10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef23-07-2024 -- Wim AKKERMANS -- 2272,1 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Geen gecontroleerd luchtruim gebruikt
IGC File gegevens: Scoring versie: 24.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 23/07/2024 Piloot: WIM AKKERMANS Zweefvliegtuig: D-KVLC Toestel type: VENTUS 3FES Klasse: 18-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: ais Logger file: 2024-07-23-LXV-AIS-01.IGC Motor detectie: RPM SAMENVATTING Vluchttijd : 08:15:38 Duurvlucht : 08:07:26 Vrije vlucht : 693.0 km Fasttrack : 122.9 kmh Opgegeven proef: 147.7 km Driehoek : 227.0 km Hoogtewinst : 2702.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek LFMF Fayence BeNeLux: NEE Vertrekpunt pos.: 43°36.660'N 6°41.560'E tijd: 08:28:04 UTC alti: 193 m Ontkoppelpunt pos.: 43°42.919'N 6°40.225'E = 351° 11.7 km van vertrek tijd: 08:36:16 UTC alti: 1590 m Landingspunt pos.: 43°36.656'N 6°41.988'E = 91° 0.6 km van vertrek tijd: 16:43:42 UTC alti: 203 m Afstand take-off tot landing: 0.6 Totale vluchtduur: 08:15:38 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 43°42.919'N 6°40.225'E @ 08:36:16 UTC, 1590 m punt 1: 45°07.827'N 6°50.699'E @ 10:57:31 UTC, 3190 m punt 2: 43°45.839'N 6°15.725'E @ 12:28:20 UTC, 1891 m punt 3: 45°11.440'N 6°54.852'E @ 14:56:25 UTC, 3455 m punt 4: 44°40.250'N 7°05.432'E @ 15:37:08 UTC, 3847 m punt 5: 44°09.047'N 6°29.009'E @ 16:07:35 UTC, 2453 m Finish: 43°31.698'N 6°50.294'E @ 16:33:59 UTC, 1018 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 157.9 km 5° @ 67.1 km/h been 2: 158.8 km 197° @ 104.9 km/h been 3: 166.8 km 18° @ 67.6 km/h been 4: 59.4 km 166° @ 87.6 km/h been 5: 75.3 km 220° @ 148.5 km/h been 6: 74.8 km 158° @ 170.0 km/h Afgelegde afstand: 693.0 km Duur: 07:57:43 Gemiddelde snelheid: 87.0 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 11.7 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 14.9 km Starthoogte: 1590.0 m Finishhoogte: 1018.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 572 m Totale score afstand: 693.0 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 44°59.765'N 6°50.160'E = 4° 154.3 km van vertrek tijd: 14:40:01 UTC alti: 3509 m Finishpunt pos.: 43°36.652'N 6°42.604'E = 91° 1.4 km van vertrek tijd: 16:40:02 UTC alti: 676 m Grootste afstand in 2 uur: 245.9 km Beste snelheid in 2 uur: 122.9 km/h Hoogteverlies: 2833 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 1005.1 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: 227: LA CHAPELLE 43°46.184'N 6°41.500'E punt 1: TURNPOINT 1 46°33.778'N 8°21.605'E 337.0 km 22° punt 2: AIGUINES CHATEAU 43°46.433'N 6°14.450'E 351.9 km 209° punt 3: TURNPOINT 2 45°03.702'N 6°41.051'E 147.4 km 14° finish: ST CASSIEN A8 AB 43°32.681'N 6°48.367'E 168.8 km 177° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: 227: LA CHAPELLE @ 08:52:26 UTC, 2227 m punt 1: TURNPOINT 1 niet gerond afbreekpunt: 45°11.403'N 6°55.036'E @ 14:56:18 UTC, 3465 m : 147.7 km 24.4 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 147.7 km Duur van de proef: 06:03:52 Gemiddelde snelheid: 24.4 km/h Start hoogte: 1550 m Hoogte passeren start: 2227 m Hoogte aan break-punt: 3465 m Hoogteverlies over proef: -1915 m Totale score afstand: 147.7 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 63.6 km Been 1: 99.8 km Been 2: 63.6 km Totaal: 227.0 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 08:36:16 UTC einde: 16:43:42 UTC duur: 08:07:26 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 1485 m @ 13:00:39 UTC hoog punt: 4187 m @ 15:27:00 UTC hoogtewinst: 2702 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 33240 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||