BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

23-07-2024 -- Dries VAN GESTEL -- 1163,3 punten

Database gegevens:

Datum: 23-07-2024 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 351.9 km Score: 1163,3 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Na de transfer rit van gisteren vandaag de eerst mogelijke vliegdag in Barcelonnette. En dat vraagt toch altijd even paar extra dingen zoals opbouwen langs het secretariaat gaan,.. Vroeg starten dus al maar uit mijn hoofd gezet. Er stonden al enkel in de rij, dus helemaal niet de moeite om te haasten. Langs de andere kant gaf dat eigenlijk wel tijd om water te tanken. Vandaag er 80liter in gedaan en was er tevreden mee. De noorden wind gaf soms toch wat bokkig gedoe. Echt plan had ik niet en om een of andere reden richitng noorden vertrokken. Rustig opgeschoven en de Monviso lag er mooi bij. Was er al wel eens bij in de buurt geweest maar nooit echt vlak bij. Vaak ligt die immers in de smos. Vandaag lukt te wel om er dicht bij de komen. Een plafont daar van 4000m hielp daarbij. Vervolgens been richting het westen en hoorde enkele andere vlamingen aangeven dat coupe niet echt super ging. Er dan maar voor gekozeno om bij Blayuel te keren en het parcour te laten voor wat het weas. Ik kruiste Dennis in zijn ventus en het leek me leuk stukje samen te vliegen. Niet ideaal track voor de kilometer maar wat maakte dat uit, was toch al te laat vertrokken. Gezelligheid primeerde. Samen richting Tete lucy en toen was Wim er ook nog bij. Fijn stukje samen vliegen. De mannen gingen richting de St crepin vallei en dat dan ook maar gedaan. Eens voorbij Rocheburn connect wat kwijt en begrijp de thermiek niet helemaal dus niet het moment dat ik zelf richtin morienne zou vliegen zoals de mannen deden. Er stond een mooie confluence naar Monviso en die berg dan nog maar eens gedaan. Nu ging het naar 4200m en echt boven de top kunnen draaien, dat was me daarvoor niet nooit gelukt Om 19u30 werd ik verwacht voor table d'hotes dus maar op tijd gaan landen. Niet veel kilometers maar was fijn samen vliegen en mooie zichten richting italie.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Poging om frans luchtruim te volgen

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/445162
Igc-file: 2024-07-23-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 23-07-2024
Weerkaart: Weerkaart van 23-07-2024



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   23/07/2024
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2024-07-23-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:57:17
Duurvlucht     : 04:47:52
Vrije vlucht   :  351.9 km
Fasttrack      :   96.8 kmh
Driehoek       :  182.3 km
Hoogtewinst    : 2202.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.214'N   6°36.831'E
    tijd: 11:02:48 UTC
    alti: 1045 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°24.773'N   6°39.159'E =  47° 4.2 km van vertrek
    tijd: 11:12:13 UTC
    alti: 2017 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.231'N   6°36.547'E = 275° 0.4 km van vertrek
    tijd: 16:00:05 UTC
    alti: 1058 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 04:57:17
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°24.726'N   6°38.972'E  @ 11:12:23 UTC,  2015 m
    punt 1:  44°40.794'N   7°04.660'E  @ 12:22:40 UTC,  3865 m
    punt 2:  44°14.163'N   6°17.511'E  @ 13:00:58 UTC,  2504 m
    punt 3:  44°53.527'N   6°53.130'E  @ 14:47:35 UTC,  3949 m
    punt 4:  44°40.080'N   7°05.610'E  @ 15:03:04 UTC,  4056 m
    punt 5:  44°11.463'N   6°24.275'E  @ 15:35:12 UTC,  2522 m
    Finish:  44°24.715'N   6°42.064'E  @ 15:52:29 UTC,  1950 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   45.2 km  49° @  38.6 km/h
    been 2:   79.6 km 232° @ 124.8 km/h
    been 3:   86.8 km  33° @  48.9 km/h
    been 4:   29.9 km 147° @ 115.7 km/h
    been 5:   76.3 km 226° @ 142.4 km/h
    been 6:   34.1 km  44° @ 118.3 km/h
Afgelegde afstand:                   351.9 km
Duur:                                04:40:06
Gemiddelde snelheid:                 75.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 7.5 km
Starthoogte:                         2017.0 m
Finishhoogte:                        1950.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          67 m
Totale score afstand:                351.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    44°38.594'N   6°24.175'E = 330° 33.1 km van vertrek
    tijd:    13:54:40 UTC
    alti:    2872 m
Finishpunt
    pos.:    44°23.736'N   6°37.661'E =  49° 1.5 km van vertrek
    tijd:    15:54:40 UTC
    alti:    1665 m
Grootste afstand in 2 uur: 193.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    96.8 km/h
Hoogteverlies:             1207 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 518.7 km  GELDIG
    vertrek:                      0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE AERO         51°24.050'N   4°58.130'E
    punt 1:  ZONHOVEN            51°00.728'N   5°22.287'E    51.6 km 147°
    punt 2:  NOTTULN             51°54.400'N   7°24.330'E   172.9 km  54°
    punt 3:  MERKSPLAS KOLONIE   51°21.344'N   4°49.656'E   188.7 km 252°
    punt 4:  ZONHOVEN            51°00.728'N   5°22.287'E    53.9 km 135°
    finish:  WEELDE AERO         51°24.050'N   4°58.130'E    51.6 km 327°
    landing:                      0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    2017 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   51.0 km
Been 1:   51.3 km
Been 2:   79.9 km
Totaal:  182.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:12:13 UTC
    einde: 16:00:05 UTC
    duur:  04:47:52

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1991 m @ 13:27:24 UTC
    hoog punt:    4193 m @ 15:00:13 UTC
    hoogtewinst:  2202 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 13076

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs