alti: 609 m
Landingspunt 
    pos.: 50°46.766'N   4°57.141'E = 238° 0.7 km van vertrek
    tijd: 12:46:09 UTC
    alti: 67 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 02:11:25
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  50°46.471'N   4°54.970'E  @ 10:38:37 UTC,   652 m
    punt 1:  50°50.944'N   5°10.550'E  @ 11:01:05 UTC,  1152 m
    punt 2:  51°00.345'N   5°21.886'E  @ 11:16:23 UTC,   967 m
    punt 3:  51°08.251'N   5°44.198'E  @ 11:37:01 UTC,  1320 m
    punt 4:  50°50.528'N   5°17.240'E  @ 12:28:47 UTC,  1325 m
    Finish:  50°46.766'N   4°57.141'E  @ 12:46:09 UTC,    67 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.1 km  65° @  53.7 km/h
    been 2:   21.9 km  37° @  85.9 km/h
    been 3:   29.9 km  60° @  87.0 km/h
    been 4:   45.6 km 224° @  52.8 km/h
    been 5:   24.6 km 254° @  85.1 km/h
Afgelegde afstand:                   142.1 km
Duur:                                02:07:32
Gemiddelde snelheid:                 66.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.7 km
Starthoogte:                         609.0 m
Finishhoogte:                        67.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          542 m
Totale score afstand:                142.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°47.025'N   4°56.438'E = 275° 1.4 km van vertrek
    tijd:    10:44:03 UTC
    alti:    1020 m
Finishpunt
    pos.:    50°46.837'N   4°57.265'E = 242° 0.5 km van vertrek
    tijd:    12:44:03 UTC
    alti:    266 m
Grootste afstand in 2 uur: 139.9 km
Beste snelheid in 2 uur:    70.0 km/h
Hoogteverlies:             754 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:38:29 UTC
    einde: 12:46:09 UTC
    duur:  02:07:40

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     609 m @ 10:38:29 UTC
    hoog punt:    1555 m @ 12:19:55 UTC
    hoogtewinst:   946 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:38:35  bearing 114.8°
    Tweede punt: 11:37:17  bearing 72.8°
    Totale hoek: -42.1°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 2730

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs