BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

24-07-2024 -- Daan SPRUYT -- 2133,6 punten

Database gegevens:

Datum: 24-07-2024 Type proef: VV
Toestel: Ventus 2ax Immatriculatie: D-9806
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Daan SPRUYT Club: VZP
Afstand: 613.4 km Score: 2133,6 pt
Vertrekpunt: EBGG Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Vermoeiende vlucht. De voorspellingen zaten er weer goed naast..

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000 in NL, parazones uitgeluisterd, crossing CTR Niederrhein approved by tower 129.405, LFA G1 and G2 south active and military closed from 17.30 loc

Blog/fotos:
Igc-file: 2024-07-24-LXV-PH3-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 24-07-2024
Weerkaart: Weerkaart van 24-07-2024



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   24/07/2024
Piloot:         DAAN SPRUYT
Zweefvliegtuig: D-9806
Toestel type:   ASG-29 (15M)    Klasse: 
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: ph3
Logger file:    2024-07-24-LXV-PH3-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 08:25:34
Duurvlucht     : 08:25:03
Vrije vlucht   :  613.4 km
Fasttrack      :   89.1 kmh
Opgegeven proef:  501.7 km
Driehoek       :  550.2 km
Charronde      :  360.0°
Hoogtewinst    : 1341.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBGG  Geraardsbergen        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°45.049'N   3°51.584'E
    tijd: 09:19:18 UTC
    alti: -71 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°45.462'N   3°51.969'E =  31° 0.9 km van vertrek
    tijd: 09:19:49 UTC
    alti: 233 m
Landingspunt 
    pos.: 50°45.179'N   3°51.729'E =  35° 0.3 km van vertrek
    tijd: 17:44:52 UTC
    alti: -47 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 08:25:34
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°45.282'N   3°52.150'E  @ 09:27:06 UTC,   648 m
    punt 1:  51°13.445'N   3°54.883'E  @ 10:15:07 UTC,   616 m
    punt 2:  51°53.677'N   5°52.048'E  @ 12:41:44 UTC,   551 m
    punt 3:  50°41.720'N   6°24.818'E  @ 14:25:47 UTC,   940 m
    punt 4:  50°00.413'N   4°27.541'E  @ 16:22:27 UTC,   921 m
    punt 5:  50°29.405'N   3°41.077'E  @ 17:26:45 UTC,   831 m
    Finish:  50°45.179'N   3°51.729'E  @ 17:44:52 UTC,   -47 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   52.3 km   3° @  65.4 km/h
    been 2:  154.6 km  60° @  63.3 km/h
    been 3:  138.8 km 164° @  80.0 km/h
    been 4:  158.8 km 242° @  81.7 km/h
    been 5:   77.1 km 315° @  71.9 km/h
    been 6:   31.8 km  23° @ 105.4 km/h
Afgelegde afstand:                   613.4 km
Duur:                                08:17:46
Gemiddelde snelheid:                 73.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.3 km
Starthoogte:                         228.0 m
Finishhoogte:                        -47.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          275 m
Totale score afstand:                613.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°38.876'N   6°03.847'E =  56° 183.6 km van vertrek
    tijd:    13:14:29 UTC
    alti:    956 m
Finishpunt
    pos.:    50°14.405'N   5°44.863'E = 112° 145.5 km van vertrek
    tijd:    15:14:29 UTC
    alti:    1012 m
Grootste afstand in 2 uur: 178.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    89.1 km/h
Hoogteverlies:             -56 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 664.5 km  GELDIG
    vertrek:                     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   GERAARDSBERGEN O   50°45.333'N   3°51.833'E
    punt 1:  LIL 1ZB LILLE MA   51°12.167'N   3°55.000'E    49.9 km   4°
    punt 2:  BEMMEL A15XA325    51°53.800'N   5°52.017'E   155.8 km  59°
    punt 3:  DUEREN HUERTGEN    50°41.633'N   6°25.100'E   139.2 km 164°
    punt 4:  HIRSON GARE        49°54.800'N   4°05.100'E   187.5 km 243°
    punt 5:  RUIEN KOELTOREN    50°47.000'N   3°29.483'E   105.6 km 337°
    finish:  GERAARDSBERGEN O   50°45.333'N   3°51.833'E    26.5 km  97°
    landing:                     0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   GERAARDSBERGEN O   @ 09:27:13 UTC,   635 m
    punt 1:  LIL 1ZB LILLE MA   @ 10:13:50 UTC,   675 m :   49.4 km   63.6 km/h
    punt 2:  BEMMEL A15XA325    @ 12:41:41 UTC,   552 m :  154.8 km   62.8 km/h
    punt 3:  DUEREN HUERTGEN    @ 14:25:47 UTC,   940 m :  138.2 km   79.7 km/h
    punt 4:  HIRSON GARE        niet gerond
    afbreekpunt: 50°03.598'N   4°23.787'E  @ 16:27:33 UTC, 956 m : 159.4 km 78.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        501.7 km
Duur van de proef:        07:00:20
Gemiddelde snelheid:      71.6 km/h
Start hoogte:             228 m
Hoogte passeren start:    635 m
Hoogte aan break-punt:    956 m
Hoogteverlies over proef: -728 m
Totale score afstand:     501.7 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  154.1 km
Been 1:  185.5 km
Been 2:  210.7 km
Totaal:  550.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:19:49 UTC
    einde: 17:44:52 UTC
    duur:  08:25:03

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     228 m @ 09:20:11 UTC
    hoog punt:    1569 m @ 16:02:27 UTC
    hoogtewinst:  1341 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:27:01  bearing 249.5°
    Tweede punt: 17:44:52  bearing 249.6°
    Totale hoek: 360.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 41463

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs