10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef24-07-2024 -- Michiel DE BOCK -- 1411,9 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt
IGC File gegevens: Scoring versie: 24.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 24/07/2024 Piloot: MICHIEL DE BOCK Zweefvliegtuig: D-4474 Toestel type: DISCUS 2 Klasse: STANDARD Logger type: Flarm s/n: 84k Logger file: 2024-07-24-FLA-84K-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 03:37:56 Duurvlucht : 03:34:08 Vrije vlucht : 321.2 km Fasttrack : 93.2 kmh Opgegeven proef: 307.8 km Driehoek : 254.3 km VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBTY Maubray BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°31.826'N 3°30.143'E tijd: 10:30:43 UTC alti: -39 m Ontkoppelpunt pos.: 50°34.555'N 3°30.896'E = 10° 5.1 km van vertrek tijd: 10:34:31 UTC alti: 585 m Landingspunt pos.: 50°31.877'N 3°29.833'E = 285° 0.4 km van vertrek tijd: 14:08:39 UTC alti: -26 m Afstand take-off tot landing: 0.4 Totale vluchtduur: 03:37:56 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 50°34.739'N 3°31.053'E @ 10:37:04 UTC, 759 m punt 1: 49°35.629'N 3°38.142'E @ 11:46:17 UTC, 885 m punt 2: 50°06.087'N 2°50.614'E @ 12:45:09 UTC, 1051 m punt 3: 50°14.928'N 3°21.459'E @ 13:14:14 UTC, 1067 m punt 4: 50°16.346'N 3°58.379'E @ 13:42:19 UTC, 1045 m punt 5: 50°25.731'N 3°50.013'E @ 13:54:23 UTC, 993 m Finish: 50°31.619'N 3°29.263'E @ 14:06:36 UTC, 211 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 109.9 km 176° @ 95.3 km/h been 2: 80.2 km 315° @ 81.8 km/h been 3: 40.2 km 66° @ 83.0 km/h been 4: 44.0 km 86° @ 93.9 km/h been 5: 20.0 km 330° @ 99.6 km/h been 6: 26.9 km 294° @ 131.9 km/h Afgelegde afstand: 321.2 km Duur: 03:29:32 Gemiddelde snelheid: 92.0 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.5 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.1 km Starthoogte: 585.0 m Finishhoogte: 211.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 374 m Totale score afstand: 321.2 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 49°46.801'N 3°23.800'E = 185° 83.8 km van vertrek tijd: 12:07:44 UTC alti: 791 m Finishpunt pos.: 50°31.469'N 3°30.789'E = 131° 1.0 km van vertrek tijd: 14:07:44 UTC alti: 113 m Grootste afstand in 2 uur: 186.3 km Beste snelheid in 2 uur: 93.2 km/h Hoogteverlies: 678 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 307.8 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: 10CALNEL 50°31.634'N 3°31.642'E punt 1: LAONCHMBRY 49°35.750'N 3°37.867'E 103.9 km 176° punt 2: 40BAPAUME 50°06.200'N 2°51.000'E 79.6 km 316° punt 3: 40MAUVILLE 50°16.434'N 3°58.142'E 82.1 km 76° finish: 10CALNEL 50°31.634'N 3°31.642'E 42.2 km 312° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: 10CALNEL @ 10:40:34 UTC, 829 m punt 1: LAONCHMBRY @ 11:46:05 UTC, 861 m : 103.9 km 95.1 km/h punt 2: 40BAPAUME @ 12:45:16 UTC, 1056 m : 79.6 km 80.7 km/h punt 3: 40MAUVILLE @ 13:42:25 UTC, 1030 m : 82.1 km 86.2 km/h finish: 10CALNEL @ 14:05:26 UTC, 303 m : 42.2 km 110.0 km/h Proef GELUKT Afgelegde afstand: 307.8 km Duur van de proef: 03:24:52 Gemiddelde snelheid: 90.2 km/h Start hoogte: 585 m Hoogte passeren start: 829 m Hoogte passeren finish: 303 m Hoogteverlies over proef: 282 m Totale score afstand: 307.8 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 80.0 km Been 1: 76.5 km Been 2: 97.7 km Totaal: 254.3 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 10:34:31 UTC einde: 14:08:39 UTC duur: 03:34:08 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 578 m @ 10:45:44 UTC hoog punt: 1292 m @ 12:20:06 UTC hoogtewinst: 714 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 10:37:03 bearing 242.6° Tweede punt: 11:45:13 bearing 202.8° Totale hoek: -39.8° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 18362 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||