BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

24-07-2024 -- Michiel DE BOCK -- 1411,9 punten

Database gegevens:

Datum: 24-07-2024 Type proef: OP
Toestel: Discus 2a Immatriculatie: D-4474
Handicapfactor: 109 Klasse: Standaard
Piloot: Michiel DE BOCK Club: KFC
Afstand: 307.8 km Score: 1411,9 pt
Vertrekpunt: EBTY Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2024-07-24-FLA-84K-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 24-07-2024
Weerkaart: Weerkaart van 24-07-2024



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   24/07/2024
Piloot:         MICHIEL DE BOCK
Zweefvliegtuig: D-4474
Toestel type:   DISCUS 2    Klasse: STANDARD
Logger type:    Flarm  s/n: 84k
Logger file:    2024-07-24-FLA-84K-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:37:56
Duurvlucht     : 03:34:08
Vrije vlucht   :  321.2 km
Fasttrack      :   93.2 kmh
Opgegeven proef:  307.8 km
Driehoek       :  254.3 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBTY  Maubray        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°31.826'N   3°30.143'E
    tijd: 10:30:43 UTC
    alti: -39 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°34.555'N   3°30.896'E =  10° 5.1 km van vertrek
    tijd: 10:34:31 UTC
    alti: 585 m
Landingspunt 
    pos.: 50°31.877'N   3°29.833'E = 285° 0.4 km van vertrek
    tijd: 14:08:39 UTC
    alti: -26 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 03:37:56
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°34.739'N   3°31.053'E  @ 10:37:04 UTC,   759 m
    punt 1:  49°35.629'N   3°38.142'E  @ 11:46:17 UTC,   885 m
    punt 2:  50°06.087'N   2°50.614'E  @ 12:45:09 UTC,  1051 m
    punt 3:  50°14.928'N   3°21.459'E  @ 13:14:14 UTC,  1067 m
    punt 4:  50°16.346'N   3°58.379'E  @ 13:42:19 UTC,  1045 m
    punt 5:  50°25.731'N   3°50.013'E  @ 13:54:23 UTC,   993 m
    Finish:  50°31.619'N   3°29.263'E  @ 14:06:36 UTC,   211 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  109.9 km 176° @  95.3 km/h
    been 2:   80.2 km 315° @  81.8 km/h
    been 3:   40.2 km  66° @  83.0 km/h
    been 4:   44.0 km  86° @  93.9 km/h
    been 5:   20.0 km 330° @  99.6 km/h
    been 6:   26.9 km 294° @ 131.9 km/h
Afgelegde afstand:                   321.2 km
Duur:                                03:29:32
Gemiddelde snelheid:                 92.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.1 km
Starthoogte:                         585.0 m
Finishhoogte:                        211.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          374 m
Totale score afstand:                321.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    49°46.801'N   3°23.800'E = 185° 83.8 km van vertrek
    tijd:    12:07:44 UTC
    alti:    791 m
Finishpunt
    pos.:    50°31.469'N   3°30.789'E = 131° 1.0 km van vertrek
    tijd:    14:07:44 UTC
    alti:    113 m
Grootste afstand in 2 uur: 186.3 km
Beste snelheid in 2 uur:    93.2 km/h
Hoogteverlies:             678 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 307.8 km  GELDIG
    vertrek:               0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   10CALNEL     50°31.634'N   3°31.642'E
    punt 1:  LAONCHMBRY   49°35.750'N   3°37.867'E   103.9 km 176°
    punt 2:  40BAPAUME    50°06.200'N   2°51.000'E    79.6 km 316°
    punt 3:  40MAUVILLE   50°16.434'N   3°58.142'E    82.1 km  76°
    finish:  10CALNEL     50°31.634'N   3°31.642'E    42.2 km 312°
    landing:               0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   10CALNEL     @ 10:40:34 UTC,   829 m
    punt 1:  LAONCHMBRY   @ 11:46:05 UTC,   861 m :  103.9 km   95.1 km/h
    punt 2:  40BAPAUME    @ 12:45:16 UTC,  1056 m :   79.6 km   80.7 km/h
    punt 3:  40MAUVILLE   @ 13:42:25 UTC,  1030 m :   82.1 km   86.2 km/h
    finish:  10CALNEL     @ 14:05:26 UTC,   303 m :   42.2 km  110.0 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        307.8 km
Duur van de proef:        03:24:52
Gemiddelde snelheid:      90.2 km/h
Start hoogte:             585 m
Hoogte passeren start:    829 m
Hoogte passeren finish:   303 m
Hoogteverlies over proef: 282 m
Totale score afstand:     307.8 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   80.0 km
Been 1:   76.5 km
Been 2:   97.7 km
Totaal:  254.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:34:31 UTC
    einde: 14:08:39 UTC
    duur:  03:34:08

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     578 m @ 10:45:44 UTC
    hoog punt:    1292 m @ 12:20:06 UTC
    hoogtewinst:   714 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:37:03  bearing 242.6°
    Tweede punt: 11:45:13  bearing 202.8°
    Totale hoek: -39.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 18362

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs